کد خبر: ۵۰۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 15 October 2017
به گزارش روابط عمومی زندانهای کهگیلویه وبویراحمد اسماعیل جمیاری مدیر کل زندانها با آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد .
در ابتدای این ملاقات مدیر کل زندانهای استان ایام محرم الحرام را تسلیت و تعزیت گفته و رسالت سازمان زندانها را علاوه بر مشارکت در ایجاد امنیت و آسایش اجتماعی، فراهم نمودن بسترهای مناسب جهت ندامت و پشیمانی زندانیان و اصلاح و تربیت آنان دانست.
اسماعیل جمیاری محور امورات فرهنگی و تربیتی زندانهای استان درسالجاری را قرآن و نماز برشمرد و گفت: علاوه براقامه نمازهای جماعت، آموزش های قرآن، احکام و عقاید، سایر دوره هایی همچون فنی و حرفه ای، صنایع دستی و نیزآموزش مهارتهای اساسی زندگی در سطح زندانهای استان انجام، ضمن اینکه ۳۹۰ نفر از خانواده های زندانیان تحت پوشش انجمن های حمایت زندانیان بوده و با هدف تحکیم مبانی خانوادگی در ۹ ماهه اخیر تعداد ۴۳۶۲ مورد به مرخصی اعزام و با هدف کاهش جمعیت کیفری تعداد ۵۸۷ نفر با اعطاء مرخصی پایان حبس از زندان آزاد شده اند.
نائب رئیس ستاد دیه استان در ادامه به آزادی ۱۵۴ نفر زندانی از طریق ستاد دیه استان خبر داد و افزود: با جذب بالغ بر ۷ میلیارد ریال از محل کمکهای مردمی در برنامه ماه عسل تا کنون ۲۹ نفر از زندان آزاد شده اند.
در ادامه این دیدارآیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با قدردانی از اقدامات انجام گرفته، کار زندانبانی را کاری سخت، طاقت فرسا ولی در عین حال پر اجر و ثواب دانسته و خطاب به مدیر کل زندانهای استان گفت: تا میتوانید در بحث آزادی زندانیان تلاش کنید چرا که در غیاب زندانی همسر و یا فرزندان او در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار گرفته و تأمین مخارج زندگی و معیشت خانواده بسیار سخت خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: بایستی با اصلاح قوانین و استفاده از مجازاتهای جایگزین از حجم ورودی زندانیان به زندان کاسته شود تا هم از صرف هزینه های سنگین بابت نگهداری زندانیان جلوگیری شود و هم آسیب های اجتماعی که در کمین خانواده های آنان وجود دارد به حداقل برسد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تقویت واحدهای حمایتی همچون انجمن حمایت از زندانیان را در دستگیری و کمک به خانواده زندانیان بسیار مؤثر دانست و اظهار امیدواری کرد تا با شناسایی و ایجاد ارتباط با خیرین هم استانی و حتی خارج از استان و جلب و جذب کمکهای آنان ستاد دیه را تقویت کرد و از محل همین کمکها نسبت به آزادی زندانیان بدهکار و با کمک به خانواده های نیازمند، از مشکلات و تهدیدات ناشی از فقر ونداری جلوگیری کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار