گزارش کامل برگزاری اولین یادواره شهدای دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد
اولین یادواره شهدای دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد ، با حضور میهمانان کشوری و استانی برگزار شد که در این یادواره علاوه بر سخنرانی مدعوین ، از چند کتاب و یادمان شهداء گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج رونمایی شد.
کد خبر: ۵۰۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 17 October 2017
اولین یادواره شهداء دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه 24 مهر 96 با حضور دکتر حسین مظفر وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو فعلی شورای مصلحت نظام ، سردار شهابی فر از سرداران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم، مسئولین فرهنگی استان، مدیران کل، روسای مراکز آموزشی، استادان، طلاب و دانشجویان در محل سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در ابتدای مراسم ، دکتر آرمین محمودی رئیس دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد ، پیام دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را قرائت کرد.
 
از پیام رئیس دانشگاه آزاد کشور و روایت حسین مظفر از زمانی که ایران فقط یک نقطه سیاه در جغرافیا بود تا روایت سردار شهابی فر از زانو زدن آمریکا در مقابل سپاه و در حاشیه های مراسم صورت گرفت + تصاویر 

متن پیام رئیس دانشگاه آزاد کشور

«بسم الله الرحمن الرحیم»

"و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل‌الله اموات بل احیاء ولکن لا تشعرون"

«کسی را که در راه خدا کشته شد، مرده نپندارید، بلکه او زنده جاوید است، ولیکن شما این حقیقت را نخواهید یافت.» سوره بقره، آیه 154

سلام خدا بر ارواح طیبه شهیدان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه شهیدان دانشگاههای آزاد اسلامی و استان کهگیلویه و بویراحمد. ارادت خود را به خانواده های این عزیزان و جامعه فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی آن استان ابراز می دارم.
دانشجویان شهید، این‌ یقین‌ را پدید می‌آورند که‌ ایثار و از خودگذشتگی از سرآگاهی‌ و با اراده‌‌ روشن‌بینانه‌ بوده‌ است‌ و این‌ مسئله ارزش‌ عمل‌ را مضاعف‌ می‌کند، دانشجویان‌ شهید سرآمدان ‌ایمان‌ وایثار‌ به شمار می آیند که در راه پاسداری از کیان کشور وآرمانهای اسلام درخت انقلاب را با خون خود آبیاری کردند و امروز به برکت شهیدان عزیز، ایران اسلامی در امنیت و آرامشی مثال زدنی به سر می برد.
برگزاری یادواره ایثار و شهادت، فضای دانشگاه را عطرآگین کرده و ثمره این یادواره می تواند الگو های جاودانه ای را به جوانان کشور هدیه کند. بی تردید زنده نگه داشتن راه شهیدان و فرهنگ ایثار در فضای دانشگاهی، چراغ راه هدایت جامعه و منبع بیکران تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی است.
مسلما باتوجه به دشمنی‌ها و کینه توزی هایی که با نظام جمهوری اسلامی ایران می شود، تعمیق بخشی مفاهیم انقلاب اسلامی به تأسی از راه و منش سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) ضرورت دارد.
ضمن تشکر از تلاش وکوشش‌های مجدانه ستاد برگزاری اولین یادواره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد از خداوند منان مي خواهم كه ما را در راه حفظ ارزشهاي انقلاب، اسلام و گسترش اصول اخلاقي و انساني ياري كند.
برای شما عزیزان توفیق خدمت صادقانه، عزت و بهروزی آرزومندم.
فرهاد رهبر
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی
 
از پیام رئیس دانشگاه آزاد کشور و روایت حسین مظفر از زمانی که ایران فقط یک نقطه سیاه در جغرافیا بود تا روایت سردار شهابی فر از زانو زدن آمریکا در مقابل سپاه و در حاشیه های مراسم صورت گرفت + تصاویر
 
اگر شهدا نبودند شاهد این اقتدار نبودیم
 رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه و پس از قرائت پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی گفت : اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان به برکت خون شهداست.
آرمین محمودی افزود: بدون شک حضور پیکر مطهر شهدا و برگزاری یاد و خاطره شهدا در دانشگاه‌ها نمادی از ایثار، مقاومت و ارزش‌های والای آنهاست و این عزیزان با ایستادگی در جنگ بزرگترین برگ زرین تاریخ را به خود اختصاص دادند .
وی بیان کرد: اگر شهدا نبودند شاهد این اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان نبودیم.
رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برگزاری این یادواره حرکت ارزشمند و بزرگ فرهنگی بود، خاطرنشان کرد: این یادواره به این جهت برگزار شده که پاسداری از یاد و خاطره شهدا مایع خیر و برکت می‌شود.
محمودی با اشاره به اینکه در برهه کنونی دانشگاه نیازمند شناسایی ارزش‌های دفاع مقدس است، تصریح کرد: آرمان‌های شهدا به عنوان نماد جمهوری اسلامی برای معرفی به نظام دانشگاهی به جهت بسترسازی در دانشگاه و هدایت این نسل به سوی رستگاری ضروری است.
وی ادامه داد: برگزاری این یادواره‌ها موجب آشنایی نسل جوان پس از جنگ با آرمان‌های شهدا می‌شود و تدفین این شهیدان در فضای دانشگاهی بیدارباشی برای شناخت بهتر مسیر نسل جوان است.
رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا علاوه بر ایجاد معنویت در دانشگاه عرصه را بر تفکرات سکولاریسمی خواهد بست .
محمودی تاکید کرد: جوانان ما در زمان جنگ هشت ساله دفاع مقدس با دست خالی و تکیه بر ایمان و اعتقاد به خداوند بزرگ در مقابل ارتش کلاسیک و تا دندان مسلح عراق ایستادند و یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادند.
وی اضافه کرد: هر چه آمریکا تهدیدها و تحریم‌های خود را بیشتر کند بر عزت و سربلندی انقلاب اسلامی ایران افزوده می‌شود و اشتباه بزرگ و استراتژیک غرب در عدم شناخت مبنای حرکتی جمهوری اسلامی ایران است.
 آن روزها از ایران تنها یک نقطه سیاه در جغرافیا وجود داشت
معاون نظارت مجلس شورای اسلامی گفت: پیام برگزاری یادواره شهدا، حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و حمایت از ولایت است.
حسین مظفر در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاه مقدس، اظهار دشت: پیام برگزاری یادواره شهدا حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و حمایت از ولایت است.
 
از پیام رئیس دانشگاه آزاد کشور و روایت حسین مظفر از زمانی که ایران فقط یک نقطه سیاه در جغرافیا بود تا روایت سردار شهابی فر از زانو زدن آمریکا در مقابل سپاه و در حاشیه های مراسم صورت گرفت + تصاویر 
 
معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین وظیفه کنونی ما پاسداری از این آرمان‌ها و خون شهدا است، عنوان کرد: آشنایی نسل جوان با آرمان‌های شهدا از دیگر اهداف برگزاری این یادواره‌ها است.
وی تصریح کرد: شهدا مایه سربلندی، افتخار و عزت ایران هستند و برگزاری یادواره‌ها و گرامیداشت یاد و خاطره این غیورمردان، پاسداشت بخشی از رشادت‌های آنان است.
مظفر با اشاره دوران حکومت سیاه خاندان پهلوی در ایران، ابراز کرد: آن روزها از ایران تنها یک نقطه سیاه در جغرافیا وجود داشت و در نزد جهانیان کشوری حقیر و ذلیل بود اما به برکت خون شهدا ایران روز به روز آبادتر می‌شود و در اوج اقتدار نام ایران استکبار را به رعشه می‌اندازد و کانونی برای دفاع از مظلومان جهان است.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما هرچه داریم به برکت خون شهدا است و د همزمان و در کنار مبارزه با تکفیر باید در ایجاد بصیرت و رسوا سازی پشت پرده تکفیر که آمریکا و غرب است تلاش کنیم.
وی عنوان کرد: ملت‌های ضعیف و ترسو همواره ذلیل و حقیر بوده و نمی‌توانند مسیر پیشرفت را طی کنند و ابرقدرت های جهانی نیز از این ضعف آنها به نفع خود سوء استفاده می‌کنند.
معاون مجلس شورای اسلامی داشتن سلاح را تنها ابزار پیروزی در عرصه نظامی نداست و گفت: می‌توان با دست خالی و اعتقاد به خدا و ایمان راسخ نیز در برا بر قدرتمندان ایستاد و به پیروزی رسید که در دوران دفاع مقدس نیز اینگونه بودیم.
وی با تاکید بر اینکه رزمندگان و شهدا تفسیری جدیدی در مقابل آنهایی که در دنیا قدرت را در سلاح می‌دانستند ارایه دادند و آن روحیه مقاومت و ایستادگی بود، افزود: بدون شک قیام عاشورا و سیره عملی امام حسین (ع) الگوی خاص و ماندگار شهدای انقلاب اسلامی بوده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گذشت ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: ایستادگی ملت ایران سایه جنگ را از سر ملت برداشت و همین مسئه عامل اصلی توسعه و پیشرفت ایران اسلامی است.
وی تصریح کرد: دیدگاه و رویکرد جهانی نسبت به ایران تغییر کرده است و امروز ابرقدرت‌های جهانی از جمله آمریکا در مقابل اراده ملت ایران به زانو درآمده اند.
مظفر تاکید کرد: پاسداری از خون شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی مهم‌ترین رسالت کنونی ما است و این امر تنها در سایه همدلی و وحدت ملت ایران شکل می‌گیرد. 
 
از پیام رئیس دانشگاه آزاد کشور و روایت حسین مظفر از زمانی که ایران فقط یک نقطه سیاه در جغرافیا بود تا روایت سردار شهابی فر از زانو زدن آمریکا در مقابل سپاه و در حاشیه های مراسم صورت گرفت + تصاویر 
 
روایت سردار شهابی فر از زانو زدن آمریکا در مقابل سپاه
از دیگر مهمانان ویژه این یادواره سردار عوض شهابی فر از فرماندهان جبهه مقاومت سوریه، فرمانده اسبق تیپ مردم پایه ۴۸ فتح، فرمانده اسبق سپاه فتح استان، جانباز دفاع مقدس و جبهه حریم حرم ضمن ذکر خاطراتی از لحظات ناب و معنوی شهدا ابراز داشت : امنیت، آبرو ،غرور و احساس بالندگي ملت و نظام از برکت خون شهیدان است.
سردار شهابی فر گفت : آمریکا بعد از احساس ذلت در مقابل قدرت مردم و سپاه که در مقابل دنیای استبداد استقامت کرده اند احساس ضعف نموده و به سر و صدا درآمده و باید بداند ما مرد جنگیم و ایستاده آیم. وی عنوان کرد : ۴ دهه است که آمریکا با همه توان نظامی خود در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی با روش های مختلف از جمله ترور، توطئه جنگ ۸ ساله و تحریم‌ها مقابله می‌کند اما ایران اسلامی در مقابل آمریکا تسلیم نشده است.
شهابی فر اظهار داشت: جنگ تحمیلی ۸ ساله دفاع مقدس را پاسداران و نیروهای مردمی اداره کردند و اکنون نیز آمریکا در برابر سپاه به زانو افتاده و اشک می‌ریزد. ملت ایران همواره در برابر تحریم‌های اقتصادی امریکا مقاومت کرده و علاوه بر جنگ نظامی در تحریم‌های اقتصادی نیز به پیروزی رسیدیم.
فرمانده سابق سپاه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آمریکا در این ۴۰ سال از همه روش‌ها، امکانات و ابزارها علیه نظام ایران اسلامی استفاده کرده اما نتوانسته کاری کند و به برکت خون این شهدا جوانان این مرز و بوم با تاسی از ائمه اطهار و شهدا در مقابل یاوه‌گویی‌های آمریکا سربلند خواهند بود و برای پیروزی و سرافرازی ایران عزیز رو به روز با تلاش بیشتر در حوزه‌های مختلف افتخارآفرینی می‌کنند.
 
 از پیام رئیس دانشگاه آزاد کشور و روایت حسین مظفر از زمانی که ایران فقط یک نقطه سیاه در جغرافیا بود تا روایت سردار شهابی فر از زانو زدن آمریکا در مقابل سپاه و در حاشیه های مراسم صورت گرفت + تصاویر

در حاشیه های مراسم صورت گرفت
روز دوشنبه 24 مهر 96 همزمان با برگزاری اولین یادواره شهداء دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر حسین مظفر وزیر اسبق آموزش و پرورش، سردار شهابی فر از سرداران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم، مسئولین فرهنگی استان، مدیران کل، روسای مراکز آموزشی، استادان، طلاب و دانشجویان از یادمان شهداء گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج رونمایی شد.
 در این آیین معنوی همچنین از آثار شهدا از جمله کتاب حرمان فاو اثر شهید دانشجو لطیف فر و کتاب مجموعه آثار، خاطره ها، و زندگی نامه شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی استان رونمايي شد.
 در خاتمه از خانواده های معظم شهداء این یادواره تجلیل بعمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار