همزمان با روز دیابت و دانش آموز جلسه اموزشی شناخت هپاتیت و راههای پیشگیری در مدارس شهر یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳ 14 November 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کانون فرهنگی تربیتی دخترانه فاطمیه (س) یاسوج با همکاری معاونت درمان علوم پزشکی استان به مناسبت روز ديابت و با حضور تعدادی ازكارشناسان اين معاونت در تعدادي از مدارس شهر ياسوج اقدام به برگزاري جلسه آموزشی توجیهی خطرات هپاتيت و مشكلات ان با حضور دانش اموزان نمودند.
رئیس امور درمان بیماریها در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و کارشناس ارائه دهنده این جلسه اموزشی در حاشیه برگزاری این جلسات توجیهی و آموزشی گقت : در حال حاضر اغلب دانش آموزان مدارس از الگوي نادرست تغذيه رنج مي برند و اين الگو سبب بروز اضافه وزن، چاقي و بسياري از بيماري هاي مرتبط با آن نظير ديابت شده است.
افشین گفت : برای اصلاح تغذیه دانش‌آموزان لزوم ایجاد پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس امری ضروری است که شایسته هست در این پایگاه‌ها علاوه بر مواد غذایی سالم، آموزش تغذیه سالم حتی به‌صورت یک پوستر ارائه شود.
مدرس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس کارگروه پزشکان و شورای مشارکت های بانوان خیرسلامت استان با اشاره به ضرورت آگاه سازی دانش آموزان از بیماری دیابت گفت : دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن در بین دانش اموزان است که مراقبت صحیح و مناسب از این دانش آموزان با همکاری کودک، خانواده و پرسنل مدرسه ضرورت دارد.
رقیه پناهی گفت :دانش آموز دیابتی می‌تواند تمام فعالیت‌های مدرسه را مثل سایر دانش آموزان انجام دهد، این دانش آموزان نباید به دلیل بیماری از تحصیل در مدارس محروم شوند و یا مورد ترحم قرار بگیرند. برای دستیابی به این شرایط دانش آموز باید در ساعات حضور در مدرسه از حمایت بزرگسالان آگاه از بیماری دیابت که از پرسنل مدرسه هستند برخوردار شود .
مدیر کانون فرهنگی تربیتی فاطمیه یاسوج هم گفت :کانون های فرهنگی وتربیتی غنی ترین سرمایه سخت افزاری معاونت پرورشی وفرهنگی است که در صورت انجام فعالیت های فرهنگی و وجود مربیان کارآمد همراه با برنامه های پیش بینی شده می تواندبه منبعی مولد وموثردر حوزه تاثیرگذاری تربیتی و آموزشی تبدیل شود.
زینب قربانی توجه به لزوم ارتباط کانون فرهنگی تربیتی فاطمیه یاسوج با روابط عمومی سازمان ها ونهادهای مختلف ،جهت پیش برد اهداف از پیش تعیین شده را امری ضروری دانست و گفت : با تعامل و برنامه ریزی با دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان و آگاه سازی دانش آموزان با دیابت و عوارض و راههای پیشگیری از این بیماری جلسه توجیهی و اموزشی با همکاری مدیران و مربیان در مدرسه ابتدایی سما و دبیرستان دخترانه شاهد و دبیرستان دخترانه فرزانگان و مشارکت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.
وی با اشاره به فعالیت های این کانون در سه مقطع تحصیلی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام شده طبق سیاست آموزش و پرورش و کانونهای فرهنگی و تربیتی در اینده شاهد اجرای برنامه های اموزش و تربیتی و فرهنگی بیشتری با همکاری سازمانها و نهادها خواهیم بود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار