مدیرکل دفتر حفاظت و صید و شکار سازمان حفاظت محیطزیست تأکید کرد: در ۲۸ استان که برخی از آنها، استان‌های بسیار حساس ما از جمله کهگیلویه و بویراحمد است که سال‌های قبل هر ساله دچار آتش‌سوزی‌های وسیع می‌شدند، آتش‌سوزی نداشتیم!
کد خبر: ۵۱۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 02 November 2017
مدیرکل صید و شکار سازمان محیط‌زیست ، که از غرفه خبرگزاری مهر دیدن می کرده است ، در گفتگویی اعلام کرده است که کهگیلویه و بویراحمد که در سال های گذشته شاهد آتش سوزی های گسترده بوده ایم ، آتش سوزی نداشته ایم!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علی تیموری در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار داشت: روندی که از سال ۹۳ در دستور کار قرار دادیم، آن بود که نقاط بحرانی آتش‌سوزی در سطح کشور را شناسایی کنیم و یگانمان را هم به تجهیزات اطفای حریق  مجهز کنیم و آمادگی لازم را هم داشته باشند.        
تیموری ادامه داد: در سال ۹۶ در دو استان کشور یعنی خوزستان و کردستان ۵۰ درصد آتش‌سوزی کل کشور را که ۲۷۹۰ هکتار بود، شاهد بودیم. علی‌رغم استفاده به دفعات بالگرد به دلیل سختی کار، مسیر، گرمای شدید هوا در منطقه شیمبار و همچنین در کردستان به دلیل ملاحظات امنیتی و نظامی و عدم امکان ورود محیط‌بانان، شاهد آتش‌سوزی در مناطق بودیم.
بر اساس خبر منتشره از مهر ، مدیرکل دفتر حفاظت و صید و شکار سازمان حفاظت محیطزیست تأکید کرد: در ۲۸ استان که برخی از آنها، استان‌های بسیار حساس ما از جمله فارس، گلستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد هستند که سال‌های قبل هر ساله دچار آتش‌سوزی‌های وسیع می‌شدند، آتش‌سوزی نداشتیم و در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ کاهش داشتیم و اگر سال ۹۶ را با سال ۹۳ مقایسه کنیم به حدود ۶۰ درصد کاهش آتش‌سوزی دست یافته‌ایم.
ادعای عجیب!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مشخص نیست این مقام عالی کشوری چگونه چنین ادعایی کرده است چرا که برای مردم استان ، آتش سوزی در مراتع و همچنین مناطق حفاظت شده کاملا ملموس و به یک سریال عادی تبدیل شده است و هر چه به اطلاعات و اخبار ارائه شده از خود مسئولین هم که مراجعه می کنیم ، چنین ادعایی را نمی توان صحیح دانست. 
اگر منظور مدیر کل صید و شکار سازمان محیط زیست ، مناطق حفاظت شده هم باشد ، باز چنین ادعایی غیر صحیح است چرا که  مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در گفتگوی 30 خرداد خود با ایسنا ، گفت: بیش از 43هکتار از جنگل­ها و مراتع مناطق حفاظت شده این استان طی سال جاری طعمه حریق شد.
اسدالله هاشمی افزود: طی سال جاری هشت فقره آتش­ سوزی در مناطق حفاظت شده استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.
وی در خصوص میزان خسارات وارده ناشی از این آتش­ سوزی­ها بیان کرد: در پی این آتش­ سوزیها 43هکتار از مناطق حفاظت شده استان طعمه حریق شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: البته میزان آخرین آتش ­سوزی منطقه حفاظت شده دنای شرقی هنوز برآورد نشده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار