به نظر می رسد صاحب این کافه از ضعف نظارتی مسئولین کاملا آگاه است و می داند که کسی نه با به خطر انداختن جان مردم و نه آبروی مردم کاری ندارد که به این راحتی هر کاری انجام می دهد و شهرداری هم بنا را بر لج و لجبازی با شهردار سابق قرار داده است!
کد خبر: ۵۲۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 11 November 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند روزی است که به مدد شبکه های اجتماعی بی در و پیکر ، تصاویر و تفسیرهایی منتشر می شود که در نهایت ، این خبرها با آبروی یک شهرستان با مردمی با فرهنگ بازی کرده است.
بنر اول : برباد دادن آبروی یک شهر برای 500 هزار تومان
 چند روز گذشته در اقدامی عجیب تصویری از یک بنر در شبکه های اجتماعی منتشر شد که از بدهکاری شهرداری چرام به یک کافه بین راهی بابت سرو غذای پرسنل آن در هنگام ماموریت ، حکایت داشت.
این اقدام دست به دست منتشر شد و سر از هر کجا که فکرش را هم نمی کنید درآورد! ماجرا از این قرار بود که برخی پرسنل شهرداری چرام و برخی اعضای شورای این شهر در هنگام ماموریت به مرکز استان معمولا یک وعده غذایی را یه یکی از کافه های بین راه مراجعه می کرده اند و بنابر رسم معمول و طبق قرارداد ، اقدام به سرو غذا می نمودند. 
 
جنگ بنرها در چرام / بازی با آبروی مردم بافرهنگ یک شهرستان برای 500 هزار تومان!/ چرا نهادهای نظارتی وارد ماجرا نمی شوند؟ تصاویر 
 
گویا شهرداری چرام اقدام به تسویه مبلغ حدودا 500 هزارتومانی خود ننموده و پس از تغییر شهردار و به قول صاحب کافه ، شهردار جدید حاضر به پرداخت مطالبه این شخص نشده و به وی گفته که  " برو از همان هایی که خورده اند طلبت را بگیر"(بنابر بیانات کافه دار در شبکه های اجتماعی)! حال این سئوال مطرح است که اگر این مبالغ بدهی مربوط به شهرداری چرام است ، چرا اسم اشخاص آورده شده و اگر شخصی است چرا به نام شهرداری چرام منتشر شده است؟!
نکته بعدی این است که اگر این بدهی ها مربوط به شهرداری است چرا شهردار چرام به صاحب کافه گفته برو از کسانی که غذا خورده اند بگیر ؟ و یا اینکه اگر مربوط به شهرداری نیست ، چرا شورای شهر و شهرداری از فرد مذکور به مراجع قانونی شکایت نکرده اند؟!
نکته بعد در این ماجرا این است که بیشتر این کافه ها در بین راه هیچ گونه شرایط بهداشتی ندارند و به راحتی با سلامت مردم بازی می کنند ! و در این خصوص آیا نه این است که این اشخاص از ضعف مسئولین مطمئن هستند و از یک سو با سلامت جامعه بازی می کنند و از سوی دیگر با آبروی یک جامعه و یک شهر؟!
مشخص است که بسیاری از مسئولین به صرف فعال نبودن خود در شبکه های اجتماعی ، از قدرت این شبکه ها خبر ندارند و به راحتی با یک اقدام نابجا با آبروی مردم ، شهر و یک جامعه بازی می کنند.
بنر دوم : حمله به مسئولین دولتی با به میان کشیدن نام شهدا!
اما بنر دوم هم در همین شهرستان و در همان نقطه بالا کشیده شد و در آن موضوع گلزار یکی از شهدا به میان آمد که البته در این بنر هم مسئولین زیر سئوال رفتند! با نگاهی به موضوع درخواستی و اقدامات انجام شده مسئولین ، این نکته کمی عجیب به نظر می رسد که آیا در پس این دو ماجرا شخص یا تفکری نهفته است و یا نه مورد دوم از بازتاب بنر اول مربوط به شهرداری ها آگاه شده و بهترین راه را برپائی بنر دانسته است؟!
 
جنگ بنرها در چرام / بازی با آبروی مردم بافرهنگ یک شهرستان برای 500 هزار تومان!/ چرا نهادهای نظارتی وارد ماجرا نمی شوند؟ تصاویر 
 
بخشدار سرفاریاب در توضیحاتی گفت : شهید قلی بخرد سال ۶۴ شهید شدند و پس از سی سال از شهادت وی ما بعنوان پیوست فرهنگی پروژه جاده باغچه سادات در محدوده رودخانه سادات از آقای کیانی خواستیم که این گلزار را ساماندهی کند که ایشان هم پذیرفت و زمستان سال گذشته کار را شروع کرد و پنجاه درصد کار را هم انجام داد ، مابقی را هم قرار شد بعد از پرداخت قسمتی از مطالباتش انجام دهد.
آتش سودا افزود : در کمیته برنامه ریزی اخیر هم با رایزنی هایی که با فرماندار داشتیم قول دادند مبلغی پول اختصاص دهند تا هم قسمتی از مطالبات  پرداخت شده باشد و هم ارامگاه شهید را تکمیل کنند .
وی گفت : حالا اینکه همزمان با ساماندهی ۴ گلزار شهید در بخش سرفاریاب خانواده شهید بخرد چنین بنری را نصب کردند و سخن از بی کفایتی و پارتی بازی  و گروکشی با پیمانکار رانده اند ، باید خود دلیل این کار را در این زمان ذکر کنند و قطعا پاسخگوی تهمت گروکشیشون در آخرت خواهند بود.
 
 جنگ بنرها در چرام / بازی با آبروی مردم بافرهنگ یک شهرستان برای 500 هزار تومان!/ چرا نهادهای نظارتی وارد ماجرا نمی شوند؟ تصاویر
 
بخشدار سرفاریاب در ادامه افزود : ما سال گذشته گلزار سه شهیدی سادات و دره آخوند را ساماندهی کردیم الان هم  چهار قبر شهیدان بالوایه . آذرنیا . خدیوی و کشاورز را داریم کار می کنیم که سه تا از آن ها تکمیل شده و قبر شهید خدیوی هم تا پایان همین ماه تکمیل می شود. هیچکس هیچ حرفی نزد اما برای یه گلزار که بعد از سی و پنج سال ما حداقل نصفه و نیمه کارش کردیم متهمیم به گروکشی  ! ما برای تکمیل این گلزار برنامه و رایزنی های متعدد داشته ایم . حتی با نماینده مردم محترم شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی درمیان گذاشتیم و ایشان هم قول مساعدت دادند .
آتش سودا در پایان گفت : چنین حرکتهایی به نظرم زیبنده نیست . خانواده شهید بخرد که ۳۵ سال صبر کردند یکسال هم به ما فرصت میدادند بد نبود . علی ایحال ما تلاش می کنیم تا افتخار تکمیل این گلزار هم نصیب خودمان شود و در اخرت از شفاعت شهدا بهره مند شویم. ضمن اینکه انتظار از خانواده شهدا بسیار بیشتر از دیگر مردم است چرا که این عزیزان برای مردم الگو هستند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اقدامات اخیر که گویا به همین سادگی و خیلی زود به یک رویه تبدیل شده است ، می طلبد که مسئولین چه نظارتی ، چه اجرایی و چه قضایی ، هر کدام به سهم خود اقدامات لازم را انجام دهند تا اینکه از این به بعد شاهد چنین اقدامات ضد فرهنگی و تنش آفرین نباشیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
کر آغ ای گپل سیچنتونه؟په مه دروغه؟خردن باید بدهکاریشونه بپردازن
امیدازبهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
راست میگن خوب مگه شهدابرای جان خودشان راندادنداین همه اختلاس خب مگه گلزارشهداچقدهزینه دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
باسلام
احتمالا خود شما هم با اونا شریک هستید
من به عنوان یک شهروند چرامی معتقدم که مدیریت جناب تیموری فر همه اختلاس و حقوق مردم ضایع میشد.
لطفا شما دایه مهربانتر از مادر نشوید
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
باسلام.با اینکه من حتی یکبار شهردار چرام را ندیدم و نمیشناسم ولی به جرات میگم در زمان مدیریت آقای تیموری شهرستان چرام رنگ و رویی به خود گرفته و خرابکاریهای شهردار قبلی را به نوعی جبران کرده.شهردار جدید اگر توان داشت و به درد مدیریت شهرداری میخوردهمون دوره قبل انجام میداد ولی متاسفانه شهرستانو تبدیل به ویرانه کرد.اینایی که دایه مهربانتر از مادر شدند همون افراطیهایی هستن که سالیان سال باعث عقب ماندگی چرام شدند.مهمترین کار جناب تیموری ساماندهی و آسفالت کردن قبرستان و ایجاد سایه بان برای مردم ونماز میت بود.آسفالت کردن اکثر خیابونا که شهردار قبل به امون خدا ولشون کرده بود.اصلاح ورودی و خروجی شهرو تمام میادین و بلوارهای شهر.مهمتر از موارد ذکر شده جلوه نو دادن و زدودن فرسودگی از نماد چرام یعنی چشمه بلقیس بود.
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
سی چه؟
پویا بخرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
مرگ بر در وبز
بی نام سه که دراین بد کاری ها دست داشته...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
امان از دزدی و اختلاس ..... یک دزد تمام عیار بود بالغ بر ۱۲ میلیارد رو قاپید و رفت پارتی هم در دستگاه ا.......داره با چن تا شلاق نخورده جنس کردن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار