مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر گفت: کتابخانه تخصصی سینما و ادبیات انجمن سینمای جوان استان بوشهر با نام احمد آرام هنرمند بوشهری و استودیوی صدای این انجمن با نام مرحوم جهانبخش کردی‌زاده «بخشو» آغاز به‌کار کرد.
کد خبر: ۵۱۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 04 November 2017
حمیده ماحوزی ظهر امروز در آئین افتتاح کتابخانه و استودیو صدا در انجمن سینمای جوان بوشهر با بیان اینکه این استان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جایگاه مهمی در کشور قرار دارد اظهار داشت: جایگاه هنر و هنرمند این‌قدر دارای ارزش است که خدمت به این اهالی از افتخارات هر مسئول است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به درخشش هنرمندان در همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها اشاره کرد و افزود: استان بوشهر با تلاش مسئولان و پشتکار هنرمندان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری در بین پنج استان برتر کشور قرار دارد.

وی با اشاره به انتخاب شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب در کشور خاطر نشان کرد: از سال 1393 شهر بوشهر طرح‌ها و برنامه‌های خود را در عرصه انتخاب پایتخت کتاب به صورت گسترده انجام داد و توانست در سال نخست این طرح رتبه سوم، سال گذشته رتبه دوم و امسال که سومین دوره آن می‌باشد رتبه  نخست از بین 20 نامزد نهایی کسب کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه 32 نوع فعالیت  در عرصه پایتخت کتاب ارائه شد گفت: در سال نخست 18 نوع فعالیت، در سال دوم 24 نوع و در سال سوم  32 نوع فعالیت گسترده، نو و خلاقانه در عرصه  پایتخت کتاب به دبیرخانه ارائه شد.

ماحوزی با اشاره به ظرفیت‌های  استان بوشهر در زمینه‌های فرهنگی هنری، اقتصادی و علمی بیان کرد: شهرهای بوشهر، شبانکاره، کنگان و برازجان در عرصه پایتخت کتاب توانستند با برنامه‌های خوب و متنوع در 20 نامزد نهایی  پایتخت کتاب باشند و این نشان از جایگاه استان بوشهر در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی به  برگزاری مراسم  بیست و پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران پرداخت و بیان کرد: این هفته فرهنگی از 20 تا 26 آبان  برگزار می‌شود که آغاز آن از شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب تعیین شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  با قدردانی از فعالیت‌های انجمن سینمای جوان  بوشهر ازآغاز بکار کتابخانه و استودیو صداخبرداد و خاطر نشان کرد:کتابخانه تخصصی سینما و ادبیات انجمن سینمای جوان استان بوشهر با نام احمد آرام هنرمند بوشهری  و استودیوی صدای این انجمن با نام مرحوم جهانبخش کردی‌زاده« بخشو» آغاز بکار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار