واقعیت این است که وضعیت موجود و سرخوردگی های زیادی که از انتخاب روحانی برای اصلاح طلبان بوجود آمده عملا آن ها را در وضعیتی پیچیده قرار داده است که نه راه اعتراض دارند و نه راضی به اقدامات هستند .
کد خبر: ۵۲۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶ 13 November 2017
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از همان روزهای اول که اعلام شد احمدی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، انتخاب شده است عده ای از اصلاحطلبان که با زحمت فراوان توانسته بودند ، آمار بسیار خوبی از رای اصلاح طلبی ریاست جمهوری در استان کسب کنند ، انتظار داشتند که سهم بسیار مهمی از مدیریت استان خصوصا در تصمیم گیری ها به آن ها داده شود. اما از آنجا که شعار روحانی با آنچه در ذهن اصلاحاطلبان بود کاملا متفاوت بود ، از همان روزهای ابتدایی معرفی احمدی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد ،ساز ناکوکی را تنظیم کرده و اعتراضات زیادی نمودند و تلاش هایی هم برای گرفتن سهمی از وضعیت موجود انجام دادند ، اما از آنجا که احمدی از همان روز اول نشان داد که اهل باج دادن و سهم دادن نیست ، خیلی زود گروه های اصلاحطلب گروه گروه از مواضع خود عقب کشیدند و به دیدار استاندار آمده و اعلام نمودند که در پی سهم نیستند.
عصر امروز هم گروهی دیگر از اصلاحطلبان که بیشترین اعتراض را به انتخاب استاندار داشتند به دیدار احمدی رفتند و هر چند گزارش جامعی از این دیدار به بیرون راه پیدا نکرد اما با ویژگی هایی که از استاندار سراغ داریم ، بعید است چیز خاصی دست گروه اصلاح طلبان مدعی رهبری جریان این طیف در استان را گرفته باشد .
واقعیت این است که وضعیت موجود و سرخوردگی های زیادی که از انتخاب روحانی برای اصلاح طلبان بوجود آمده عملا آن ها را در وضعیتی پیچیده قرار داده است که نه راه اعتراض دارند و نه راضی به اقدامات هستند . و مطمئنا در روزهای آینده بیشتر در مسیر برنامه های روحانی در استان که توسط دکتر احمدی پیاده می شود قرار می گیرند .
از طرف دیگر استاندار هم برنامه های خود را بر اساس برنامه های عملیاتی و توسعه ای قرار داده است نه بر اساس مسائل سیاسی و قومیتی. بنابراین کسانی در طیف اصلاحات نزد وی قرب و منزلتی خواهند داشت که به جای حرف های سیاسی ، برنامه های عملیاتی و توسعه ای ارائه دهند .
 

در دیدار امروز از سخنان کوتاه یکی از افراد حاضر که به بیرون درز کرده مشخص است که از سر ناچاری حاضر به مصالحه و پذیرش شرایط شده اند .
در این دیدار رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از روند انتخاب استاندار اعتراض داریم، اما بر عهدمان با دکتر روحانی پایبندیم.
رقیه پناهی در سخنانی که اعتراف به با برنامه بودن استاندار است ، گفت: مواضع توسعه محور استاندار جدید نشان می‌دهد که می‌توان نقشی ویژه‌ای برای اجزاب در پروسه تصمیم سازی‌های کلان متصور شد. بنابراین ما به عنوان نمایندگان احزاب مختلف اصلاح طلب و اعتدال گرا می‌توانیم، امیدوار باشیم که همگرایی مجموعه ما و تیم مدیریتی دکتر احمدی به روند توسعه استان کمک کند.
رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قطعاً فصل مشترک همه ما اعتقاد به روند مدبرانه و عقلانی دولت دکتر روحانی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است و این همگرایی می‌تواند به پر رنگ شدن این روند در استان ما و اجرایی شدن برنامه‌های محرومیت زدای دولت منجر شود.
پناهی در ادامه افزود: به هر حال ما اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم علیرغم اختلاف سلیقه و نظر در برخی مسائل و همچنین اعتراض به روند انتخاب جناب استاندار، بر عهدمان بر دکتر حسن روحانی پایبندیم و عالی ترین‌ مدیر اجرایی‌اش را در استان بر گنج خوابیده‌مان تنها نمی‌گذاریم.
این چهره اصلاح‌طلب گفت: مطالبات من به عنوان یک شهروند زن نگاه توسعه محور در تمام حوزه‌های فرهنگی سیاسی و اقتصادی حفظ استقلال فکری استفاده از مدیران شایسته و توانمند و متخصص عدم توجه به گروکشی و سهم خواهی های قومی قبیله ای‌، مرتفع کردن معضل بیکاری به خصوص جوانان عزیز توجه و استفاده از بانوان توانمند در عرصه‌های مدیریتی را خواهانیم.
به هر جهت این دیدار اصلاحطلبان معترض با استاندار می تواند یک نقطه امیدی برای پیشبرد برنامه های استاندار باشد چرا که نادیده گرفتن برخی از این چهره ها در مدیریت استان می تواند تا حدودی در روند کار مشکل ایجاد کند.
لازم به توضیح است ، در این دیدار فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار، فرماندار بویراحمد، کریمی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سیدضیاء رضاتوفیقی رئیس ستاد حسن روحانی و رقیه پناهی رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان، زهرا حسینی رئیس مجمع زنان اصلاح طلب استان، فرزانه آرامش رئیس ستاد بانوان حسن روحانی، خانم آذرگشب و خواجوی رئیس انجمن معلمان اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد و چنگیز هاشمی نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
قربون زور ، گپ گپو
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
ختونه خسه مکنین. استاندار باج نیده. ایشانه باید بی اهمیت کنن تا حالیتو وابوی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار