کد خبر: ۵۱۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 17 October 2017
دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک دادگستری گفت: آمار نگران‌کننده ازدواج زودهنگام کودکان در کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مظفر الوندی در نشست ظهر امروز با آیت‌الله حسینی امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اجرای برنامه‌های در خصوص حقوق کودکان گفت: در این خصوص برنامه‌هایی در سطح کشور خواهیم داشت که با استقبال استان‌ها مواجه شده است.

دبیر مجمع کنوانسیون حقوق کودک دادگستری با اشاره به خشونت علیه کودکان در سطح جهان افزود: برای کاهش خشونت علیه کودکان به نقش رهبران دینی اشاره شده است.

وی با اشاره به نقش مبلغان دینی و ائمه جمعه و جماعت افزود: نقش مبلغان و روحانیون در آشنایی با حقوق کودکان و وجود برخی آسیب‌های اجتماعی نقش پر رنگی بر عهده دارند.

این مسوول با اشاره به آسیب‌های حوزه کودکان گفت: تبعیض‌هایی در حوزه کودکان وجود دارد که در مواردب تبعیض آموزشی و جنسیتی را شاهد هستیم.

الوندی آمار ازدواج‌های زود هنگام در بین کودکان را نگران کننده دانست و افزود: در گذشته شاهد ازدواج‌های کودکان در حوزه مناطق مرزی بودیم اما اکنون شاهد این موضوع در مناطق حاشیه‌ای هستیم.

وی با نگران دانستن کودک فروشی گفت: سازمانی برای دفاع از حقوق کودکان تشکیل شده که ۱۶ سازمان دولتی عضو این سازمان هستند.

الوندی تصریح کرد: کودکان کار و کودکان معتاد زنان آسیب‌دیده که ماحصل آن کودکان مبتلا به انواع بیماری‌هاست از دیگر مشکلات این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی وجود دارد که در صورت همکاری دستگاه‌های مختلف می‌توان کارها و اقدامات خوبی انجام داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار