بر هیچ کس پوشیده نیست که موحد با بسیج اصولگرایان توانسته در طی سالیان طولانی اصلاح طلبان کهگیلویه را به صورت کامل در صحنه انتخابات مجلس بی اثر یا کم اثر کند.
کد خبر: ۵۲۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱ 12 November 2017
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شاید به گزافه نباشد اگر بگوییم حوزه ی کهگیلویه در تمام فصول سال درگیر مبارزات سیاسی است یعنی در این حوزه شما اگر صبح از خواب پا می شوید دنبال سوژه های سیاسی هستید و همینطور شب هنگام خواب، در حالی به رختخواب می روید که مشغول چت های سیاسی در شبکه های اجتماعی هستید !
این روزها حضور رسانه ای موحد و برخی حواشی سخنان عدل هاشمی ، بازار داغ سیاست را گرمتر کرده است که البته بسیاری معتقدند خبرهای اخیر موحد چه مصاحبه اخیر و چه انتقاداتی که از وی شد کاملا از طرف موحد هوشمندانه مدیریت شده بود تا به جامعه بقبولاند که هنوز مرد میدان سیاست است و برای دور بعد انتخابات مجلس برنامه هایی دارد.
به نظر می رسد این اولین اقدام جدی موحد برای رساندن خود به صدر رسانه ها بود که در این زمینه کاملا هم موفق بود به گونه ای که هم مصاحبه وی در صدر رسانه ها قرار گرفت و هم انتقادات از وی ، که در هر دو مورد ،برنده میدان بود چرا که فعلا فقط حضور رسانه ای برایش مهم بود.
مهمترین نکات مصاحبه های اخیر موحد در چند شاخص قابل تحلیل است ، اولا موحد خود را کاملا مردمی دانسته و معتقد است که در خدمت آحاد مردم بوده است و موفقیت هایش چندان در گرایش های سیاسی نبوده است!
موحد در این مصاحبه گفته است : در زندگی سعی ام بر این بوده و الان هم بر این است که مختصر آبرویی که خدا مرحمت کرد بدون گرایش باند و خطی تنها متعلق به آحاد مردم است و سعی ام براین بود که این اندک ابرو را نیز برای این مردم هزینه کنم.
 البته در داشتن پایگاه مردمی قوی سید محمد موحد هیچ شکی نیست ، شخصیتی کاریزمای که به راحتی بر محیط پیرامون خود تاثیر گذاشته و می تواند در چشم به هم زدنی آرا را از رقبا گرفته و به سبد خود بریزد اما در خصوص ادعای نداشتن گرایش باند و خطی که همان گرایش سیاسی است ، به نظر می رسد ، این سخن ، اولین حرکت جدی موحد برای تصاحب آرای یک جریان خاص است ! یعنی اصلاح طلبان.
 
معجزه ای در کار نبود، موحد آمد!/ گوشت قربانی به نام اصلاح طلبان! 
 
بر هیچ کس پوشیده نیست که بیشترین تنش موجود در انتخابات به زمان رقابت موحد با اصلاحطلبان بر می گردد که کار به جاهای باریک و امنیتی هم کشیده شد و بر هیچ کس پوشیده نیست که موحد با بسیج اصولگرایان توانسته در طی سالیان طولانی اصلاح طلبان کهگیلویه را به صورت کامل در صحنه انتخابات مجلس بی اثر یا کم اثر کند. 
حضور وی در چندین جلسه جمنا هم نشان از امید داشتن وی به همان جامعه اصولگرایی است و صحبت کردن این روزها از نداشتن گرایش خطی و باندی ، داشتن نیم نگاهی به انتخابات مجلس آینده و اطمینان از برنامه ریزی بر روی رای اصلاح طلبی است که البته قابل درک و پذیرش است.
از طرف دیگر وضعیت دو دستگی اصلاح طلبان ، به موحد قبولانده که رقیب وی جریان اصلاحات نیست بلکه عدل هاشمی است که از جنس خودش است و کاملا بر شگردهای تبلیغاتی او اشراف دارد و دقیقا از همان طریق هم انتخابات قبلی را باخت . بنابر این و در این میان این اصلاح طلبان هستند که می توانند تعیین کننده پیروز میدان باشند و کسی موفق است که بتواند در شرایط حساس آراء این طیف را به سمت خود متمایل نماید ضمن اینکه با وجود همه ی مشکلاتی که اصلاح طلبان از موحد دیده اند اما همچنان قدرت شخص موحد ، می تواند بخشی از جریان اصلاحات را به سمت خود تغییر دهد و این آن نکته ای است که موحد از همین الان بر روی آن سرمایه گذاری می کند.
معجزه ای در کار نبود!
از طرف دیگر عدل هاشمی تنها کسی بود که در چند سال اخیر توانسته است بر چهره ی برجسته سیاسی کهگیلویه غلبه کند و آنهم به این دلیل است که یکی از وزنه های پرقدرت موفقیت موحد در دوره های مختلف خود هاشمی بود ! یا به عبارت دیگر می توان گفت موحد از جایی باخت که مهمترین عامل موفقیت های قبلی اش بود!
عدل هاشمی ویژگی هایی دارد که اگر بر آن ها ادامه مسیر دهد تا به نتیجه برسد احتمال موفقیتش در یک رقابت احتمالی با موحد دور از انتظار نیست.
هاشمی بر عکس دیگر نمایندگان ادوار گذشته به شدت عملیاتی و با برنامه و در عین حال کاملا غیره سیاسی است . اگر نگاهی به برنامه های وی بیاندازیم کاملا مشخص است که دقیقا بر اساس برنامه کاری پیش رفته است اما یک ضعف اساسی هم دارد و آن سردرگمی در میان رسانه هاست ! اگر به مواضع اخیر وی نگاهی بیاندازیم مشخص می شود که در برقراری ارتباط با رسانه ها چندان موفق نیست ! و این همان نکته ضعفی است که موحد به خوبی از آن استفاده خواهد برد.
نکته دیگر امید به چیزی شبیه معجزه بود که رای دهندگان از عدل هاشمی انتظار داشتند . خیل بیکارانی که فکر می کردند با پیروزی  هاشمی در انتخابات ، فورا به کار گماشته می شوند در صورتیکه چنین چیزی از محالات است و حتما در ریزش آراء وی تاثیر بسزایی دارد.
در خصوص اصلاحطلبان هم تاکنون هیچگونه نقطه امیدی به دست نیامده که نشان از یک وحدت یا برنامه ریزی برای آینده باشد بلکه هر چه می گذرد شکاف ها بیشتر می شود و آینده برای اصلاحات در انتخابات مجلس تصور یک گوشت قربانی را نمایان می کند که باید دست رقیبان پر قدرت و ثرتمند خود بیافتد.
به هر جهت نمی توان به این زودی وضعیت انتخابات آینده را پیش بینی یا تحلیل جامع کرد اما شرایط فعلی ناخودآگاه ذهن را به سمت چنین خبرها و تحلیل هایی می برد. ضمن اینکه از برخی اتفاقات و تحلیل های شبکه های مجازی و رسانه ها دریافت می شود که با چنین وضعیتی باز هم اصلاحات موفقیتی نخواهد داشت چرا که الان بهترین شرایط برای اوج اصلاحات است اما نکته مثبتی برای این طیف سیاسی دیده نمی شود و هر روز شکاف ها بیشتر می شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سیاسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
موحد که طرفدار سرسخت رئیسی بود و براش سخنرانی هم کرد چرا الکی میگه سیاست برام مهم نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
اگه موحد دوره بعد شرکت کنه مطمئنم بیش از 60 درصد اصلاحطلبان بهش رای می دن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار