یادداشت
لذا امید است این اقدام قابل تحسین سازمان مذکور الگویی قابل استفاده برای سایر مدیران استان باشد چرا که استفاده از این مدل قراردادی نه تنها هیچگونه بار مالی به دولت تحمیل نمی کند بلکه باعث شکوفایی اقتصادی و عدم وابستگی به بودجه دولتی می شود
کد خبر: ۵۲۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 12 November 2017
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
 
اقدام سازمان میراث فرهنگی فراتر از تصمیمات مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد
جواد فروغی فر
چند روز پیش، خبری از سوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بر روی سایتهای خبری قرار گرفت که اولین قراردادBoT استان کهگیلویه و بویراحمد توسط آن سازمان منعقد گردید. لذا این اقدام از چند منظر قابل تحسین می باشد: اولاٌ این نوع از قراردادها نشان از درک بالای آن سازمان و آگاهی و اشراف مدیرکل آن سازمان نسبت به چنین قراردادهایی دارد که امروزه کلید توسعه در کشورهای پیشرفته می باشند. ثانیاٌ اعتقاد و استفاده از توان و سرمایه بخش خصوصی که خود زیربنای اصلی اقتصاد مقاومتی است می تواند افق درایت آن سازمان را به خوبی آشکار نماید.
ثالثاٌ تجربه موفق استفاده از چنین قراردادهایی خصوصاً در بندر شهید رجایی هرمزگان که نگارنده به نزدیک شاهد اثربخشی و رونق بخشی آنها به بندر مذکور بوده ام می تواند الگوی مناسبی برای استفاده از این مدل سرمایه گذاری باشد .و نهایتاٌ استفاده از توان، دانش و سرمایۀ بخش خصوصی و اعتماد و اعتقاد به آنها و کاهش وابستگی به بودجه های دولتی می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات به خاطر محدودیت های بودجه ای باشد.
لذا امید است این اقدام قابل تحسین سازمان مذکور الگویی قابل استفاده برای سایر مدیران استان باشد چرا که استفاده از این مدل قراردادی نه تنها هیچگونه بار مالی به دولت تحمیل نمی کند بلکه باعث شکوفایی اقتصادی و عدم وابستگی به بودجه دولتی می شود چرا که سرمایه گذار با هزینه خود سرمایه گذازی می کند (Bold) از آن بهره برداری می کند (Operate) و نهایتاً آنرا به دولت بر می گرداند(Transfer) که عملاً همه جوره آثار مثبتی برای توسعه پایدار استان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار