کد خبر: ۵۰۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 08 October 2017
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 564 هکتار از جنگل‌ها و مراتع این استان در قالب 94 فقره آتش سوزی از اوایل سال جاری تاکنون طعمه حریق شده است.
عزت الله بهشتی فر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 7 منطقه جنگلی کهگیلویه و بویراحمد در طی چند روز گذشته نیز همزمان در شهرستان‌های مختلف این استان طعمه حریق شدند.
وی افزود: این آتش سوزی ها در عرصه های طبیعی جنگل های مناطق قلعه رئیسی کهگیلویه، مله شوره، گنجه‌ای، دشتروم، وزگ، تولگهی و ده برآفتاب از توابع بویراحمد به وقوع پیوست که تمامی آنها با تلاش نیروهای منابع طبیعی و اهالی هر شهرستان کاملا مهار شد.
بهشتی فر بیان کرد: وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع به‌ صورت عمدی و با دخالت‌های مستقیم انسانی بوده، عنوان کرد: دلیل اصلی این آتش‌سوزی ها هنوز مشخص نشده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برآورد میزان خسارت ریالی وارده به 7منطقه جنگلی کهگیلویه و بویراحمد به زودی مشخص و اعلام خواهد شد.
وی کوهستانی و سخت گذر بودن مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد و کمبود امکانات و تجهیزات لازم برای مهار آتش سوزی ها را یادآور و خواستار توجه و اهتمام ویژه ستاد بحران و مسئولان اجرایی در سطح ملی و استانی برای امداد رسانی در این راستا شد.
13 نقطه بحرانی با بیشترین میزان آتش سوزی‌ها تاکنون در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده و عملیات مهار وحفاظت از جنگل‌های این مناطق در اولویت منابع طبیعی استان قرار گرفته است.
کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 722 هزار و 800 هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار نیز مرتع است.
بر اساس برآورد اولیه ظرف یک دهه گذشته و از سال 1385 تا پایان سه ماهه نخست امسال افزون بر 9هزار هکتار از جنگل‌های این استان طعمه حریق شده است.
این میزان خسارت بر اثر وقوع افزون بر یک هزار و 114فقره آتش سوزی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار