کد خبر: ۵۲۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳ 19 November 2017
زلزله کرمانشاه دل میلیون‌ها هم میهن را به درد آورد، پس از وقوع این زمین لرزه مردم سراسر ایران سیلی از کمک‌ها را به سمت کرمانشاه روانه کردند.

هر کس از هر طریقی که می‌توانست برای کمک به مردم کرمانشاه کمک می‌فرستاد، از فرش زیر پای مادری که تنها دارایی‌اش همان بود تا کمک ۲۰ میلیاردی یک ثروتمند.

در این بین مردم نوع دوست کهگیلویه و بویراحمد که در همه زمان‌ها ثابت کرده‌اند که اهل کمک به هم نوع خود هستند، این فرصت را غنیمت شمردند و تا توانستند با نثار هدایای مادی و غیرمادی به دردهای مردم داغدار کرمانشاه التیام بخشیدند.

اولین محموله کمک‌های مردمی مردم کهگیلویه و بویراحمد بوسیله بیش از ۱۰۰ دستگاه کامیون به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شد.

در این بین هم کاروان‌هایی به شکل مردمی و خودجوش به سمت سرپل ذهاب می‌رفتند و بر این سیل خروشان می‌افزودند. حجم کمک‌های مردم استان به گونه ای بود که باعث شگفتی بسیاری از افراد گشت.

با ورود کمک‌های مردمی استان به شهر سرپل ذهاب، یکی از خبرنگارانی که از روزهای اول زمین لررزه به ثبت رویدادها در این منطقه مشغول بود، سریعاً خود را به محل ورود کمک‌ها به شهر رساند تا گزارش جامعی را از این رویداد بزرگ به تصویر کشاند، ادامه این ماجرا را از زبان این خبرنگار می‌شنویم؛

بلا فاصله بعد از شنیدن این خبر به شهر که کاروان بزرگی از کمک‌های مردمی در حال نزدیک شدن به شهر است، تمام سعی‌ام را کردم که بعنوان اولین خبرنگار در محل حاضر شوم.

با دیدن گستره عظیم این کاروان که شاید عدد کامیون‌ها از صد هم می‌گذشت بسیار خوشحال بودم که سریع‌تر خبر را مخابره کنم، چون این کاروان جزو اولین کاروانهای بزرگ رسیده به منطقه بود.

پیش خودم حدس زدم که این کمک‌ها از سوی مردم تهران ارسال شده، داشتم خبرش را برای سردبیر می‌فرستادم و تیتر زده بودم که؛ تهرانی‌ها پیش قراول قافله کمک‌ها به مردم زلزله زده کرمانشاه شدند، تصاویرو هم فرستاده بودم.

از نزدیک رفتم که به رسم ادب و میهمان نوازی کردی از رانندگان و صاحبان این کاروان تقدیر و تشکر کنم.

در حینی که داشتم می‌رفتم متوجه شدم رانندگان کامیون‌ها دارند با هم لری صحبت می‌کنند؛ یکی‌شان داشت می‌گفت: "که بره وولت ایخوم خم اولین ماشین بووم که برسم و مردم”. از آنجایی که من لک بودم، متوجه شدم که دچار یک اشتباه محاسباتی شدم و خبر را به اشتباه ارسال کردم. جلوتر رفتم و گفتم شما از کجا تشریف آورده‌اید، خداقوت؛ راننده در جوابم گفت از: "یاسیچ”.

آنجا بود که سریع خبر را زنگ زدم تا اصلاح کنند. هرگز باورم نمی شدکه این حجم از هدایا از سمت استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد و یاسوج به سمت کرمانشاه آمده باشد.

همان لحظه بود ناخودآگاه گریه کردم و از همدردی مردمان این استان بسیار خرسند شدم.”

این اوج سخاوت و نوع دوستی کهگیلویه و بویراحمدی‌ها است که همیشه در تمام عرصه‌ها بوده است و ادامه دارد. گزارش‌ها از سراسر استان حاکی از آن است که همچنان سیل عظیم کمک‌ها به محل‌های جمع آوری هدایا ادامه دارد.

گزارش از علی پیراسته نژاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار