هشدار فرماندار بویراحمد
محمد کاظم نظری : در گذشته عمده علت ابتلا به ایدز در ایران از طریق اعتیاد تزریقی بود،اما در حال حاضر به سمت موج دیگر ابتلا یعنی ابتلا از طریق رفتار پرخطر جنسی رفته‌ایم، که این هم نگران کننده است.
کد خبر: ۵۰۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳ 10 October 2017
بیماری ایدز به عنوان یکی از مهلکترین بیماری ها چند سالی است که در ایران هم جای پای خود را به خوبی باز کرده و متاسانه ، سن ابتلا و شیوه شیوع آن به سمت و سوهایی رفته است که برای جامعه ی ارزشی ایران چندان خوشایند نیست. اگر آمار های اولیه از عاملیت انتقال ایدز ، مربوط به معتادین خصوصا کسانی که از سرنگ مشترک برای تزریق مواد مخدر استفاده می کردند ، بود چند سالی است که مبتلایان به ایدز مشخصا معتادین نیستند بلکه این بیماری به غیر معتادین و در سنین مختلف رسیده است. 
هر چند به طور معمول آمار دقیقی از جزئیات مبتلایان به ایدز در رسانه ها منتشر نمی شود اما گاها مسئولین هشدارهایی می دهند که نشان از جدی بودن خطرات این بیماری چه در متنوع شدن سنین مبتلایان و چه تغییراتی خطرناک در راه های ابتلا به این بیماری ارائه می شود که لزوم توجه عموم به این هشدارها را بیش از پیش را یادآور می شود.
در اولین جلسه کمیته برنامه استراتژیک ایدز شهرستان بویراحمد که به ریاست فرماندار در محل فرمانداری برگزارشد ، از طرف دکتر نظری بیان شد که در گذشته عمده علت ابتلا به ایدز در ایران از طریق اعتیاد تزریقی بود،اما در حال حاضر به سمت موج دیگر ابتلا یعنی ابتلا از طریق رفتار پرخطر جنسی رفته‌است ، که این موضوع نگراان کننده است .
محمد کاظم نظری در این جلسه که با حضور برخی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: لازم است ارگان هایی مانندمراکز بهداشت، آموزش و پرورش، بهزیستی، امور زندان ها، سازمان تبلیغات اسلامی، انتقال خون، هلال احمر، ستاد مبارزه با مواد مخدر، صدا و سیما، ورزش و جوانان، بیش از پیش و جدی تر از قبل، نسبت به انجام اقدامات موثر در افزایش آگاهی و فرهنگ ‌سازی به منظور پیشگیری از بروز این بیماری ویروسی، تلاش کنند.
 
 عامل شیوع ایدز از اعتیاد به رفتار پر خطر جنسی رفته است

فرماندار بویراحمد با اشاره به جایگاه سلامت در جامعه گفت: بحث ایدز علاوه بر درمان در حوزه ی سلامت روانی جامعه نقش بسزایی دارد.
رئیس شورای سلامت شهرستان بویراحمد اظهار داشت: از بیماری ایدز به عنوان یک آسیب جدی در حوزه ی سلامت میتوان یاد کرد که پیشگری، بهترین درمان برای آن تجویز شده است.
وی با ابراز تاسف از افزایش شاخصها در این حوزه گفت: در گذشته عمده علت ابتلا به ایدز در ایران از طریق اعتیاد تزریقی بود،اما در حال حاضر به سمت موج دیگر ابتلا یعنی ابتلا از طریق رفتار پرخطر جنسی رفته‌ایم، که این هم نگران کننده است.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه این بیماری برای همه ی افراد جامعه تهدیدی بشمار میرود، گفت: دستگاه های مسئول باید نسبت به حمایت های درمانی، روانی ومالی خود به افراد مبتلا دریغی نداشته باشند؛ چرا که مهار وجلوگیری از شیوع ویروس، بهترین پیشگیری است.
آنچه که فرماندار بویراحمد ، بیان کرد نشان از لزوم توجه بیشتر به این بیماری و عوارض اجتماعی و بهداشتی آن دارد و ضمن لزوم تلاش برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری ، مسئولان هم باید از توان موجود خود سعی در حمایت همه جانبه از مبتلایان داشته باشند. و از همه مهمتر به تغیر شیوه ابتلا از اعتیاد به رفتار پر خطر جنسی بطور ویژه توجه شود و همه امکانات فرهنگی و اجتماعی به کار گرفته شود تا این شیوه شیوع ، مدیریت و کنترل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار