کد خبر: ۵۲۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 14 November 2017
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بنا به ضرورت هوشیاری مردم هنگام وقوع زلزله و لزوم رعایت موارد ایمنی در شرایط بحرانی، اقدامات فوری، کنترلی و ایمنی را درباره لوله کشی داخلی و تاسیسات گاز هنگام وقوع زلزله تشریح کرد.

گزارش ریواس جنوب؛ رحمن خادم اقدامات کنترلی و ایمنی گاز را در مواقع بحرانی مانند زلزله در هفت بند چنین بیان داشت؛
۱- براي جلوگيري از آتش سوزي و انفجار احتمالي در فضاي داخلي محل زندگي و كار، نبايستي نسبت به وصل جريان گاز شتاب ورزيد. حتماً بايستي از عدم وجود نشت در سيستم داخلي اطمينان حاصل نماييد. به اين منظور اولاً وضعيت ظاهري لوله كشي را كنترل و ثانياً با اقداماتي نظير تست كف و صابون و همزمان تحت فشار قرار دادن لوله كشي با هوا از سلامت تمامي اجزاي لوله كشي داخلي كسب اطمينان كرد.
۲- علاوه بر لوله‌كشي، بايد از سالم بودن شلنگها، بست ها و لوازم از اتصال وسيله گازسوز به شير گاز نيز مطمئن گرديد.
۳- در اثر زلزله و جابجايي وسايل گازسوز، احتمال جدا شدن رابط دودكش از وسيله گازسوز يا محل اتصال در ديوار وجود داشته و لذا بايستي اين نقاط مهم كنترل گردد. چنانچه دودكش جدا شده باشد، در اثر كاركرد وسيله گازسوز، گازهاي سمي ناشي از احتراق در فضاي داخلي پخش و منتشر شده و موجب مرگهاي خاموش مي گردد.
۴- پس از كنترل و اجراي توصيه هاي بندهاي قبل مي توان از طريق پست هاي امداد و پرسنل شركت گاز مبادرت به وصل گاز نمود. البته جهت حصول اطمينان كامل بايستي پس از وصل گاز نيز اقدام به تست كف صابون كرد. در اين راستا بايستي با هوشياري كافي نسبت به پخش بوي گاز كه حاكي از نشتي بوده همواره حساسيت داشته باشيم.
۵- چنانچه در اطراف محل زندگي يا كار خود با هرگونه آسيب در تأسيسات گازي به خصوص در علمك گاز مواجه و يا نشتي و فوران گاز را ملاحظه نموديد، بايستي ضمن ترك محيط، سريعاً به پست هاي امداد شركت گاز اطلاع دهيد.
۶- هرگز تجهيزات گاز منجمله فشارشكنهاي (رگلاتورها) مجاور منزل يا محل كار خود را ولو به قصد وصل جريان گاز دستكاري نكنيم. اين عمل موجب بي اثر شدن سيستمهاي ايمني تعبيه شده در رگلاتور و بخطر افتادن شما و خانواده تان مي شود.
۷- رسيدگي و امداد سريع به محل هاي زلزله زده مستلزم باز بودن راهها و عدم تجمع افراد در مسيرها مي باشد. بنابراين بايستي اولاً مسيرهاي تردد خصوصاً خودروهاي امداد همواره باز باشد و در اين امر حياتي، افراد مي توانند با بازكردن مسيرهاي اطراف منزل و محل كار مشاركت نمايند و ثانياً به هيچ وجه در مكانهاي تخريب شده و سست تجمع ننمايند و به استقبال خطر ناشي از فروريزي غيرمنتظره ابنيه نروند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار