تابناک گزارش می دهد؛
اصلاحطلبان استان در روزهای آخر هفته با جلسات متعدد روزهای پرکاری را پشت سر گذاشتند.
کد خبر: ۵۰۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 15 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، اصلاح طلبان استان ابتدا در قالب ستاد استانی دکتر روحانی در یاسوج گرد هم آمدند.
رئیس ستاد استانی و معاونان، روسای ستاد شهرستان های هشتگانه به همراه نایب رئیس های این ستادها در این نشست دور هم جمع شدند و پیرامون مسایل استانی و کشوری بحث و تبادل نظر کردند.

نشست سیاسی اعضای استانی ستاد دکتر روحانی و شورای هماهنگی اصلاحات+ تصاویر
در نشستی دیگر اصلاح طلبان استان در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان جلسه ای را با هم برگزار کردند.

به گزارش افتونیوز،رئیس ستاد روحانی در استان گفت: با توجه به اینکه آقای روحانی در استان رای اول را کسب کرد انتظار می رود عملکرد و رویکرد مدیران اصلاح طلبانه باشد و گرنه با واکنش منفی همین مردم مواجه خواهند شد.
در ابتدای نشست اعضای ستاد روحانی، سیدضیاالدین رضاتوفیقی رئیس استانی ستاد روحانی در خصوص فلسفه رای اصلاح طلبان به روحانی گفت: در شرایطی اصلاح طلبان پشت سر روحانی امدند که کشور فضای امنیتی را شاهد بود و شرایط بسیار عجیب اقتصادی و بین المللی هر آن کشور را با بحرانی مواجه می کرد.
وی ادامه داد: امنیت اقتصادی نبود و اقتصاد به سمت متلاشی شدن پیش می رفت و بسیاری از فعالان سیاسی در کشور و استانها تحت تعقیب بودند و بسیاری از آنها نیز در رنج و عذاب بودند.
رضاتوفیقی دولت اول آقای روحانی را تا حدی موفق دانست و گفت: دوره اول آقای روحانی به شعارهای خود تا حدی عمل کرد و همانگونه که بسیاری از دولتها حتی در کشورهای پیشرفته هم نمیتوانند همه شعارها را محقق کنند دولت روحانی هم به صورت کامل نتوانست همه شعارهایش را محقق سازد.
وی بیان کرد: روحانی از ویرانی کامل اقتصاد جلوگیری کرد و شاخصهای اقتصادی به سمت بهبودی رفت و سایه جنگ را از کشور دور کرده و ارتباطات منطقه ای و بین المللی را گسترش داد و امنیت و ثبات در کشور برقرار شد.این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: در دور دوم نیز بسیاری از مردم از رقیب آقای روحانی احساس خطر کردند و این احساس باعث روی آوردن دوباره مردم و اصلاح طلبان به روحانی شدند.
وی گفت: اصلاح طلبان و جوانان و دانشجویانی که به آقای روحانی رای دادند نباید احساس یاس و ناامیدی کنند که اگر آقای روحانی دچار ضعف هست مجلس هم دارای کم و کاستی هست. اکثریت مجلس نیز منتخب اصلاح طلبان است و باید شرایط و توازن قوا را در نظر گرفت.
چهره شاخص اصلاحات استان با تشریح وضعیت مردم در کشور ایران افزود: سه راه پیش روی مردم و اصلاح طلبان بیشتر نیست که یکی از آنها، راه محافظه کاران است که نهادهای انتصابی و بسیاری از امتیازات اقتصادی در دستشان بوده و طبیعتا این وضعیت برایشان بهشت برین است.
وی ادامه داد: دسته دوم و سوم در این که وضعیت کشور مطلوب نیست مشترک هستند و عده ای برانداز هستند که تکلیفشان مشخص است و در این نظام جایگاهی ندارند.
اما اصلاح طلبان با احساس وظیفه به دنبال اصلاحات در کشور هستند و معتقدند با اصلاحات ایران تجزیه نمی شود و امنیت و جان مردم به خطر نمی افتد و توجیه دیگر این است که انقلاب و براندازی نتیجه خوبی در دنیا نداشته است.
 تجربه انقلابهای فرانسه و شوروی و چین و … مثالهای ملموسی هستند که برای روشنفکران رویکرد دیگری ایجاد کردند و گفتمان انقلابی در دنیا جای خود را به اصلاحات داده است.
رئیس ستاد روحانی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای کشور و برای مردم و جلوگیری از ویرانی و برای تداوم آبادانی ایران عزیز به آقای روحانی رای دادیم و هیچ وقت انتظار دولت کاملا اصلاح طلبانه از آقای روحانی هم در دوره اول و هم در دوره دوم نداشتیم.
رضاتوفیقی به وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: البته در این استان ماجرا فرق می کند چون در استانهای مثل استان ما مردم و جریانهای سیاسی یا اصولگرا هستند و یا اصلاح طلب و از جریان اعتدال خبری نیست.
وی توضیح داد: پس وقتی در این استان آقای روحانی رای اول را کسب می کند مدیران و رویکرد مدیران دولت آن باید اصلاح طلبانه باشد و باید گفت در این استان آستانه تحمل مردم مثل دیگر استانها نیست و این موضوع را به تجربه می گویم که اگر عملکردها و فعالیت مدیران مثبت نباشد با واکنش منفی مردم مواجه خواهند شد.
در ادامه این نشست معاونان و روسای شهرستانی و دیگر اعضا نظرات خود را پیرامون مسایل استانی و کشوری بیان کردند.
در نشستی دیگر اصلاح طلبان استان در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دور هم جمع شدند. 
تشریح مسایل استانی و کشوری از جمله مهمترین مباحثی بود که در نشست شورای هماهنگی اصلاح طلبان مطرح شد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار