نشست ساماندهی جمعه بازار یاسوج
محمود مومن‌نسب بیان کرد: مدیری حق ندارد از جلسه بلند شود و به همراه خود کسی را بلند کند اما عضو شورای شهر یاسوج علاوه بر اینکه جلسه را ترک کرد به سرپرست شهرداری گفت که باید نشست را ترک کند.
کد خبر: ۵۰۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 26 September 2017
بارها تذکرات مسئولین و متولیان امداد و نجات در حوادث را در خصوص وضعیت خطرناک جمعه بازار یاسوج شنیده ایم . بارها اعلام شده که وضعیت ایمنی أین محل کسب بسیار خطرناک است و در صورت بروز حادثه احتمال تلفات سنگین وجود دارد. بر همین اساس قرار بر ساماندهی این جمعه بازار شده است و شهرداری و بانک صادرات  سرمایه‌گذاری برای این پروژه انتخاب کنند. 
امروز در جلسه ساماندهی جمعه بازار اتفاقاتی رخ داد و سخنرانی رد و بدل شد که در زمینه آینده آن در موضوع احداث و واگذاری های غرفه های أن شبهاتی بوجود آمده است.

در ابتدای این نشست کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت نامناسب جمعه بازار شهر یاسوج گفت: جمعه بازار شهر یاسوج بیشتر شبیه حلبی‌آباد است و بارها این موضوع را به شهرداری یاسوج منتقل کردیم که این مکان می‌تواند خطرآفرین باشد.
متری ۵ میلیون تومان به فقرا غرفه فروخته می شود 
وی تصریح کرد: این موضوع را در سال 89 به شهرداری یاسوج اعلام کردیم و شهرداری به همراه بانک صادرات سرمایه‌گذاری برای جابه‌جایی جمعه بازار یاسوج انتخاب کردند اما در روند احداث این پروژه تخلفاتی صورت گرفته که با آنها برخورد خواهیم کرد.

کاظمی تصریح کرد: غرفه‌هایی که در جمعه بازار جدید احداث می‌شود با متری 5 میلیون تومان به اصناف مشغول در جمعه بازار فروخته می‌شود در حالی که این افراد از قشر ضعیف و کم‌درآمدی هستند و توانایی خرید غرفه‌ها با این مبالغ را ندارند اما سرمایه‌گذار این طرح به دنبال جابه‌جایی جمعه بازار نیست و در حال معامله غرفه‌ها است.
غرفه ها به اصناف جمعه بازار واگذار نمی شود!
در ادامه تیربند نماینده بازاریان در این نشست با بیان اینکه مستنداتی وجود دارد که خرید و فروش در غرفه‌های جمعه بازار ایجاد شده، گفت: وضعیت مالی کسانی که در جمعه بازار یاسوج هستند به گونه‌ای نیست که بتوانند خرید و فروشی برای غرفه‌ها انجام دهند.

وی اضافه کرد: یک تا 50 غرفه این مکان به جمعه بازار واگذار شده و غرفه‌ها به کسانی واگذار شده که از اصناف جمعه بازار نیستند.

وی با بیان اینکه890 غرفه در جمعه بازار شهر یاسوج وجود دارد، افزود: 500 نفر را شناسایی و معرفی کردیم اما غرفه‌های واگذاری 486 واحد است که در صورتی که وضعیت به همین منوال پیش برود امکان واگذاری وجود ندارد چرا که تعداد واحدها همخوانی ندارند.
نعل وارونه عضو شورا!
اما هدایت اکبری عضو شورای شهر یاسوج گفت: از امروز به بعد هر جلسه‌ای که در استانداری تشکیل شود و گفتند از سرمایه‌گذار حمایت کنیم من به عنوان مخالف حضور سرمایه‌گذار صحبت خواهم کرد چرا که هیچ‌گونه حمایتی از سرمایه‌گذار نمی‌شود.

عضو شورای شهر یاسوج بیان کرد: نمی‌دانم این نشست برای حمایت از سرمایه‌گذار یا برای مچ‌گیری سرمایه‌گذار برگزار شده است.

وی تصریح کرد: 100 گزارش از آتش‌نشانی و دستگاه‌های امنیتی وجود دارد که جمعه بازار تانکر بنزینی است و هر لحظه امکان انفجار آن و آتش‌سوزی می‌رود لذا باید حمایت از سرمایه‌گذار این طرح حمایت کنیم.

این عضو شورای شهر یاسوج اضافه کرد: اگر هدف از حضور سرمایه‌گذاری این است که چنین افرادی را به استان بیاوریم و در تله بیاندازیم دیگر چرا سرمایه‌گذار وارد استان شود.
جمعه بازار یا بازارچه سنتی؟
در ادامه این نشست کرامت فرج‌زاده با اشاره به اینکه استفاده بدی از عنوان سرمایه‌گذار می‌شود، گفت: پرونده جمعه بازار یاسوج از حالت عادی خارج شد و به حالت فوق‌العاده درآمد و این موضوع بیانگر عدم توجه به قانون در این پرونده است.

معاون عمرانی فرماندار بویراحمد گفت: قرار شد سرمایه‌گذار جمعه بازار جدید را احداث و آنها را در اختیار 478 نفر از اصناف قرار گیرد اما کسانی که به سرمایه‌گذار معرفی شدند ارتباطی با جمعه بازار ندارند.

وی بیان کرد: بازارچه سنتی تعریفی دارد و نمی‌توان مکان جدید جمعه بازار یاسوج را بازارچه دانست چرا که جمعه بازار جدید با سازه ضعیف در حال احداث است و حداکثر سطح برای تغییر کاربری 60 درصد اما زمین به 65 درصد واگذار شده است.

این مسؤول اضافه کرد: اگر در مکان جدید جمعه بازار 500 غرفه ایجاد شود تمامی این غرفه‌ها نیازمند احداث پارکینگ و سایر خدمات است که باید رعایت شود.

فرج‌زاده با اشاره به اینکه آینده پروژه جمعه بازار یاسوج نگران کننده است، افزود: هزینه غرفه‌های بازارچه سنتی 5 برابر یک پروژه عادی است که این مبلغ از عهده اصناف جمعه بازار خارج است.

اکبری رفت سرپرست را هم مجبور به ترک جلسه کرد
فارس نوشت : پس از سخنان معاون فرماندار بویراحمد اکبری عضو شورای شهر و آذر صفایی سرپرست شهرداری یاسوج به نشان اعتراض به سخنان معاون فرماندار و آنچه توهین قلمداد کردند نشست را ترک کردند.

فرج‌زاده پس از ترک جلسه توسط سرپرست شهرداری افزود: کسانی که از شهرداری یاسوج دعوت شدند تحمل نقد را ندارند.

اما مدیرکل بازرسی استانداری که در نشست حضور داشت در واکنش به ترک جلسه توسط سرپرست و عضو شورای شهر یاسوج گفت: جلسه امروز برای تعیین وضعیت جمعه بازار یاسوج بود و جلسه مهمی است اما اینکه عده‌ای قهر می‌کنند و طاقت گفت‌وگو ندارند یک آسیب جدی است که امیدواریم با مدیریت جدید این موضوع در استان جمع شود.

محمود مومن‌نسب بیان کرد: مدیری حق ندارد از جلسه بلند شود و به همراه خود کسی را بلند کند اما عضو شورای شهر یاسوج علاوه بر اینکه جلسه را ترک کرد به سرپرست شهرداری گفت که باید نشست را ترک کند.

وی تصریح کرد: امروز با گفت‌وگو و تعامل می‌توانیم به نتیجه برسیم و با ترک کردن جلسات مشکل و معضلی حل نمی‌شود، در مباحث که منافع مردم و شهر وجود دارد نص صریح قانون رعایت شود و اگر این کار را انجام ندهیم در مقابل مردم مسؤول هستیم.

این مسؤول بر رعایت قانون در پروژه جمعه بازار یاسوج تأکید کرد و افزود: سرمایه‌گذاری یک مقوله اساسی و مهم در استان است و دست کسانی که حاضر به سرمایه‌گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد باشند را می‌بوسیم اما باید قانون رعایت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار