کد خبر: ۵۱۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸ 18 October 2017
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه ۲۰ میلیون شاخه گل‌رز در این استان تولید می‌شود.

شهرام عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: سالانه 20 میلیون گل رز به ارزش اقتصادی 30 میلیارد ریال در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که به نوعی 2 هزار نفر در این زمینه بهره‌مند می‌شوند.

وی سطح زیر کشت گل رز در استان را 20 هکتار عنوان کرد و افزود: در این میزان عرصه 35 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که بازار در زمینه درآمد این واحدهای تولیدی نقش بسزایی دارد به طوری که در برخی مواقع هر شاخه گل به قیمت 5 هزار تومان فروش می‌شود.

عسکری با تشریح ظرفیت‌های این استان در زمینه کشت گیاهان داروئی ابراز کرد: یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی حمایت از توسعه و کشت گیاهان داروئی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری بوده و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نمی‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از کشت گل محمدی در برخی مناطق این استان خبر داد و افزود: گیاهان دارویی از جمله نعناع فلفلی، به‌لیمو و بابونه و استویا شرایط مطلوبی برای رشد در این استان دارند.

عسکری با بیان اینکه سالانه 214 هزار تن انواع مرکبات، سیب و میوه‌های هسته دار در این استان تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود، ادامه داد: با ثمردهی باغ‌های در دست اجرا به طور حتم شاهد افزایش این میزان میوه تولیدی هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار