آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه این مسیر مسیر انسانی است که حقوق انسانهای دیگر را پایمال نکرده، بیان داشت: همجواری با حسین بن علی یعنی تحول در همه ابعاد وجودی انسان و برای مومن معرفتی است و این احساس مقدس در درون مومن شکل می گیرد.
کد خبر: ۵۲۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵ 09 November 2017
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: جامعه ای که حسین بن علی از من و شما خواسته تمدنی فراتر از تمدنها است که در آن انسانها به سوی انسان پاک حرکت می کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی شامگاه پنجشنبه در موکب موسسه خیریه عترت بوتراب  در کربلا افزود: این جامعه اندیشه و احساس حسینی است و تمدنی فراتر از تمدنها است که انسانها در این جامعه به سوی انسان پاک حرکت می کنند و عشق خدا در قلب آنها است.

وی بیان داشت: در این جامعه به محض نماز همه به نماز می ایستند و در این جامعه اتفاق دیگری می افتد و انسانها نه حق دیگری را می گیرند و نه معامله برحق می کنند بلکه حق خود را به دیگران می دهند و هر کس تلاش می کند تا خدمتی به دیگری بکند.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: این جامعه مبتنی بر مواسات دینی و اسلامی است و جز با حب خدا و نبی و سید الشهدا محقق نمی شود و باید امام عصر منادی او باشد و عدالت گامهای آغازینی است که در این جامعه برداشته می شود و انسانها بر پایه مواسات و ایمان و خدمت به هم زندگی می کنند.

سخنرانی آیت الله ملک حسینی در موکب کهگیلویه و بویراحمدی های کربلا+ تصاویر
وی با بیان اینکه امام حسین برای حفظ همین رسالت و همین ولایت و همین توحید به صحنه آمده است، گفت: در باطن انسانهای مومن چنین معرفتی است و آیا می دانید این معرفت برای انسان مومن کجا بازتاب پیدا می کند. برای حسین بن علی آنجا که بر مغز اثر گذاشت معرفت بود و اما اینجا بر قلب اثر می گذارد و احساس است و برای حسین بن علی محبتی است در قلبهای مومنان.

آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: در روایت آمده است که ای انسانها و مسلمانان اگر می خواهید بدانید مومنید یا کافرید شاخصی را برای شما قرار دادیم و اگر به حسین بن علی عشق ورزیدید و به او محبت داشته باشید مومن هستید.

سخنرانی آیت الله ملک حسینی در موکب کهگیلویه و بویراحمدی های کربلا+ تصاویر
وی افزود: محبت یک انسان مدار ایمان و کفر می شود و چرا که این محبت تنها محبت یک انسان نیست و این محبت مسیری برای حب رسول خدا و مسیری برای حب خدای بزرگ است.

آیت الله ملک حسینی بیان داشت: اگر کسی دوست داشته باشد که بهشت جایگاه او باشد و مسکن او باشد زیارت مظلوم را ترک نکند و از امام صادق سوال شد که مظلوم کیست و ایشان فرمودند مظلوم حسین بن علی است و اگر کسی مشتاقانه به سوی او بیاید بهشتی است.

وی اظهار داشت: محبت سیدالشهدا ساده نیست و مشتاقه آمدن یعنی عشق به رسالت و ولایت و عشق به حجت خدا یعنی فاطمه زهرا و این امر تجسم این فضیلتهااست و چنین انسانی را خداوند در بهشت جای می دهد و از نعمتها برخوردار می شود.

آیت الله ملک حسینی افزود: انسانی که با عشق امام حسین زندگی کرد حساب ندارد و این قاعده یعنی باید حسین بن علی را مشتاقانه زیارت کند و این یعنی اگر تا دیروز انسانی مورد مهر و عشق تو نبودیم و انسانی نبودیم آنگونه که تومیخواهی اما اکنون که به زیارت تو می آییم انسانی متفاوتیم و می خواهیم تغییر کنیم، می خواهیم با تو بیعت کرده و این زیارت بیعت و عهد با امام معصوم است و با ایمان پیوند خورده است.

وی تاکید کرد: در شب قدر یک دعا همراه با استغفار ملائک انسان را متحول می کند و در زیارت امام حسین نیز فرشته ها برای اواستغفار می کنند و این زیارت دیدار سنگ و گنبد مشعشع نیست و مشتاقانه به دیدار یک انسان آمدن است و به دیدار مظلوم آمدن است و اگر تا دیروز خود ظالم بوده است و حق الناس را رعایت نمی کرد، اکنون تغییر یافته و اگر باز گردد حتما حقوق مردم را رعایت می کند.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه این مسیر مسیر انسانی است که حقوق انسانهای دیگر را پایمال نکرده، بیان داشت: همجواری با حسین بن علی یعنی تحول در همه ابعاد وجودی انسان و برای مومن معرفتی است و این احساس مقدس در درون مومن شکل می گیرد و منوط به قلب و احساس انسانها است و این یک در هم تنیدگی شعور و احساس و پیوند دانش و اندیشه با احساس است که در جوارح و گاه در چشم و گاه در دستها بروز می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار