کد خبر: ۴۹۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 23 September 2017
به گزارش روزپلاس، زغال‌اخته حاوی مقادیر زیادی آهن، کلسیم، اسیدفولیک، ویتامین‌های E, B۱, B۲, C و فلاوونوئیدها است، این میوه خوشمزه کم‌کالری است و باعث اضافه وزن نمی‌شود. همچنین این میوه منبع خوبی برای فیبر است و آنتی‌اکسیدان‌ها زیادی دارد که مقاومت بدن در برابر بیماری‌های غیر واگیر را بالا می‌برند و به پیشگیری از صدمه به سلول‌ها و بافت‌های بدن و در نهایت پیشگیری از بیماری‌هایی چون بیماری قلبی، سرطان، دیابت، تصلب‌شرائین، آب‌مروارید، آرتروز و آرتریت کمک به سزایی می‌کنند.

مصرف زغال‌اخته به کاهش بیماری‌های قلبی کمک می‌کند, علت این امر سطح بالای آنتی‌اکسیدان طبیعی به نام آنتوسیانین است که در سبزیجات و میوه‌های با رنگ تیره یافت می‌شود. در یک مطالعه بلندمدت روی تعدادی از زنان مشخص شد، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در زنانی که رژیم‌غذایی مناسب با مقدار زیاد آنتوسیانین را اجرا می‌کردند به‌طور عمده‌ای کاهش یافت.

زغال‌اخته به کاهش سطح کلسترول نیز کمک می‌کند. پلی‌فنول‌های موجود در زغال‌اخته باعث کاهش کلسترول خون می‌شوند و برای سلامتی قلب مفید هستند.

مصرف عصاره زغال‌اخته برای پیشگیری از بروز عفونت در مجاری ادراری مفید است.

آب زغال‌اخته برای افراد مبتلا به سنگ‌های کلیه و ادرار بدبو موثر است، زیرا با اسیدی کردن ادرار در رفع آن اثر چشمگیری دارد، به خصوص اگر سنگ کلیه از جنس کلسیمی باشد.

موادمغذی موجود در زغال‌اخته از رشد سرطان‌های ریه، کولون (قسمتی از روده بزرگ) و تکثیر سلول‌های سرطان خون بدون تاثیر بر سلول‌های سالم جلوگیری می‌کنند. خصوصیات منحصربه‌فرد زغال‌اخته قابلیت بالایی در جلوگیری از انتقال سرطان در بدن دارد. ترکیبات موجود در این میوه برای جلوگیری از سرطان پروستات، پوست و شش نیز موثر است.

زغال‌اخته از دو طریق در کاهش وزن موثر است: نخست اینکه زغال‌اخته مانند تنظیم‌کننده انسولین عمل می‌کند. این ماده‌غذایی تاثیر انسولین و انباشتگی چربی‌ها را کاهش می‌دهد و در روند ازبین بردن چربی‌ها شرکت و به لاغری می‌کند. دوم اینکه زغال‌اخته به دفع سموم و چربی‌هایی که در بافت‌های بدن تجمع می‌کنند یاری می‌رساند. تجمع سموم و چربی‌ها در بافت‌های بدن عامل التهاب و احتباس آب محسوب می‌شود.

زغال‌اخته جزء میوه‌هایی است که از بروز عفونت جلوگیری می‌کنند. جوشانده زغال‌اخته در مداوای اسهال معمولی و اسهال‌خونی اثر دارد، به این صورت که باید یک قاشق سوپ‌خوری زغال‌اخته را با فنجانی آب سرد مخلوط کرده و آن را به مدت 5 دقیقه بجوشانید و پس از 15 دقیقه دم کشیدن، آن را صاف کرده و هر روز 2 تا 6 فنجان از آن بنوشید.
برچسب ها: زغال اخته
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار