کد خبر: ۵۲۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 11 November 2017
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در حوزه کشاورزی، لازم است جهت بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها اعتبارات ماده 180 جهت مطالعه و بهره‌برداری از دشت‌های بن و ناصری در این شهرستان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، مختار مشهدی‌زاده در جلسه ستاد کشت شهرستان لنده با اشاره به افزایش تولیدات کشاورزی این شهرستان گفت: در بحث کشت و تولید محصولات استراتژیک حوزه کشاورزی از جمله گندم، برنج، جو و دانه‌های روغنی توانسته‌ایم به سطح قابل توجهی از افزایش تولید دست یابیم.

وی افزود: از جمله عوامل افزایش تولید این محصولات در شهرستان استفاده از بذور اصلاح شده و کودها و سموم شیمیایی متناسب بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده تصریح کرد: برداشت بیش از یک هزار تن گندم، 2هزار و 200 تن جو و 1هزار و 200تن برنج در سطح شهرستان از جمله عملکرد حوزه کشاورزی این شهرستان می‌باشد.

مشهدی‌زاده با بیان اینکه با ظلم و اجحاف در حق کشاورزان مخالف هستیم یادآور شد: اتاق اصناف، صنعت و معدن و شرکت فرآورده‌های نفتی (در هیچ کدام از جلسات شرکت نکرده) باید نسبت به قیمت‌گذاری محصولات و ادوات کشاورزی در شهرستان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا اجحاف و ظلمی در حق کشاورزان شاهد نباشیم.

وی خاطر نشان کرد: بیمه محصولات کشاورزی از جمله مواردی مهم و حساس در حوزه کشاورزی بوده که با جدیت پیگیر آن بوده‌ایم و کشاورزان را به استفاده از این بیمه تشویق و ترغیب کرده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده در ادامه با اشاره به کم شدن میزان عملکرد بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان اشاره و گفت: عدم استقبال از بیمه محصولات کشاورزی تا حدودی ناشی از نا آگاهی کشاورزان از مزایای این امر بوده ولی آنچه این موضوع را شدت بخشیده تنگ‌نظری‌هایی بوده که مواقع پرداخت خسارات حوادث صورت گرفته است.

مشهدی‌زاده با اشاره به ضرورت توسعه بخش کشاورزی و ارتباط آن با سایر حوزه‌ها از جمله اقتصاد افزود: با توسعه بخش کشاورزی زمینه و بستر لازم برای اشتغالزایی در سطح شهرستان فراهم خواهد شد و این امر مستلزم توجه جدی به اعتبارات حوزه کشاورزی به خصوص اعتبارات ماده 180 بوده که از آن جمله می‌توان به اعتبارات پروژه‌های مطالعه و احداث ایستگاه پمپاژ و آبیاری دشت بن و ناصری در این شهرستان اشاره کرد.

موسی محتشم بخشدار موگرمون نیز در این جلسه با اشاره به نزدیک شدن به فصل کشت گفت: کشاورزان از تراکتورداران و نحوه قیمت‌گذاری آنها گلایه‌مند هستند که لازم است در این حوزه اقدام قابل توجهی انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار