کد خبر: ۵۰۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 09 October 2017
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان هپاتیت c در این استان نسبت به میانگین کشوری بالا بوده به‌طوری که میانگین کشوری یک تا 2 درصد بوده اما در استان هشت درصد است.

به گزارش ایرنا، اورنگ ایلامی روز دوشنبه در کارگاه تدوین برنامه جامع سلامت استان اظهار داشت: بر اساس مطالعاتی که در سال 85 و 95 انجام شد مسائل اجتماعی و فرهنگی در روند افزایشی هپاتیت c نقش مهمی دارند.
وی افزود: استفاده از سوزن مشترک در خالکوبی سنتی و ختنه‌های غیربهداشتی جزء رفتارهای فرهنگی بوده که موجب افزایش این بیماری در استان شده است.
ایلامی اظهار کرد: منشأ بسیاری از بیماری‌ها عوامل رفتاری، اجتماعی و فرهنگی است که باید کنترل شود.
وی عنوان کرد: بیماری ایدز یک بیماری کاملاً رفتاری و اجتماعی است و از طریق تزریق مشترک و روابط جنسی پرخطر در حال شیوع است.
ایلامی بدون اشاره به آمار تصریح کرد: روند مبتلا به این بیماری در سطح استان در حال افزایش است.
وی گفت: کارکردهای حوزه معاونت اجتماعی نقش مهمی در بهبود اصلاح و ارتقا سلامت افراد جامعه، فعالیت‌های اجتماعی و برون بخشی در اهداف سلامت دارد.
ایلامی در این کارگاه نیز با اشاره به آمار بالای مصرف نمک در استان گفت: میزان نمک دریافتی هر فرد طبق استاندارد حداکثر کمتر از 6 گرم در روز بوده که با مطالعات انجام شده، این میزان مصرف در استان حدود 12 گرم است.
وی استفاده از نمک به‌عنوان نگهدارنده مواد غذایی در موادی مانند نان، گوشت‌های بسته بندی شده، کباب‌ها و غذای فوری را از جمله دلایل مصرف بالای نمک در استان عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار