کد خبر: ۵۲۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷ 08 November 2017
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 70 دل نوشته و کاردستی مربوط به کودکان و نوجوانان این استان به خادمان موکب ها و زائران شرکت کننده در آیین پیاده روی اربعین حسینی اهدا شد.
عیسی گرجی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این 70 دل نوشته و کاردستی مربوط به اعضای 18 مرکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
وی افزود: این دل نوشته ها و کاردستی ها با بهره‌ گیری از آموزش های ارائه شده به قشر کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد تهیه شدند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علاوه بر دل نوشته و کاردستی انواع صنایع دستی تزیینی و محلی این استان، دستمال، کیف ‌های دستی و سربند نیز برای اهدا به خادمان موکب ها و زائران شرکت کننده در آیین پیاده روی اربعین حسینی در مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده که به زودی به آنان اهدا می شود.
گرجی زاده عنوان کرد: تمامی دل نوشته ها، کاردستی ها، صنایع دستی تزیینی و محلی کهگیلویه و بویراحمد، دستمال، کیف ‌های دستی و سربند به نام کودکان و نوجوانان سازنده آنها به استان خوزستان و مرزهای شلمچه و چذابه ارسال شده و یا خواهند شد.
وی ابراز داشت: این اقدام مذهبی و فرهنگی بیانگر عشق و ارادت خاص قشر کودک و نوجوان کهگیلویه و بویراحمد به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه امام حسین (ع) است.
گرجی زاده گفت: تعمیق هر چه بیشتر آموزه ‌های عاشورایی بین کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد و پرورش شور و شعور حسینی بین آنان از مهمترین اهداف این اقدام است.
وی اظهار داشت: عشق حسینی در کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز همچون دیگر قشرهای مردم این استان نهادینه شده است.
گرجی زاده افزود: فرهنگ عاشورایی باید از سنین کودکی آموزش داده شود تا کودکان و نوجوانان درک صحیح تری از واقعه کربلا و فرهنگ عاشورا داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار