به همت گروه فرهیختگان جوان و فرهنگ صورت گرفت
نخستین سوگواره عکس عاشورایی سوق روز چهار شنبه ۱۷ آبان ۹۶ با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و جمعی از اعضای شورای اداری شهر سوق برگزار شد. 
کد خبر: ۵۲۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵ 08 November 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه ضمن گرامیداشت اربعین سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: نقش هنر عکاسی در رساندن پیام عاشورا نقش بسیار مهمی است.
وی گفت: یک عکس عاشورایی در واقع باید بتواند قلب بیننده را به تسخیر درآورد.
سید ایرج کاظمی جو بیان کرد: انتخاب لحظات ناب از مراسم عزاداری در مناطق مختلف با فرهنگ های متفاوت، میتواند در انتقال مفاهیم و پیام های عاشورایی تأثیر بسزایی داشته باشد.
وی در ادامه افزود: گرفتن عکسی که بتواند در انتقال پیام صحیح فرهنگ عاشورا مؤثر واقع شود، حاصل مطالعه و شناخت فرهنگ عاشوراست.
 برزو محمدی از پیشکسوتان هنر سوق به تاثیر هنرهای مختلف اعم از شعر، تعزیه، و عکس در بازگو کردن سنت ها و آئین عزاداری شهر سوق سخن گفت.
بر اساس گزارش خبرنگار تابناک، این نمایشگاه که با تلاش گروه فرهیختگان جوان و فرهنگ سوق دایر شد از مجموع ۲۰۰ عکس رسیده به جشنواره ۲۲ اثر توسط هیئت داوران انتخاب و در سالن اجتماعات بخشداری سوق به نمایش عموم گذاشته شد.
گفتنی است برای انتخاب عکس های برتر توسط مردم، این نمایشگاه روز اربعین حسینی در جوار حرم امام زاده پیر شهید دایر و از صاحبان عکس های برتر تجلیل خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار