کد خبر: ۴۹۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶ 25 September 2017
قیمت بلیت پرواز " تهران ـ یاسوج" بعد از ۱۰۰ روز تعطیلی ۱۰۰ هزار تومان گران‌ شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، در نخستین روز از نخستین ماه فصل گرم تابستان امسال پروازهای فرودگاه یاسوج به دلیل اجرای پروژه تطویل باند فرودگاه برای مدت 2 ماه لغو شد که قول 60 روز معاون عمرانی استاندار به 103 روز رسید.

اما برنامه زمانی پروازهای یکشنبه تا جمعه فرودگاه یاسوج طبق نامه رسمی شرکت آسمان از 10 مهر ماه تا پایان برنامه زمستانی آغاز شده ولی افزایش ناگهانی 100 هزار تومانی قیمت بلیت مردم را شوکه کرده است.

مهمترین مسئله مورد نگرانی مردم افزایش 100 هزار تومانی قیمت بلیت پرواز" یاسوج - تهران" بعد از تعطیلی 103 روزه فرودگاه یاسوج بوده که باید مسئولان و متولیان امر با این توجیه که شرکت آسمان خودش می‌برد و می‌دوزد زیر این بار شانه خالی نکنند.

گرانی بلیط پرواز یاسوج ،تهران و وعده ی آقای مدیر

وعده فردای آقای مدیر

مدیر فرودگاه یاسوج با تقدیر از پیگیری‌های خبرنگاران تسنیم در زمینه برقراری پروازهای این فروگاه گفت: فردا به طور رسمی خبر برقراری پروازهای "تهران ـ یاسوج" را در صورت نهایی شدن اعلام می‌کنم.

محسنیان در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که دلیل افزایش 100 هزار تومانی بلیت پرواز " تهران ـ یاسوج" چیست؟ افزود: اجازه دهید این موضوع را نیز بعد از بررسی فردا اعلام کنیم.

وی اظهار داشت: طول باند فعلی فرودگاه یاسوج 2 هزار و 600 متر بوده که این موضوع از جمله مهمترین مشکلات این فرودگاه بوده زیرا در این شرایط امکان نشست و برخاست هواپیماهای کوچک امکان پذیر است.

محسنیان بیان کرد: با افزایش طول باند فرودگاه یاسوج به طول 600 متر امکان نشست و برخاست هواپیماهای تا رده بدنه متوسط از جمله فوکر100 و ایرباس 320 فراهم می‌شود.

مدیر فرودگاه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اکنون پروازهای این فرودگاه توسط شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای ATR72 به مقصد تهران و بالعکس انجام می‌شود.

دهمین مهره دومینوی موانع پروازی یاسوج به زمین افتاد

محسنیان گفت: با حذف منبع آب زندان یاسوج در انتهای باند 13، دهمین مانع از موانع پروازی این فرودگاه برطرف شده و این مهم اولین قدم اجرایی برای حذف زندان یاسوج از حریم بی‎خطری پروازهای فرودگاه یاسوج است.

محسنیان با بیان اینکه موانع حریم پروازی، نقش تعیین کننده‎ای در میزان استفاده از طول باند و حتی نوع هواپیما دارد گفت: خدا را شاکریم که تلاش‎ها و پیگیری‎های چند سال اخیر به بار نشست و موانع حریم بی‎خطر پروازهای فرودگاه یاسوج یکی پس از دیگری در حال حذف یا کاهش ارتفاع هستند.

وی افزود: این منبع آب یکی از موانع باند 13 به شمار می‎رفت که با قرار گرفتن در انتهای باند محدودیت‎هایی را در نشست و برخاست هواپیماها و بی استفاده‎شدن شدن بیش از 250 متر از باند فرودگاه ایجاد کرده بود که با مکاتبات و جلسات متعدد و پیگیری عوامل اجرایی فرودگاه بالاخره این مانع نیز برچیده شد.

محسنیان ابراز کرد: با برگزاری جلسات مستمر با مسئولان و متولیان ساخت و ساز در استان و پایش مستمر موانع، تلاش می‎کنیم تا حریم پروازی فرودگاه ایمن و عاری از هرگونه مانع و شرایط به گونه‎ای باشد که ایمنی پروازها و سلامت مسافران رعایت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار