تابناک گزارش می دهد؛
هجمه های اخیر علیه دستگاه قضایی به خاطر قاطعیت برخورد دستگاه قضایی با مفاسد است.
کد خبر: ۵۰۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶ 10 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، رئیس کل دادگستری استان در نشست بررسی مشکلات وکلای رسمی دادگستری و وکلای قوه قضائیه به هجمه‌های اخیر علیه قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: کسانیکه عدالت قوه قضائیه، بی طرفی و قاطعیتش در برخورد با مفاسد را نمی‌بینند و از هر طرف عاجز شدند هجمه‌هایی علیه قوه قضائیه و شخص رئیس قوه و خانواده اش را آغاز کرده اند که این حاکی از درماندگی این افراد است.

قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با متخلفان/جمع آوری شرکت های حقوقی و عریضه نویسان در اطراف دادگستری ها/استقلال کانون وکلای استان کهگیلویه و بویراحمد از استان فارس
حجت الاسلام مزارعی این هجمه‌ها را بر مبنای بی تقوایی محض دانست و افزود: هر جا عدالت با قاطعیت وارد عرصه شد قطعا مورد تهاجم قرار می‌گیرد و امروز قوه قضائیه و رئیس این قوه به جهت عدالتش مورد تهاجمی قرار گرفته که با مدیریت صهیونیست‌ها انجام گرفته است.
وی با اشاره به مشکلات وکلای رسمی دادگستری در مجموعه دستگاه قضائی استان گفت: در این نشست مشکلات ورود و خروج وکلا در مجموعه دادگستری و استفاده آنان از برخی تجهیزات برای کمک به دفاع از موکلانشان مطرح و راهکار‌های مناسبی هم برای رفع این مشکلات بیان شد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از استقلال کانون وکلای استان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با برنامه ریزی‌ها و رایزنی‌های انجام گرفته استقلال کانون وکلای کهگیلویه وبویراحمد از استان فارس که دغدغه و خواسته به حق آنان هم هست به زودی انجام می‌شود.
مزارعی از جمع آوری عریضه نویسان در اطراف ساختمان‌های دادگستری در سراس استان خبر داد و گفت: برخی از این عریضه نویسان که به غیر از عریضه نویسی کار دلالی هم انجام می‌دهند شایستگی و صلاحیت حضور در اطراف مجموعه دادگستری را ندارند و در آینده نزدیک جمع آوری می‌شوند.
وی با بیان اینکه دفاتر و شرکت‌هایی با عنوان شرکت‌های حقوقی تاسیس شده و همین امر باعث بیکاری برخی از وکلای پروانه دار شده  افزود: با همکاری واحد‌های نظارتی دادگستری مجموعه هایی که تحت عنوان شرکت‌های حقوقی فعالیت می‌کنند و گا‌ها مشکلاتی را هم برای دستگاه قضایی به وجود می‌آورند و حتی دفاتری که علی الظاهر فعالیت آن‌ها مجاز است  اما بازدهی و خروجی مناسبی ندارند جمع می‌شوند.
در این نشست دو نفر از وکلا به نمایندگی از کانون وکلای استان مشکلات و درخواست‌های خود را بیان کردند./صداوسیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار