از طرف دیگر امامزاده بی بی رشیده خواهر امام هشتم که در حومه شهر چرام قرار دارد بی شک یکی از پتانسیل های بی نظیر این استان است که به نظر می رسد مسئولین مربوطه با کمی توجه و عدم نیاز به سرمایه‌گذاری های زیاد ، این مراسم اربعین را می توانند به عنوان یک مراسم شاخص در نظر بگیرند و هر ساله بر رونق آن بیافزایند.
کد خبر: ۵۲۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷ 09 November 2017
شهر چرام مرکز شهرستان چرام یکی از قدیمی ترین شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد، همیشه در برگزاری مراسمات مذهبی از قدیم تا حال زبانزد بوده است به گونه ای که هیچ مراسم مذهبی را در این شهر بدون حضور گسترده مردمی نخواهید دید.
مراسم پیاده روی جاماندگان از پیاده روی عظیم اربعین کربلا امروز از شهر چرام تا مرقد امامزاده بی بی رشیده (س) با عظمتی مثال زدنی برگزار شد که در مقایسه با دیگر شهرهای استان ، بسیار باشکوه و قابل تامل بود . 
برگزاری چنین مراسمی آنهم بصورت مردمی و در حالی که کمترین نقش را دستگاه‌های دولتی در آن ایفا می کردند ، نشان از لزوم توجه ویژه به وجود چنین 
پتانسیل عظیمی است.
در جلسه هماهنگی مراسم اربعین که چند روز پیش در اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد ، حجت الاسلام جنتی بر لزوم ایجاد مراسماتی به صورت اجتماعات عظیم همانند برخی مراسمات معروف در برخی نقاط کشور مانند حسینیه اعظم زنجان تاکید داشت ، پیشنهادی که بسیار مهم و تأثیرگذار در ترویج ارتقاع فرهنگ عمومی جامعه خواهد داشت . 
از طرف دیگر امامزاده بی بی رشیده خواهر امام هشتم که در حومه شهر چرام قرار دارد بی شک یکی از پتانسیل های بی نظیر این استان است که به نظر می رسد مسئولین مربوطه با کمی توجه و عدم نیاز به سرمایه‌گذاری های زیاد ، این مراسم اربعین را که به گفته هماهنگ کنندگان مردمی آن از این به بعد هرساله برگزار خواهد شد ، می توانند به عنوان یک مراسم شاخص در نظر بگیرند و هر ساله بر رونق آن بیافزایند.
مداحی که خود را از کربلا به مرقد بی بی رشیده رساند
مراسم پیاده روی و عزاداری شهر چرام آنقدر زیبا و با شکوه برگزار شد که موجب تحسین همگان بود چرا که شرکت کنندگان در این مراسم از دیگر نقاط استان هم آمده بودند . در مسیر حدود ۵ کیلومتری پیاده روی عزاداران موکب هایی از طرف مردم و خانواده‌های شهدا برپا شده بود که به ارائه‌ی خدمات به مردم می پرداختند . 

بزرگترین مراسم اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان چرام / پتانسیل عظیمی که مسئولان اوقاف در پی آن بودند / مداحی که از کربلا خود را به مرقد بی بی رشیده رساند + تصاویر

پس از حضور چندین هزار نفری مردم ، مراسم عزاداری در جوار مرقد امامزاده بی بی رشیده (س) برگزار شد. از نکات جالب این مراسم حضور مداح چرامی بود که لحظاتی قبل از مراسم از سفر کربلا برگشته بود و بدون مراجعه به خانه به خیل عزاداران پیوست و به مداحی و نوحه خوانی پرداخت.
شیخی که تازه از سفر کربلا آمده بود به تابناک گفت : مراسم امسال در کربلا باشکوهتر و با عظمت بیشتری برگزار شد و احساس من این بود که امسال جمعیت بیشتر از پارسال به مراسم اربعین آمده بودند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
چندتایی از اون بنر ا هم میزدن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار