اختصاصی تابناک/
عاشورائیان وعاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) همزمان با اربعین حسینی مسیر ۱۲ کیلومتری حرم امام زاده شاهزاده یوسف (ع) در مرکز شهر سوق تا امام زاده عبدالله (پیرشهید) در نزدیکی روستای بلوط بنگان را بصورت نمادین با پای پیاده پیمودند.
کد خبر: ۵۲۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵ 09 November 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، این پیاده روی که هشتمین مرحله آن صبح امروز پنج شنبه ۱۸ آبان مصادف با روز اربعین حسینی آغاز شد در ساعت ۶/۳۰ صبح بعد از قرائت دعای ندبه در جوار حرم امام زاده شاهزاده یوسف (ع) شرکت کنندگان از مرکز شهر سوق حرکت خود را آغاز و در طول مسیر با پیوستن مردم روستاهای چنگلوا و بلوط بنگان حال و هوای خاصی به این پیاده روی معنوی بخشیدند.
 در طول مسیر به رسم هرساله چندین موکب از طرف هیئت های مذهبی شهر سوق و هیئت ابوالفضل العباس (ع) روستای چنگلوا کار پذیرایی ازمردم را به نحو شایسته ای انجام داده همچنین نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان حوزه مقاومت وظیفه حفظ نظم امنیت و کار امدادرسانی را پرسنل اورژانس ۱۱۵ عهده دار بودند.
 پیاده روان حسینی بعد از ساعت ها گام برداشتن در مسیر عشق و ارادت به ابا عبدالله خود را به بقعه متبرکه امام زاده عبدالله (پیرشهید) در۱۲ کیلومتری شهرسوق رساندند.
ستوانیکم سروش زاده فرمانده حوزه مقاومت بسیج سوق به عنوان مسئول اجرایی پیاده روی حرم تا حرم ضمن تقدیر و تشکر از حضور اقشار مختلف مردم به گوشه ای از اجرای هر ساله این مراسم پرداخت و آن را نمونه ای از ارادت مردم شهر سوق به سرور و سالار شهیدان دانست.
امام جمعه شهر سوق در این مراسم اظهار داشت: امام حسین (ع) شبی را که در محاصره دشمن بود تا صبح به راز و نیاز مشغول بودند.
 وی افزود: امام حسین (ع) برای عبادت خدا و امر به معروف و نهی ازمنکر قیام کرد و زیر باران تیرهای بی امان دشمن عبادت و نمازخدا را ترک نکرد. کیانی اصل گفت: نماز ستون دین است،همانطوری که اگر یک ساختمان ستون نداشته باشد فرو می ریزد نماز هم ستون هر انسان است و در روز قیامت نماز معیارسنجش است.
امام جمعه سوق به اهمیت نماز اول وقت اشاره کرد و ضمن تأکید یاد دادن فرایض دینی به فرزندان گفت: همانطوری که برای رشد درسی فرزندتان معلم خصوصی می گیرید برای رشد دینی و آخرتی فرزندتان هم اقدام کنید.
وی در پایان افزود: اگر با احکام آشنایی ندارید،برای فرزندتان عالم دینی بگیرید تا از احکام دینی عقب نماند.
 بر اساس گزارش خبرنگار تابناک از دهدشت، در پایان این مراسم با شکوه تعزیه گروه ابوالفضل (ع) شهرسوق با اجرای تعزیه بازگشت جابرابن عبدالله انصاری و اسرا به کربلا و زیارت قبور شهدای کربلا همراه با سوز و گداز و ناله و مرثیه سرایی اسرا، اشک از دیدگان حاضرین جاری و مورد استقبال قرار گرفت.
در پایان گفتنی است ۲۲ اثر برگزیده نمایشگاه عکس عاشورایی سوق در کنار امامزاده عبدالله(پیر شهید) برپا شد تا با رأی مردم سه اثر نهایی و برگزیده نخستین سوگواره عکس عاشورایی سوق انتخاب شوند.


 کیومرث دوستکام


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار