کد خبر: ۵۲۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳ 11 November 2017
اما در چند ماه گذشته شاهد یکی دیگر از این دست نزاع‌ها در استان بوده‌ایم که انتشار اخبار مربوط به آن چندان برای کهگیلویه و بویراحمد و وضعیت کنونی آن خوشایند نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، داریوش بهنیا فعال شاغل در حوزه رسانه طی یادداشتی این گونه آورده است: یکی از بی‌نظمی‌ها و هنجار شکنی‌های رایج در استان کهگیلویه و بویراحمد نزاع‌ها و درگیرهای میان ادارات و دستگاه‌های دولتی در استان است که گاه از حالت اداری خارج می‌شود و گویی که دو شخص و یا دو گروه غیر اداری با هم بر سر ملک و میراث درگیری دارند.

از مصادیق این گونه درگیری‌های زشت میان دستگاهی می‌توان به درگیری آب و فاضلاب شهری و علوم پزشکی اشاره کرد که انگار بر سر ارث پدری خود دعوا می‌کردند.

این رویه اگر در استان ادامه پیدا کند در آینده باید شاهد درگیری‌ها و نزاع‌های دسته جمعی میان ادارات در استان باشیم که اگر چنین شود کارها از روال اداری و قانونی خارج خواهد شد و سرنوشتی بد برای استان بدتر از وضعیت کنونی رقم خواهد خورد.

اما در چند ماه گذشته شاهد یکی دیگر از این دست نزاع‌ها در استان بوده‌ایم که انتشار اخبار مربوط به آن چندان برای کهگیلویه و بویراحمد و وضعیت کنونی آن خوشایند نیست.

مشکلاتی که میان فرودگاه یاسوج و گلخانه‌داران و جهاد کشاورزی استان پیش آمده و هر یک به دنبال شکست دیگری به هر بهایی هستند از این دسته نزاع‌هایی به شمار می‌رود که برای استان جالب نیست.

بیان مطالبی که بیش از هر چیز به هتک حرمت طرف مقابل شبیه است تا رفع مشکل نشان دهنده نزاع‌های اداری است که که بیشتر به درگیری برای رسیدن به ارث و میراث‌های خانوادگی شبیه است.

وقتی طرف‌های مقابل در این نزاع نمی‌خواهند حرف هم را بفهمند و مشکلات همدیگر را درک نمی‌کنند نشان دهنده عدم توسعه یافتگی مدیران و دستگاه‌های استان است.

در این بین نمی‌خواهیم دستگاهی خاص را صاحب حق و دستگاه دیگر را متهم جلوه دهیم بلکه معتقدیم که در این بین کسی به فکر آبروی استان نیست و برای مثال این گونه وانمود می‌شود که اقدامات انجام شده ضد تولید و اشتغال است و یا این که عده‌ای در طرف مقابل با رانت و روابط فامیلی گلخانه راه‌اندازی کرده‌اند.

خوشبختانه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در طول حضور خود در استان و در جلسات مختلف نشان داده که به دنبال رفع این مشکل است و در نشستی که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد از برگزاری جلسه‌ای جداگانه برای این موضوع خبر داد.

اما همزمان با این تصمیم استاندار و تنها چند روز بعد از آن شاهد جنجال میان این دو دستگاه بودیم که لازم است هر چه سریع‌تر با در نظر گرفتن آن چه که قانون می‌گوید با تدبیر استاندار پرونده این جنجال بین دستگاهی برای همیشه بسته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار