کد خبر: ۵۰۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 07 October 2017
در استان کهگیلویه وبویراحمد هنرستان کشاورزی به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شاخه کاردانش در سال تحصیلی جاری تأسیس شد.

معاون آموزشی اداره آموزش‌وپرورش شهرستان بویراحمد با اعلام این خبر گفت: این هنرستان با همکاری مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد و اداره کل آموزش‌وپرورش استان در دو رشته مهارتی در سال تحصیلی جاری آغاز به کار نموده است.

خدامراد دانش‌پایه گفت: دانش آموزان هنرستان کشاورزی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شهر یاسوج در دو رشته مهارتی کشت گیاهان دارویی و زعفران و تکثیر و پرورش ماهیان سرد آبی مشغول تحصیل هستند.

وی بابیان اینکه این هنرستان به شکل شبانه‌روزی اداره می‌شود خاطرنشان کرد: طبق تفاهم‌نامه آموزش‌وپرورش، مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد درزمینهٔ فضای فیزیکی و خوابگاهی این هنرستان همکاری خوبی داشته است که درخور تحسین و شایسته تقدیر است.

وی افزود جلسات مشترکی پیرامون تأسیس این هنرستان با حضور مسئولان جهاد کشاورزی و آموزش‌وپرورش استان و شهرستان در دفتر مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان تشکیل و همه هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام‌گرفته است.

معاون آموزشی اداره آموزش‌وپرورش شهرستان بویراحمد در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت خوب استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش کشاورزی و شیلات فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در آموزش و بهره‌وری بهتر درزمینهٔ استفاده بهینه از این منابع ارزشمند که محور توسعه استان است نقش‌آفرین باشند.

وی سیاست جدی وزارت آموزش‌وپرورش را توسعه رشته‌های مهارتی و فنی ذکر کرد و گفت: در هراستانی با توجه به شرایط اقلیمی و متناسب با ظرفیت‌های توسعه‌ای جهت اشتغال فارغ‌التحصیلان جذب بازار کار برنامه‌ریزی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار