تابناک گزارش می دهد؛
در فصل زمستان قبوض مردم بخش چاروسا و شهر قلعه‌رئیسی رقم‌های میلیونی به خود می‌گیرد و خانواده‌هایی که بیشتر آنها به شام شب محتاج هستند و تنها درآمد آنها یک یارانه چند هزار تومانی است با قبوض برق بسیار بالا روبرو می‌شوند.
کد خبر: ۵۰۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 12 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، یکی از عمده مشکلات منطقه چاروسا که مردم در مورد آن بحث کرده و همیشه مورد اعتراض است موضوع قبوض برق بوده که هر چند وقت یکبار سبب نگرانی مردم می‌شود.
در فصل زمستان قبوض مردم بخش چاروسا و شهر قلعه‌رئیسی رقم‌های میلیونی به خود می‌گیرد و خانواده‌هایی که بیشتر آنها به شام شب محتاج هستند و تنها درآمد آنها یک یارانه چند هزار تومانی است با قبوض برق بسیار بالا روبرو می‌شوند.
در سال گذشته چندین مرتبه مردم به این وضعیت اعتراض داشتند و مسوولان به این وضعیت واکنش نشان دادند ولی متاسفانه این اعتراض مردم به نفع شهرهای دیگر استان از آب درآمد و چند شهر دیگر استان وضعیت قبوضی آن از گرمسیری به گرمسیری 2 و 3 تبدیل شد که امیدواریم دو منطقه چاروسا و دیشموک هم که بیشتر از بقیه در این خصوص نگرانی داشتند تغییر وضعیت دهند.
هفته گذشته بود که امام جمعه قلعه رئیسی به قبوض برق این منطقه واکنش نشان داد و این قبوض را قبوض نجومی منطقه محروم دانست و از مسوولان خواست تا مردم این منطقه را نجات دهند.
اما شاید باور میزان مبلغ پرداختی قبوض برای خیلی از مردم باور شدنی نبود تا اینکه اخطاریه‌های این چند روز به دست مردم رسید که قبول آن بسیار ناباورانه بود و آن ناباوری عجیب صدور قبوض برق ادارات و یک منزل مسکونی است که مبلغ پرداختی آنها از مرز میلیون تومان گذشته است.
وقتی قبض برق یک نهاد و اداره ای که فقط سه اتاق کوچک در شهر قلعه رئیسی دارد بیش از 10 میلیون تومان است یعنی اینکه اداره را با وزارتخانه اشتباهی گرفته‌اند.
پس حرف اهالی چاروسا با نماینده خود در مجلس شورای اسلامی اینست کهشما نماینده مردم هستید مشکل امروز مردم قبوض برقی است که داد یک خانواده فقیر و بی سرپرست را درآورده؟ وقتی قیمت یک منزل مسکونی در روستای آبچندار چاروسا زیر 10 میلیون تومان باشد اما مبلغ پرداختی قبض برق همان منزل مسکونی مبلغ 13 میلیون تومانی برای آن صادر شود،این بزرگترین فاجعه است.

فاجعه در چاروسا و صدور قبوض میلیونی برق!!!/نماینده کهگیلویه بزرگ اقدام فوری انجام دهد
به گزارش خبرنگار فارس از چاروسا،در روزهای اخیر قبوضی از سوی اداره برق به درب منازل مردم جهت اخطاریه ارسال کردند که مبلغ این قبوض بسیار عجیب بود و داد و فریاد مردم را درآورد و مردم از این وضعیت نگران هستند.یکی از این اخطاریه‌ها که متعلق به یک دختر بی‌سرپرست بوده مبلغ آن 13 میلیون تومان است که منزل این دختر در روستای آبچندار است و سرجمع قیمت کل منزل مسکونی با وسایل آن کمتر از 10 میلیون تومان است.
یکی دیگر از این قبوض متعلق به بخشداری چاروسا است که تعداد ساختمان آن به کمتر از چهار اتاق می‌رسد ولی اخطاریه آن به مبلغ 11 میلیون تومان صادر شده که این اخطاریه هم در فضای مجازی پخش و انتشار یافت.
صدور این اخطاریه‌ها هم به این معنی است که باید تا دو روز آینده قبوض خود را پرداخت کنند و اگر این کار صورت نگیرد برق آن‌ها قطع خواهد شد و این دو نمونه قبض تنها گوشه‌ای از قبض چندین هزار نفر خانوار چاروسایی است.
امیدواریم مسوولان استانی و شهرستانی به خود بیایند و به درد رنج مردم هم ذره‌ای فکر کنند، چرا که پرداخت چنین قبوض سنگینی از هیچ شخصی که حتی در مناطق شهری زندگی کرده و به لحاظ مالی دارای تمکن مالی نیز هست، بر نمی آید!!! دیگر چه رسد به مردم فقیر و مستضعفی که در چاروسا زندگی میکنند و تنها منبع گذزان زندگی شان فقط و فقط از طریق دریافتی یارانه ها سپری میشود!!!
در چنین شرابطی است که نماینده مردم مستضعف میتواند داد آنها را بستاند و صدای ضجه های دردآور چنین مردم محرومی را به گوش پایتخت نشینان برساند؟ البته معلوم نیست بعد از این گزارش اقدام عاجلی صورت بگیرد یا خیر،اما تا پایان نتیجه و حصول خاطر همچنان تابناک کهگیلویه و بویراحمد پیگیر نتیجه آن خواهد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار