کرنش عدل هاشمی و تلاش های مسئولان جواب داد
مجید محنایی : با اعلام آمادگی شرکت های سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در طرح ذخیره فسفات مقرر شد، طرح پایلوت تولید کنسانتره و فسفات پربازده از مواد معدنی فسفات توسط ایمیدرو و با مشارکت مالک شرکت صنایع سیمان زابل انجام شود.
کد خبر: ۵۲۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 17 November 2017
شهریور ماه امسال پس از چندین سال وعده بالاخره وزیر صنعت و معدن به محل معدن فسفات چرام آمد و در حضور مسئولین استانی ، شهرستانی و نماینده مردم منطقه قول داد که وضعیت فسفات چرام را به سرانجام برساند.
در همان روز عدل هاشمی به وزیر صنعت گفت :  وقتی در چرام حضور پیدا می‌کنم، بغض دارم چرا که جوانان این منطقه تمرکز می‌کنند روی این معدن و می‌پرسند معدن فسفات چرام به کجا رسید و مانند یک گمشده دنبال آن هستند.
هاشمی‌پور خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، خاطرنشان کرد: در مقابل هیچکس جز مقام معظم رهبری و مادرم کرنش نکردم اما در مقابل شما کرنش و خواهش می‌کنم که امشب قولی در خصوص معدن فسفات به جوانان چرام دهید تا من هم به عنوان خادم مردم خوشحال باشم.
گویا پیگیری های نماینده مردم چرام در مجلس شورای اسلامی و همچنین تلاش های دولتمردان در استان کم کم ثمره می دهد و امیدواری ها به این  شهرستان و استان بر می گردد.

شهرستان چرام پایلوت تولید کنسانتره و فسفات پر بازده می شود

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: با توجه به سفر شهریور ماه ۹۶ وزیر صنعت، معدن و تجارت به کهگیلویه و بویراحمد و پیگیری‌های به عمل آمده و اعلام آمادگی مالک شرکت صنایع سیمان زابل و دیگر شرکت‌های سیستان و بلوچستان برای سرمایه گذاری در طرح ذخیره فسفات مقرر شد، طرح پایلوت تولید کنسانتره و فسفات پربازده از مواد معدنی فسفات توسط ایمیدرو و با مشارکت مالک شرکت صنایع سیمان زابل انجام شود.
مجید محنائی که با صدا و سیمای استان سخن می گفت ، افزود: واحد‌های تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستائی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر در استان، سرمایه درگردش با سود مناسب دریافت می‌کنند.

شهرستان چرام پایلوت تولید کنسانتره و فسفات پر بازده می شود

وی ادامه داد: به استناد قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستائی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، برای تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر می‌توان از تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: این منابع به صورت قرض الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق‌های کار آفرینی امید برای حمایت از توسعه سرمایه گذاری، سپرده گذاری می‌شود.
محنائی با اشاره به اینکه متولیان واحد‌های تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستائی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر می‌توانند از این تسهیلات برای سرمایه در گردش بهرمند شوند، افزود: ۱۰ درصد این تسهیلات یعنی ۱۵۰ میلیون دلار به این امر اختصاص یافته که ۲.۵۵ درصد این میزان یعنی سه هزار و ۸۲۵ میلیون دلار آن سهم استان کهگیلویه وبویراحمد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار