کد خبر: ۵۰۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 15 October 2017
چهارشنبه گذشته جمعی از مردم محله های حسین آباد و عباس آباد شهر سی سخت با تجمع در زمین پیشنهادی کارخانه تصفیه خانه فاضلاب این شهر مراتب اعتراض خود را با حضور رسانه های شهرستان دنا اعلام نمودند.

این تجمع با حضور تعدادی از ساکنین محله های حسین آباد و عباس آباد سی سخت جهت ابراز مخالفت خود به محل احداث کارخانه تصفیه خانه فاضلاب این شهر بوده که همچون ماههای گذشته این اهالی مراتب اعتراض خود را جهت مخالفت به این موضوع ابراز نمودند.

این تجمع که چهارمین تجمع مردم این دو محله از شهر سی سخت می باشد تنها ساعاتی بعد از حضور کارکنان آبفای شهری سی سخت در زمین مربوطه صورت گرفت که گویا استارت احداث تصفیه خانه سی سخت با وجود ساکنین معترض زده شده بود.

معترضین حاضر در زمین اظهار داشتند همه اهالی ساکن در دو محله و ساکنین ساختمان صد دستگاه نزدیک به محل احداث این تصفیه خانه مخالف احداث بوده و تاکید بر تجدید نظر مسئولین آبفای شهری سی سخت و اداره کل این اداره بر تغییر مکان محل پروژه داشتند.
 
تجمع اعتراضی برخی شهروندان سی سختی 

ساکنین نزدیک به محل احداث پروژه  نیز طی ماههای گذشته و با شروع بکار مجدد این پروژه با تنظیم نامه ای اعتراضی ،اعتراض خود را به شروع مجدد این پروژه اعلام کردند و در ادامه با رایزنی های مختلف در پی ممانعت از احداث این کارخانه در ورودی شهر شدند تا جایی که در جلسه روز آخر که با حضور معاون عمرانی استانداری،فرماندار دنا،نمایندگان اداره کل آب و فاضلاب استان و مدیر کل های دو اداره منابع طبیعی و محیط زیست و کارشناسان دو اداره مربوطه در ساختمان فرمانداری دنا برگزار گردید محل احداث پروژه از سوی کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست استان رد و دستور قطع بلوط های واقع در زمین صادر نگردید.

معترضین حاضر در زمین تاکید داشتند که نزدیکی تصفیه خانه به منازل مسکونی و واقع شدن در ورودی شهر تبعات جبران ناپذیری بر وجه شهر توریستی و ساکنین شهر دارد چرا که فاصله قانونی برای احداث پروژه ای با این شرایط رعایت نشده است.

در ادامه، پافشاری مسئولان نسبت به اجرای این پروژه موجب نگرانی بیش از پیش مردم نسبت به اجرای این پروژه شد و باری دیگر مردم ساکن در این دو محله  را به اعتراض حضوری وادار کرد و کار به جایی رسید که عصر امروز جمعی از ساکنین با حضور در زمین مورد نظر مراتب اعتراض خود را اعلام نمایند.
 
 تجمع اعتراضی برخی شهروندان سی سختی

افراد حاضر در این تجمع خواستار چاره اندیشی بهتری از طرف مسئولان برای پایان بخشی به اجرای این پروژه در پایین دست سی سخت شدند ،افراد معترض خواستار انتقال تاسیسات کارخانه فاضلاب به چندین کیلومتر پایین تر از سی سخت بودند.

بنا به تعهدات قبلی نماینده اداره کل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویر احمد مبنی بر فراهم نمودن شرایط بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهری در استان اصفهان برای اعضای شورای اسلامی شهر سی سخت و چند تن از معتمدین این شهر در روز های پیش رو جهت بر طرف شدن نگرانی مردم سی سخت از احداث تصفیه خانه فاضلاب این شهر، ولی علاوه بر اینکه هیچ گونه اقدامی از طرف مسئولین ذی ربط صورت نگرفته است بلکه اقدامات فصلی این اداره کل بر روی پروژه فوق سبب گردیده تا مردم و ساکنین نزدیک به این پروژه در پی اقدامات اخیر پیمانکار این پروژه واکنش نشان دهند.

تجمع صبح و عصر تعدادی از ساکنین محله های حسین آباد و عباس آباد در زمین محل احداث تصفیه خانه فاضلاب سی سخت سبب بازداشت تعدادی از معترضین گردید.
بنا بر این خبر موج اعتراضات ساکنین نزدیک به محل احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت به دلیل توجیه نکردن دقیق مردم از مزایا و معایب طرح فوق توسط مسئولان ذی ربط تا کنون ادامه داشته است./ترنم دنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار