کد خبر: ۵۲۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸ 18 November 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی با تاکید بر لزوم رسیدگی به پرونده های مسن گفت: لازم است اهتمام جدی در توجه معاونین و حوزه‌ قضایی مربوطه در خصوص آمار و عملکرد حوزه‌های تحت نظارت و اجرایی شدن مصوبات کمیته‌های رفع اطاله دادرسی در ماه‌های باقیمانده سال جاری مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی در نشست کمیته رفع اطاله دادرسی تأکید کرد: معاونین ناظر، دادستان و رییس محاکم مرکز استان رصد مستمر پرونده‌های مهم را در دستور کار فوری قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اعلام اینکه از نظر امتیاز عملکردی در رتبه اول قرار داریم و اینکه میانگین وقت رسیدگی در آخرین آمار اعلامی از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در استان ۴۰ روز است به دیگر دستاورد‌های دادگستری کل استان در حوزه آمار اشاره کرد و افزود: از لحاظ امتیاز ارزیابی و رتبه بندی، شعب دادگاه‌های حقوقی استان در رتبه نخست قرار گرفته و دادگاه‌های کیفری حائز رتبه سوم کشوری و دادگاه‌های تجدیدنظر از لحاظ شاخص امتیاز عملکردی رتبه اول را دارا می‌باشد. اما شایسته است با برنامه ریزی صحیح کوتاه مدت رسیدگی به پرونده‌های مسن، توجه جدی به ابلاغ الکترونیک و استفاده از ظرفیت CMS در دستور کار توجه بیشتر قرار گیرد.

این مقام قضایی در ادامه با اعلام اینکه همه‌ تلاش دادگستری و دیگر نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی و نظامی در استان، ثمره اش ایجاد امنیت پایدار است که در استان وجود دارد، اضافه کرد: امروزه مردم استان وجود امنیت را در زندگی خود حس می‌کنند. در سایه امنیت است که دیگر شاخص‌های توسعه رشد نموده و در زندگی فردی و اجتماعی مردم تأثیر به سزایی دارد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان تأکید کرد: به منظور دستگیری متهمین و محکومین فراری در اسرع وقت کمیته‌ای با حضور دستگاه قضایی، نیروی انتظامی استان تشکیل و اقدامات لازم قضایی و انتظامی جهت دستگیری این افراد انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار