کد خبر: ۵۲۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 20 November 2017
مدیر کل زندانهای کهگیلویه وبویراحمد در دیدار با مسؤلین قضایی شهرستان گچساران: کاهش جمعیت کیفری باعث توسعه و ارتقاء برنامه های فرهنگی تربیتی می شود.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی زندانهای کهگیلویه وبویراحمد اسماعیل جمیاری مدیر کل زندانها در بازدید از زندان گچساران با میشان رئیس دادگستری، بازیار دادستان و دیگر قضات شعب مختلف این حوزه قضایی دیدار و گفتگو کرد.
مدیر کل زندانهای استان در این نشست که در دفتر زندان گچساران برگزار شده بود ضمن قدردانی از تعامل و همراهی خوب مسؤلان قضایی استان و شهرستان، تراکم جمعیت کیفری در زندان گچساران را یادآور شد و اظهار داشت: بافت قدیمی و کمبود شدید فضای فیزیکی باعث ایجاد تراکم زندانیان دراین زندان شده است که همین موضوع باعث شده است تا فعالیتهای فرهنگی و تربیتی و دیگر خدمات به زندنیان به کندی انجام گیرد.
وی برنامه های اصلاحی و تربیتی ابلاغی از سازمان زندانها را متعدد و متنوع و در عین حال نیازمند فضا، اعتبارات و نیروی انسانی دانست واظهار داشت: خوشبختانه در سیستم نوین زندانبانی اسلامی برای همه زندانیان با هر نوع جرم و میزان مجازات برنامه های گسترده و اثرگذاری پیش بینی شده لیکن اجرای تمامی برنامه ها مستلزم نیازمندی های خاص و همکاری و همراهی دیگر دستگاهها ی اجرایی میباشد.
این مقام ارشد زندانهای استان در ادامه افزود: از آنجائیکه زندانیان محصول جامعه بوده لازم است تا برای نگهداری و اصلاح آنان ، متولیان امور در همه بخشهای جامعه، زندانها را در تحقق مأموریتها یاری رسانند تا زندانی در زندان و در طول مدت تحمل حبس تحت تعلیم آموزه های دینی و فراگیری مهارتهای اساسی زندگی قرار گرفته و بعد از آزادی از زندان بازگشت مجدد به زندان نداشته باشد.
عضو شورای قضایی استان در پایان، کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندان از طریق پذیرش قرارهای صادره، تسریع در تعیین تکلیف متهمین، استفاده از تأسیسات حقوقی همچون تعلیق و یا تخفیف مجازات، پذیرش اعسار و تقسیط جزای نقدی محکومین، اعطاء آزادی مشروط و مرخصی های بلند مدت و پایان حبس به واجدین شرایط را خواستار شد.
در ادامه این دیدار میشان رئیس دادگستری شهرستان گچساران با اظهار رضایت از فعالیت های فرهنگی تربیتی و اقدامات زندان گفت: پرهیز از تراکم جمعیت کیفری موضوعی است که همیشه مد نظر ما بوده و در جلسات دائماً به همکاران قضایی توصیه شده تا حتی الا مکان با پذیرش قرارهای صادره از معرفی افراد به زندان خودداری نمایند و لیکن متأسفانه متهمین و خانواده های آنان حاضر به سپردن قرار صادره نیستند.
وی همچنین به موضوع امنیت و آسایش عمومی اشاره کرد و گفت: در خصوص اعطاء رفاهیات هم سعی بر کمک و دستگیری و توجه به زندانیان البته افراد واجدالشرایط شده است اما نباید فراموش کنیم که برخی افراد که مرتکب جرائم خشن و یا اخلال در نظم جامعه می شوند را بایستی محدود و تحت نظر داشت تا امنیت عمومی مردم خدشه دار نشوند.
رئیس شورای قضایی شهرستان کچساران در پایان بازدید مستمر گروهی قضات را از جمله برنامه های این حوزه قضایی دانست.
بازیار دادستان جدید شهرستان گچساران نیز در این جلسه مهمترین اولویت خود را ایجاد امنیت و توجه ویژه به آرامش عمومی دانست و کفت: شخصاً با حضور در شورای طبقه بندی زندان نسبت به بررسی پرونده های زندانیان اقدام نموده و با کسب نظر از دیگر اعضاء و رئیس زندان به همه افرادی که حسن رفتار و کردار آنان در طول مدت تحمل حبس مورد تأیید است کمک می نمایم ولی زندانیانی که دارای جرائم خاص بوده و با قدرت نمایی و عربده کشی به حقوق مردم و آسایش عمومی آنان لطمه وارد کرده اند و یا کسانیکه در زندان به مقررات و دستورالعمل های زندان بی توجه هستند به شدت برخورد نموده تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
وی همچنین به موضوع همکاری دیگر دستگاهها با مجموعه زندان اشاره کرده و افزود: دراوایل شروع بکار در دادسرا بنا به تقاضای رئیس زندان در جلسه ای ، مسؤلین مربوط به شبکه بهداشت و درمان ، رئیس اداره بهزیستی ، هلال احمر و شهرداری و … را دعوت به همکاری با زندان نمودم که الحمدلله همگی آنان قول مساعدت دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار