کد خبر: ۴۹۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 25 September 2017
رسانه های عراق یکشنبه شب از گسیل گروه بزرگی از نیروهای پیشمرگه مجهز به تسلیحات سبک و سنگین از اربیل به کرکوک، استان نفتی و متشنج شمال بغداد خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
به دنبال انتشار گسترده نیروهای مسلح با لباس کردی در سطح شهر کرکوک در روز یکشنبه ، السومریه نیوز به نقل از منابع خود از اربیل گزارش کرد که یک نیروی بزرگ از پیشمرگان روز یکشنبه اربیل را به مقصد کرکوک ترک کردند که هدف از این انتقال نیرو حفاظت از صندوق های رای و حمایت از شهروندان اعلام شده است.

انتقال گسترده نیرو از اربیل به کرکوک به دنبال اظهارات روز یکشنبه بارزانی در تاکید بر برگزاری همه پرسی در کرکوک به هر قیمت ، بر شدت تنش ها در این استان افزوده است.

ترکمن های کرکوک انتقال گسترده نیرو از مناطق کردنشین به کرکوک در خلاء حضور نیروهای ارتش و پلیس فدرال عراق را به بهانه همه پرسی، تلاشی برای اشغال رسمی این شهر توصیف می کنند.

منبع: ایرنا

کرکوک که بخشی از سرزمین اصلی عراق در خارج از مرزهای اقلیم محسوب می شود ، از هفته های اخیر رسما به قوانین و مصوبات قانونی دولت مرکزی بی اعتنا شده است.

نجم الدین کریم استاندار کرکوک که از سوی پارلمان عراق از مقامش عزل شده و اعضای شورای استان برغم اعلام انحلال توسط مجلس نمایندگان عراق همچنان از قوانین و مصوبات و دستورات دولت مرکزی سرپیچی می کنند.

شورای استان کرکوک در غیاب نمایندگان ترکمن و عرب ، طرح شرکت در همه پرسی استقلال کردستان عراق را که به اصرار مسعود بارزانی قرار است امروز دوشنبه برگزار شود، تصویب کرد؛ اقدامی که واکنش تند بغداد را به دنبال داشت و پارلمان عراق با اکثریت آراء شورای استانی کرکوک را منحل اعلام کرد.

در همین حال، گزارش های دریافتی از کرکوک حاکی است که روز یکشنبه گروه بزرگی از کردهای مسلح در سطح گسترده با لباس های غیر نظامی (لباس پیشمرگه و پلیس کردستان عراق) در سطح شهر ظاهر شدند که فضای شهر را بیش از همیشه امنیتی کرد.


به نقل از شاهدان محلی حاکی است که کاروان های تبلیغاتیبنمحلی حاکی است که کاروان های تبلیغاتی کرد روز یکشنبه با پرچم های کردستان عراق و رژیم صهیونیستی در این شهر ظاهر شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار