کد خبر: ۵۰۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۵ 09 October 2017
محمدرضا صابري مديرعامل شرکت سينمايي نور تابان به عنوان تهيه کننده فيلم سينمايي محمد رسول‌الله در بخشی از گفتگوی خود با جوان گفت:

-قراردادي که ما با کمپاني ترکيه بستيم در تاريخ سينما کم نظير بود. ما 600 هزار دلار به عنوان پيش پرداخت گرفته بوديم و قرار بود با400 سينما شروع کنيم. پيش‌بيني خود آن کمپاني اين بود که ظرف يکي دو هفته به 900 سينما برسد. سه روز اول بيش از ۳۶۰ هزار نفر در اين 400 سينما فيلم را ديدند و طبق شواهد مي‌گفتند اين فيلم رکورد فروش در سينماي ترکيه را مي‌شکند. از تمام فيلم‌هاي هاليوودي سبقت گرفته بود، اما متأسفانه با هزينه‌اي که عربستان کرد و مفتي‌هاي آنجا آمدند فيلم را حرام اعلام کردند و سالن‌دارها تهديد شدند، روز به روز شاهدکم‌شدن سالن‌هايمان بودیم و استقبال هم کاهش يافت. شما ببينيد اين فيلم در رسانه ملي ترکيه اکران مي‌شود و بيش از ۲۵ ميليون نفر طبق آماري که آنها اعلام کرده‌اند در ساعت اکران فيلم آن را تماشا کرده‌اند.

-من به دوستان مي‌گفتم که روسياهي براي برخي در تاريخ فرهنگي جمهوري اسلامي ثبت شد که يک فيلم استراتژيک در شرايط خفقان رسانه‌اي براي اسلام در جهان ساخته شد و نگاه جهاني داشت، اما برخي از سينماگران داخلي، کارگردانان، بازيگران داخلي و… در شبکه‌هاي داخلي نوشتند که چرا عدالت اکران را رعايت نمي‌کنيد؟ اساساً معلوم است با اين فيلم هم‌سويي ايدئولوژيک ندارند و توقع دارند اين پروژه با اين موضوع همتراز بقيه فيلم‌ها باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار