کد خبر: ۵۰۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 07 October 2017
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پاسپورت، ارز خارجی، و لپ تاپ سه مورد از ملزوماتی است که انتظار دارید فرد در سفر خارجی همراه خود ببرد. اما اگر شما پادشاه عربستان باشید، به این فهرست، 1500 خدمه، مبلمان، چندین تخته فرش و حتی مواد غذایی و یک بالابر از جنس طلا تشکیل می دهد.

اینها لوازم و اسباب و وسایلی بودند که این هفته ملک سلمان در سفر به مسکو همراه داشت.

یکی از اعضای حلقه درونی پادشاه ربستان به شرط ناشناس ماندن به بلومبرگ گفت هیات همراه پادشاه عربستان به حدی زیاد بود که برای اسکان آنها دو هتل کامل اجاره شده است.

میهمانان در این دو هتل به نام‌ هتل «ریتزکارلتون» و هتل «چهار فصل» گفته ‌اند که رزروهای این دو هتل به خاطر اسکان هیات همراه پادشاه عربستان لغو شده و حتی میهمانان دائمی این هتل‌ ها بیرون انداخته شدند تا شرایط اسکان میهمان‌ های سعودی که روز چهارشنبه وارد روسیه شده و قرار است تا روز یکشنبه بمانند، فراهم شود.

خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه گزارش داد که هیات همراه پادشاه عربستان همه اتاق‌ های موجود هتل‌ های پنج ستاره اطراف کرملین را اشغال کرده ‌اند. برآورد شده که صورت حساب این هتل ‌ها برای اسکان آنها حدود سه میلیون دلار بوده است.

روزنامه دیلی تلگراف پیشتر گزارش داده بود که در سفرهای قبلی هیات همراه پادشاه عربستان شامل 25 شاهزاده ارشد بود که به عنوان وزرای دولت خدمت می کرده‌ اند، همراه با 125 سرآشپز به همراه دستیاران شخصی آنها و بادیگاردها.

مبلمان و فرش های هتل به سرعت با مبلمان دلخواه و مطلوب هیئت سعودی جایگزین شدند تا اطمینان حاصل شود که راحتی پادشاه تامین می شود.

یک هواپیما هر روز به ریاض رفت و آمد داشت تا مواد غذایی و ملزومات این هیات را وارد مسکو کند.

پادشاه 81 ساله عربستان در سفرهایش همواره دو مرسدس بنز سری 600 اس به همراه 150 سرآشپز و 400 تن محموله با خود می ‌برده است.

با وجود این، چنین هزینه‌هایی در مقایسه با توافق ‌های تجاری و تسلیحاتی که گمان برده می ‌شود بین پادشاه عربستان و رئیس ‌جمهور روسیه امضا شده، کم اهمیت هستند.

برآورد شده که توافق تحویل سامانه دفاع موشکی اس 400 روسیه به عربستان و دیگر تجهیزات سه میلیارد دلار به تنهایی ارزش داشته و توافق ‌های آنها در حوزه‌ های انرژی و پتروشیمی نیز دو میلیارد دلار ارزش داشته ‌اند.

به گزارش فوربز، ملک سلمان یکی از ثروتمندترین پادشاهان در جهان با دارایی شخصی 17 میلیارد دلار است.
 

5

2

1

6

8

7

3

4

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار