کد خبر: ۵۰۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 11 October 2017
یکی از فرماندهان سپاه در سالهای دفاع مقدس می‌گوید: بچه‌های ما با توان کم جلوی چنین ارتشی را گرفتند و برای نمونه عملیات فاو یک عملیات بزرگ و سخت و فنی بود که بچه های ما انجام دادند و باور آن برای خیلی از نظامیان دنیا سخت بود.
سردار اکبر عاطفی فرمانده گردان علی اصغر لشکر ۱۰ سید الشهدا در سال‌های جنگ تحمیلی که به دلیل اصالت گیلانی‌اش به میرزاکوچک‌خان لشکر ۱۰ معروف بود، در بخشی از یک مصاحبه گفت : ببینید جنگ ما یک جنگ عادی نبود. اینکه مثلا در برخی فیلم‌های سینمایی و یا سریال‌ها به موضوعات کم اهمیت توجه می‌کنند و یا مثلا ارتش عراق را یک مشت افراد بی عرضه و دست و پا چلفتی نشان می‌دهند، اینگونه نبود.

ارتش عراق یک ارتش قدرتمند، با نظم و آموزش دیده و مجهز بود. نیروی هوایی، توپخانه و زرهی بسیار قوی داشت.

چرا ما خیلی از عملیات‌ها را در شب و یا در زمستان انجام می‌دادیم؟ برای اینکه از تاریکی شب و باران و گل و لای استفاده کنیم.

شما همین سپاه را در جنگ نگاه کنید. نیروی بسیجی که برای انجام عملیات می‌آمد، نیروی رسمی نبود. خودش شغلی داشت. معلم بود، کشاورز بود، دانشجو بود یا ...

اینها بعد از عملیات سر کار خودشان برمی‌گشتند و نمی‌شد آنها را مدت طولانی در منطقه نگه داشت.

بچه‌های ما با توان کم جلوی چنین ارتشی را گرفتند و برای نمونه عملیات فاو یک عملیات بزرگ و سخت و فنی بود که بچه های ما انجام دادند و باور آن برای خیلی از نظامیان دنیا سخت بود.

ما وقتی برای طی یک دوره در دافوس به چین و کره رفته بودیم، آنها ۲ سوال اصلی از ما می‌کردند یکی اینکه شما چطور در برابر تک شیمیایی ارتش عراق پدافند می‌کردید و دوم اینکه چطور با نیروهای شبه نظامی مثل بسیج از رودخانه اروند گذشتید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار