کد خبر: ۵۰۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ 27 September 2017
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ظهر امروز نشست شورای سلامت و امنیت غذایی با حضور فرماندار و روسای ادارات شهرستان گچساران در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست به بررسی امکان عمومی و تولیدی شهرستان گچساران پرداخته شد.

گفتنی است، عبدالرحیم رحیمی با بیان اینکه در مصوبات جلسه قبل پیرو اعتراضاتی که در زمینه بهداشتی و زیرساختی غسالخانه گچساران داشته،اظهار کرد: در سال جاری مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای بهسازی و بازسازی زیرساختی بهشت زهرا و غسالخانه این شهرستان اختصاص داده شده است.

وی در ادامه به رفع مشکلات بهداشتی و زیست محیطی کشتارگاه دام اشاره و عنوان کرد: شهرداری نسبت به توسعه و تجهیز سردخانه بالای صفر درجه متناسب با حداکثر کشتار روزانه به تعداد 500 لاشه اقدام نماید.

فرماندار گچساران ابراز کرد: در سال جاری نیز مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای ساماندهی کشتارگاه گچساران اختصاص یافته است.

رحیمی در ادامه به بررسی ضرورت اجرایی ضوابط بهداشتی و ایمنی در کارگاه‌ها و کارخانجات و موانع موجود اشاره و اذعان کرد: کارگاه آجرسازی گچساران به دلیل رعایت نکردن بهداشت حرفه‌ای، و استفاده نکردن از نیروی بومی و به کارگیری نیروی افغانی به تعداد 30 نفر با حقوق کم این کارگاه به دستور مقام قضائی تعطیل خواهد شد.

وی در ادامه به جابه جایی ساختمان زندان به بیرون شهر اشاره و تصریح کرد: مبلغ 10 میلیارد تومان برای جابه جایی و زیرساختی زندان مصوب شده است.

فرماندار گچساران در ادامه به ماه محرم و صفر اشاره و عنوان کرد: شهرستان گچساران به دلیل قرار گردن در شاهراه استان‌های دیگربه عنوان معبر زائران کربلا قرار گرفته است که تعداد سه موکب یکی در ورودی شهر، دیگری شهر و یکی دیگر در روستای خیرآباد گچساران برپا خواهد شد.

رحیمی افزود: موکب‌ها با رعایت نکات بهداشتی در نگهداری مواد غذایی پخته شده دقت کرده و از نگهداری این غذاها بیش از دو ساعت خودداری کنند و از شبکه بهداشت نیز درخواست نظارت داشته است.

فرماندار گچساران در ادامه به شاخص آموزش بهداشتی در ادارات گچساران اشاره کرد و افزود: شاخص آموزش بهداشتی ادارات گچساران نسبت به سطح استان پایین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار