کد خبر: ۵۲۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲ 08 November 2017
در کهگیلویه و بویراحمد جنگ و جدال بین مدیران به یک روال عادی تبدیل شده است، جدال ها و دوئل هایی که هر مدیر می خواهد قدرت خود را رخ دیگری بکشد و در این میان آنچه که پیش پای این دوئل ها ذبح می شود، توسعه استان است.
به گزارش امید مردم، برخی مواقع در استان شاهد دعواهای بین مدیرانی هستیم که برخی از این جدال ها سر هیچی درگرفته اند و هدف از آن هم فقط یک قدرت نمایی و عرض اندام بیش نیست وگرنه دعوای ارث و میراث باهم ندارند که تقسیم نشود.
در استان کهگیلویه و بویراحمد، علی رغم وجود این جدال های سنگین هیچ نهادی وجود ندارد که میانجی گری کند و به این غائله ها خاتمه دهد، اغلب این جنگ و جدال ها ادامه پیدا می کنند که دیگر هیچکس رغبتی برای شنیدن کلمه ای درباره آن ندارد.
در اینجا دو نمونه از این جدال ها را بررسی می کنیم
1- دعوای آبفا و علوم پزشکی
از سال گذشته هشدارهای جنگ بین شرکت آب و فاضلاب شهری و دانشگاه علوم پزشکی سر زمین چم گنجشکی به صدا درآمد. آب و فاضلاب شهرر قصد داشت در این زمین تصفیه خانه آب اضطراری یاسوج را بسازد و دانشگاه هم می خواست بغل رودخانه برای کارکنانش آلاچیق و ویلا احداث کند. این جدال آنقدر طولانی و فرسایشی شد که حتی تابستان امسال یاسوج وضعیت بحرانی آب را پشت سر گذاشت اما دانشگاه علوم پزشکی کوتاه نیامد که نیامد.
دانشگاه حتی دانشجویانش را تحریک کرد که دور تا دور این زمین حلقه انسانی تشکیل دهند و رسانه ها را خط دهی کرد که این ماجرا را تخریب محیط زیست و جنگل بیان کنند تا شاید اینگونه مقاومت کند و این زمین خوب را از دست ندهد. آن سوی ماجرا هم آبفا بود که مدیر شهرستانش در درگیری با رسانه ها و دانشجویان مساله را به رسانه های خارجی هم کشاند.
بهرحال گفتند که با دستور استاندار جدید این مساله رو به حل شدن نهاده است امیدواریم این دوئل پایان یافته باشد و سال آینده شاهد جریان یافتن آب تصفیه خانه در لوله های خشک شده شهر باشیم.
2- جدال جهاد کشاورزی و فرودگاه
این مساله دیگر فاجعه شده است، به اشتباه یا درست؛ درون فرودگاه یاسوج گلخانه زده اند، مدیر فرودگاه فکر می کند که راههای فسخ یکطرفه قرارداد را کشف کرده، جهاد کشاورزی هم زیر بار کم کاری های خودش در نظارت نمی رود.
مدیر فرودگاه یاسوج معتقد است که زد و بندها و واگذاری به غیرهایی رخ داده که این امکان را به او می دهد که قرارداد را فسخ نماید اما مدیر جهادکشاورزی که آغازگر دعوای رسانه ای بود حالا از معاونین و مدیران اداره متبوعش مایه گذاشته و یکی یکی می آیند علیه فرودگاه حرف می زنند و می روند.
حل این مساله ساده تر از آن است که دو مدیر در رسانه ها به همدیگر بد و بیراه بگویند، اگر در قرارداد تخلف رخ داده، خب قرارداد فسخ است و متخلفان باید تاوان آن را بپردازند و اگر رخ نداده با حضور یک طرف ثالث بررسی و یکبار برای همیشه ختم غائله اعلام شود.
البته پیشنهاد می کنیم که یک نهاد بی طرف به عنوان حل اختلاف مدیران پیش از بد و بیراه گویی آنها تشکیل شود.
هوشنگ امیدوار- گروه سیاسی امید مردم


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
دعوای سازمان برق لیکک وشهرداری راهم میگفته که شهرداری پول برق رانداده .سازمان برق راقطع کرده سپس شهرداری هم جلوی سازمان برق رامسدودکرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار