اقدامات کهگیلویه و بویراحمدی ها برای زلزله زدگان کرمانشاه
مردم و مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد هم از همان دقایق اولیه اقدام به برنامه ریزی برای کمک رسانی به مردم زلزله زده نمودند که مهمترین اقدامات در بسته خبری ویژه ارائه می شود.
کد خبر: ۵۲۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱ 14 November 2017
با اعلام وقوع زلزله کرمانشاه ، سراسر ایران از ان جی او ها تا مردم عادی و دستگاه های امداد رسان ، بسیج شده تا بلکه بخشی از مشکلات و معظلات مصیبت زدگان را مرتفع نمایند.
مردم و مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد هم از همان دقایق اولیه اقدام به برنامه ریزی برای کمک رسانی به مردم زلزله زده نمودند که مهمترین اقدامات در بسته خبری ویژه ارائه می شود.
آماده باش کامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد
جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از اولین دستگاه هایی بود که اقدامات فوریتی خود را آغاز کرد و تاکنون هم اقدامات خوبی از برپایی محل هایی برای دریافت کمک های مردمی و هم سازماندهی این کمک ها را انجام داده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت : در همان لحظات اولیه زلزله و با اعلام رئیس جمعیت هلال احمر کشور مبنی بر آماده باش کامل همه ی جمعیت های هلال احمر کشور ، جمعیت هلال احمر استان هم به کلیه نیروهای امدادی آماده باش اعلام نموده است و تیم های واکنش سریع،آوار ، اسکان اضطرای ،  تیم های حمایت روانی و بهداشت و درمان در اتاق EOC  و تیم آنست(سگهای تجسس)  هم در اتاق ویژه ، مستقر شد.
 
از اقدام جالب دو دستگاه تا شرکت آیت الله ملک حسینی در کمک به زلزله زدگان + تصاویر 
مشارکت آیت الله ملک حسینی در کمک به زلزله زدگان
آیت الله ملک حسینی با حضور در محل جمع آوری کمک های مردمی که توسط جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد ، برپا شده بود به زلزلزله زدگان کمک نمود.
 
از اقدام جالب دو دستگاه تا شرکت آیت الله ملک حسینی در کمک به زلزله زدگان + تصاویر 
 
اقدام قابل تحسین دو دستگاه
رئیس تامین اجتماعی شهرستان بویراحمد از اعلام آمادگی ویژه این سازمان برای کمک به زلزله زده گان استان کرمانشاه گفت.
مهراب هدایت تصریح کرد: قرار شد مبلغی معادل یک روز از حقوق کلیه پرسنل سازمان برای کمک به مردم کرمانشاه اختصاص داده شود.
فیض اله پاسره نیز اظهار داشت،:کارکنان آبفای روستایی استان با رضایت کامل یک روز از حقوق خود را برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور اختصاص دادند.
مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارسال واحدهای آبرسانی و 7000 بطری آب معدنی به کرمانشاه، خاطر نشان کرد : با تمام توان در کنار هموطنان عزیزمان هستیم.

اعزام نیروهای تخصصی تعمیرات آب به کرمانشاه
فیض الله پاسره روز سه شنبه در نشست ستاد بحران آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: اکیپ های خدمات رسان آب و فاضلاب روستایی این استان شامل گروه های تخصصی لوله کشی و تعمیرات، جوشکاری و آبرسانی سیار جهت کمک به خدمات رسانی بهینه به زلزله زدگان به کرمانشاه اعزام شدند.
وی افزود: تمامی واحدهای آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد برای خدمات رسانی به مناطق زلزله زده در آماده باش کامل بسر می برند.
اقدامات ویژه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
سه پزشک عمومی، 15 پرستار، پنج ماما، 2 نفر برای اتاق عمل، سه گروه بهداشتی هفت نفره، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس با 6 نفر از کارکنان عملیاتی توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند.
همچنین سه آمبولانس اعزامی استان در مرز چذابه برای خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه اعزام شدند.
10 نفراز نیروهای مرکزفوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم در اولین ساعت های پس از وقوع زلزله به کرمانشاه اعزام شدند.
اعزام 10 گروه جهادی دانشجویی از دانشگاه های
 مالک انوری پور معاون سازندگی بسیج دانشجویی استان در گفتگو با خبرنگار تابناک با عنوان اینکه 10 گروه جهادی از دانشگاه های یاسوج، آزاد اسلامی واحدهای یاسوج، گچساران و دهدشت، علوم پزشکی یاسوج، فنی یاسوج، پیام نور یاسوج و دهدشت، دانشکده نفت و گاز گچساران و  فرهنگیان یاسوج هم اکنون آماده اعزام می باشند، افزود: گروه های جهادی منتظر هماهنگی های لازم و اعلام نیاز برای اعزام هستند.
کاروان بزرگ کمک های کهگیلویه و بویراحمد در راه کرمانشاه
اساندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاروان بزرگ کمک‌های کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه به کرمانشاه اعزام می‌شود.
علی‌محمد احمدی در نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای برنامه ریزی برای زلزله غرب کشور با تسلیت به بازماندان این حادثه اظهار کرد: در این نشست بخش خصوصی و دولتی هر دو حضور دارند و نشان داده‌ایم که همنوعان خود را تنها نمی‌گذاریم.
وی با بیان این که این زلزله در زاگرس و غرب کشور رخ داده و وظیفه ما را چند برابر می‌کند افزود: همه مردم ایران و به خصوص زاگرس نشینان نسبت به این حادثه خود را سهیم در کمک به زلزله زدگان می‌دانند.
این مسوول با بیان این که همه باید پای کار باشند، تصریح کرد: قرار است که اول آواربرداری و سپس کارهای دیگر انجام شود که موضوع مدیریت شده اما همه باید کمک کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که جسته و گریخته کارهایی در استان انجام شده گفت: آن چه که در توان استان است باید برنامه ریزی شود و در یک روز مشخص و در یک کاروان بزرگ و به صورت مردم محور به سمت غرب و مناطق زلزله زده حرکت کند.
احمدی با بیان این که اقلام ضروری مثل خون و کنسرو و پتو نیاز است، بیان کرد: بیش از ۱۶۰ روستا به صورت ۱۰۰ درصد خراب شده و هوا هم زیر صفر است که باید به این مردم داغدار کمک شود.
وی با اشاره به این که صدا و سیما صادقانه گزارش‌های مربوط به زلزله را می‌دهد افزود: باید در استان هم تقسیم کار صورت بگیرد و مواد را باید جمع آوری کنیم و معلوم شود که چگونه آن‌ها را اعزام کنیم و هر دستگاهی کمک‌های خود را با نام خودش در یک کاروان منسجم به این مناطق بفرستند که باید این کاروان سریع فرستاده شود.
لازم به توضیح است زمین‌ لرزه‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر یکشنبه 21 آبان ماه سال جاری در استان کرمانشاه، به مناطقی در غرب ایران خسارت‌ وارد کرده و ده‌ها کشته و صدها زخمی برجای گذاشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار