تابناک گــــزارش مــــی دهــــد؛
استعمال هروئین در مرکز شهر دهدشت تا کافه‌های بدون مجوز زیرزمینی برای مشتریان خاص باعث فاجعه در این شهر شده است.
کد خبر: ۵۰۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹ 16 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، روز گذشته رییس اتاق اصناف کهگیلویه در جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع برگزاری مراسمات عزاداری و بررسی آسیب‌های اجتماعی قلیان در دهدشت با بیان اینکه امور صنفی هیچ گونه مجوز عرضه قلیانی صادر نمی‌کند، اظهار کرد: امور صنفی فقط مجوز کافه سنتی صادر می‌کند و در آن مجوز هم عرضه قلیان ممنوع شده است.
عین الله اخوان کافه سنتی‌های دارای مجوز را 30 مورد عنوان و با بیان اینکه بیش از 90 درصد این کافه‌ها قلیان عرضه می‌کنند، گفت: متاسفانه عده‌ای هم به صورت زیرزمینی مشتری‌های خاص خود را دارند و فقط با رمز، درب آنها به روی مشتریان خود باز می‌شود.وی تصریح کرد: برای تعطیلی این کافه‌ها یک روز کافی است اما وقتی ساختمان متروکه در مرکز شهر به صورت علنی هروئین مصرف می‌کند آیا این فاجعه نیست؟
اخوان با بیان اینکه همه ابزار استفاده از قلیان در سطح شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: متاسفانه استعمال این هنجار اجتماعی روز به روز در حال افزایش خصوصا بین نسل جوان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: متاسفانه قلیان به اشکال‌های مختلف در مراکز رسمی صنفی ما در حال توسعه است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه خواستار جلوگیری از متولیان امر در راستا شد و تصریح کرد: کسانی که معتاد شدند از کلید قلیان وارد شدند و به مراحل بلای اعتیاد رسیدند.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه سیگار کشیدن در مراکز و اتوبوس‌ها ممنوع شده است، قلیان را خطرناک‌تر از سیگار دانست و خواستار جمع شدن این وضعیت از متولیان امر شد و خواستار تشکیل یک معاونت اجتماعی برای آسیب شناسی و ارائه راهکارها در فرمانداری کهگیلویه شد.
علی پوزش نیز در این جلسه از تشکیل چند معاونت در فرمانداری‌ها خبر داد و افزود: در صورتی که پیشنهاد معاونت‌ها به تصویب برسد، حتما معاونت اجتماعی تشکیل خواهد شد.فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه دنبال این نیستیم همه مسائل را امنیتی کنیم و شاید قوه قهریه همیشه پاسخ ندهد، گفت: می‌شود با سعه صدر و آرامش با مراکز عرضه قلیان برخورد کرد.
پوزش در پایان خاطرنشان کرد: در صورت نادیده گرفتن تذکر از سوی متولیان امر، دادستانی وارد خواهد شد و برخورد لازم صورت خواهد گرفت.


در ادامه جلسه، سیاوش زمان از بازدید هشت مورد از کافه‌های سنتی شهرستان خبر داد و با بیان اینکه آخرین بازدید در 11 مهرماه انجام گرفت، گفت: گزارش‌ها تهیه و به دادستانی ارسال شد اما تاکنون اقدامی و دستوری از طریق دادستان صورت نگرفته است.
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه خواستار برخورد به صورت واحد از مراکز عرضه قلیان شد و بیان کرد: اگر قرار بر این باشد در گوشه‌ای از سطح شهر عرضه قلیان آزاد و در جای دیگر جمع آوری شوند هیچ گونه نتیجه مثبتی در بر نخواهد شد.

زنگ خطر مصرف مواد در مراکز عرضه قلیان در دهدشت
همچنین مجید کرمی با مهم خواندن بحث اشتغال و اینکه در صورت پلمپ کسب و کار چندین نفر گرفته خواهد شد، عنوان کرد: همیشه نباید به فکر برخورد به وسیله قوه قهریه باشیم و باید تبعات آن را در نظر بگیریم.
رئیس دادگستری کهگیلویه خواستار تشکیل یک کارگروه در وهله اول به صورت تذکر شد و افزود: در صورت نادیده گرفتن تذکر و تکرار آن با ارسال گزارش به دادستانی برخوردی جدی با چنین افرادی صورت خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار