عملیات اتصال راه استان كهگيلويه و بويراحمد به استان خوزستان از طريق محور مواصلاتي جديد شهرستان بهمئي به استان خوزستان صورت مي پذيرد.
کد خبر: ۵۰۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 11 October 2017
به گزارش تابناک كهگيلويه و وبويراحمد ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهمئی گفت: عملیات اجرایی محور اتصال راه دو استان كهگيلويه و بويراحمد به استان خوزستان از طريق محور مواصلاتي جديد شهرستان بهمئي به طول 25 کیلومتر و حداقل عرض با استاندارد 12 متر خواهد بود .
خوبي نژاديان افزود : مرحله اول (فاز اول ) اين طرح به طول 6 كيلومتر با اعتبار 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت صورت مي پذيرد كه طبق برنامه زمانبندی شده، تا 18 ماه آينده به بهره برداری خواهد رسید.

اعلام زمان بهره برداری از فاز اول پروژه لیکک به جایزان

وي اظهار داشت: با بهره برداري از اين طرح ، ارتباط شهرستان بهمئي به مناطق مهم ، راهبردي و اقتصادي خوزستان از جمله شهر اهواز ، رامهرمز ، اميديه ، آغاجاري ، سربندر ، بندر امام خميني ، جايزان و ديگر شهر ها و مناطق طول مسير از نظر مسافت و فاصله زماني ، كاهش چشمگيري خواهد داشت و اجراي اين طرح ، در زمينه كاهش بار ترافيكي مسير قبلي در محور بهبهان در استان خوزستان به شهرستان بهمئي ، رونق گردشگري ، افزايش مبادلات بين دو استان ، ارتباط بيشتر و به صرفه تر با بنادر جنوبي به عنوان كريدور (شاهراه مهم ارتباطي ) بين خوزستان و شهرستان بهمئي نقش بسزايي خواهد داشت.

خوبي نژاديان خاطر نشان شد،با بازگشايي اين محور ، مسافت شهرستان بهمئي به استان خوزستان 40 كيلومتر كاهش مي يابد كه با اتمام عمليات اين طرح مردم اين شهرستان مي توانند با طي مسافت كوتاه تري به مركز استان خوزستان و شهرستان هاي اين استان سفر كنند.
اعلام زمان بهره برداری از فاز اول پروژه لیکک به جایزان
لازم به توضیح است عملیات اجرایی فاز اول جاده ارتباطی لیکک به جایزان با کارفرمایی اداره راه و شهرسازی توسط شرکت بویر راه رسما  آغاز گردیده است که با اجرای این پروژه شهرستان بهمئی و مرکز آن شهر لیکک در مسیر ترانزیتی و کریدر شمال ، مرکز به جنوب کشور قرار میگیرد.
تکمیلی
جاده لیکک به جایزان در نزدیکی جایزان (دهستان قلمود )به جاده امیدیه، ماهشهر و آبادان وصل میشود و از طرف لیکک پس از اتصال به شهر تشان به جاده ارتباطی تشان -لنده و پاتاوه وصل میشود طول مسیر حدود 60 کیلومتر تا جاده دهدشت پاتاوه و25 کیلومتر تا جاده جایزان -امیدیه خواهد بود 
 
اهداف و مزیت های مسیر و جاده ارتباطی لیکک به جایزان (امیدیه )

1- تسریع در پشتیبانی  و نگهداری از  چاههای نفت منطقه و شهرستان توسط واحدهای مربوطه در شهرستان های امیدیه و آغاجاری
2 -استفاده از منطقه گردشگری تنگ ماغر و سولک برای مردم شهرستانهای همجوار بالاخص همشهریان خودمان در آن مناطق
3 -کاهش طول مسیر نسبت به وضع موجود و صرفه جویی در زمان ، مصرف سوخت و استهلاک خودرویی 
4 -استفاده  عشایر منطقه از مسیر ارتباطی و تسهیل در رفت و آمد آنان.
 5- تعداد زیادی از همشهریان عزیز در دهستانهای جولکی ، سر جولکی، اسلام آباد، قلمود و شهر جایزان و شهرهای آقاجری، امیدیه و ماهشهر زندگی یا مشغول کار و خدمتند که مسیر و ارتباط این عزیزان نیز تسهیل و به راحتی انجام میشود.
6- کم شدن ترافیک و کاهش تصادفات جاده لیکک به بهبهان و حومه بهبهان .

7- خروج شهرستان از بن بست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار