در استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد به دلیل تنوع آب و هوایی بسیار متنوع و زیبا و وجودهای نعمت های بیکران خدادادی،مناطق زیبا و طبیعی زیادی وجود دارند.
کد خبر: ۵۲۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 12 November 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه وبویراحمد از دهدشت، در استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد به دلیل تنوع آب و هوایی بسیار متنوع و زیبا و وجودهای نعمت های بیکران خدادادی،مناطق زیبا و طبیعی زیادی وجود دارند.
اما به دلیل عدم مدیریت صحیح و توانمند و همچنین عدم تصمیمات اصولی این مناطق بسیار زیبای طبیعی که هرساله در بحث گردشگر پذیری باعث استقبال خیل زیادی از دوستداران طبیعت از استانهای همجوار میشوند،به دلیل نبود دو عامل ذکر شده و از طرفی بهره برداری های غیر اصولی از سوی مردم که باز به دو عامل فوق برمیگردد، کم کم رو به زوال و نابودی می روند.
یکی از این مکان های زیبا، تفرجگاه بسیار زیبای "چشمه بلقیس" چرام است که هرساله از آغاز فصل بهار تا پایان مهرماه، میزبان گردشگران زیادی از مناطق جنوبی بخصوص استان های همجوار است.
به گزارش خبرنگار تابناک از دهدشت،شهردار چرام در این زمینه اظهار داشت : در یکی از جلسات، منطقه اقامتی چشمه بلقیس برای نگهداری و بهره برداری به میراث فرهنگی  صنایع دستی و گردشگری چرام واگذار شد.
نوری افزود: پیش از این حفاظت و بهره برداری از منطقه حفاظت شده اقامتی (چشمه بلقیس) بر عهده شهرداری چرام بود.
چشمه بلقیس یکی از جاذبه های مهم گردشگری استان و از مناطق هدف گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است.
سالانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار گردشگر از باغ چشمه بلقیس چرام واقع در شهر چرام مرکز شهرستان چرام در۲۲۰ کیلومتری جنوب غرب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دیدن می‌کنند.
درکناراین باغ زیبا کمپینگ، سرویس بهداشتی حمام و آلاچیق ایجاد شده که با این قرارداد میراث فرهنگی چرام مسئول نگهداری و بهره برداری است و یا می تواند آن را به بخش خصوصی واگذار کند.
با اعلام این خبر از سوی شهردار چرام، امیدوار هستیم که در آینده گام نوینی در بحث مدیریت و بهره برداری صحیح و اصولی از این تفرجگاه در سطح استان انجام شود و همچون دیگر مناطق گردشگر پذیر کهگیلویه بزرگ دیگر شاهد نابودی چنین مکان های زیبایی نباشیم، هر چند که در سال های گذشته تلاش های بسیاری در بحث بهره برداری صحیح و اصولی از این مکان زیبا انجام شد اما تا به امروز چنین تحولی صورت نگرفته و این مهم تاکنون محقق نیافت.


خـــــبرنگار سید مصطفی گنجی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار