جلسه ای پر از حاشیه
صلاحی اردکانی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: این دستگاه برنامه‌‌های دارد، که استاندار در جواب رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گفت: آقای دکتر گوهرگانی کجاست که شما می‌خواهید برنامه دهید؟
کد خبر: ۵۲۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 20 November 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کارگروه پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار و با حضور حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مجید محنایی معاون امور اقتصادی، و برخی از مدیران کل و معاونین دستگاه‌ها برگزار شد.
به احترام جایگاه علمی شما فعلا بیرونت نمی کنم
در این جلسه هجیر کریمی معاون پژوهش دانشگاه یاسوج گفت: 4 تا 8 آذر ماه هفته پژوهش است که این هفته با شعار تجری‌سازی زیر بنای توسعه برگزار می‌شود که در این هفته نمایشگاه دستاورهای پژوهشی با همکاری سابر دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی سپس در قالب اسلایدر به وظایف و برنامه‌های هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: مهمترین کار هفته پژوهش برگزاری نمایشگاه و دستاوردهای پژوهش است که این نمایشگاه کمبودها و مشکلات زیادی از جمله نبود فضای ثابت و مناسب دارد.
 
به علت نبود برنامه و پادرمیانی معاون ، استاندار رای به تکرار جلسه در دو روز بعد داد! / به احترام جایگاه علمی شما فعلا بیرونت نمی کنم/ گوهرکانی کجاست؟/ برو این سخنم را به زارع پور بگو! /تنها مدیری که با عصبانیت تهدید کرد + تصاویر 

کریمی اظهار کرد: نزدیک چند روز باید وقت بگذاریم و لابی کنیم تا فضایی به دست آوردیم که نمایشگاه هفته پژوهش را در مرکز استان برگزار کنیم، معاون دانشگاه یاسوج سپس در حالی که اعضای شورای پژوهش را از روی اسلایدهای نمایشی (پاورپوئینت) می‌خواند، رئیس دانشگاه یاسوج را به عنوان دبیرکل شورای پژوهش استان معرفی کرد که احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جواب گفت: آیا رئیس دانشگاه یاسوج در جلسه هست که با جواب منفی معاون روبرو شد و احمدی ادامه داد: چون آقای رحیمی در جلسه حضور ندارد، از نظر من ایشان دیگر دبیرکل نیست.
معاون دانشگاه یاسوج در توجیح عدم حضور محمودرضا رحیمی به جلسه گفت: احتمالاً نامه دیر به دست آقای رحیمی رئیس دانشگاه رسیده است و متوجه نشد که استاندار گفت: معمولاً باید متوجه باشد و رویه من این شکلی است که اگر رئیس نیاید، معاون هم حق ندارد به جلسه بیاید اما به احترام جایگاه علمی شما و دانشگاهی بودن فعلاً با شما کاری ندارم.

کریمی عدم حضور دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های تولیدی در نمایشگاه هفته پژوهش را از دیگر مشکلات برگزاری نمایشگاه دانست و گفت: شرکت‌های تولیدی و دولتی رغبتی برای حضور در نمایشگاه ندارند که استاندار نیز در جواب او پاسخ داد. آیا رئیس دانشگاه انگیزه برای حضور در جلسه را دارد که شرکت‌های تولیدی رغبت و انگیزه حضور ندارند؟ که کار باید روال داشته باشد.
برنامه نبود، جلسه تمدید شد!
استاندار در ادامه خواستار ارائه برنامه‌‌های هفته پژوهش شد و اظهار داشت: تا کنون هفته چهار روزه ندیده‌ام، بنا بر این نمی‌گوییم هفته پژوهش بلکه برای ۴ روزه پژوهش چه برنامه‌ای دارید و اگر نمی‌توانید برنامه داشته باشید، به یکی از نیروهای بسیجی زنگ بزنم، تا بیاید و چگونگی ارائه برنامه‌ را برای‌تان توضیح و تعریف کند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد که از بی‌برنامگی اعضای شورای پژوهش به ستوه آمده بود، از کریمی معاون دانشگاه یاسوج خواست که برنامه‌های هفته پژوهش را ارائه دهد که کریمی هم برنامه‌های ملی این هفته را بر روی اسلاید به نماش درآورد.

در ادامه این نشست مجید محنایی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به کمک هجیر کریمی آمد و با بیان اینکه باید به کمک دبیر هفته پژوهش بیایم، گفت: آقای استاندار حقیقتاً شفاف بگویم، هیچ برنامه‌ای برای هفته پژوهش نداریم، لذا پیشنهاد می‌کنم از عصر امروز کمیته‌ها تشکیل و فعالیت خودشان را آغاز و برنامه‌های هفته پژوهش را تا فردا به شما ارائه دهیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم پذیرفت، و افزود: کارگروه شورای پژوهش روز چهارشنبه مجدداً با حضور مدیران و بدون معاونین تشکیل خواهد شد.
گوهرکانی کجاست که شما برنامه می دهید؟
در ادامه این جلسه نیز نمایندگان برخی از کمیته‌ها خواستار صحبت در خصوص برنامه‌های خود در هفته پژوهش شدند. صلاحی اردکانی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: این دستگاه برنامه‌‌های دارد، که استاندار در جواب رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گفت: آقای دکتر گوهرگانی کجاست که شما می‌خواهید برنامه دهید؟
اردکانی گفت: ما یک اداره مستقل هستیم که احمدی این را نپذیرفت و گفت: شما عضو رسمی جلسه نیستید.
زارع پور کجاست؟
اما در ادامه معاون پژوهش اداره‌کل آموزش و پرورش خواستار تشریح برنامه‌های اداره‌کل در این هفته شد، که احمدی استاندار به او گفت: آقای زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کجاست و حسینعلی فاتحی معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش با اشاره دست گفت: فکر کنم ایشان در تهران باشد، که استاندار گفت: فکر کنم، نداریم. به آقای زارع‌پور گفتم در جلساتی که من رئیس هستم، حق اینکه معاون خود را به جلسه بفرستد، ندارد و برو و این مسئله را از آقای زارع‌‌پور هم بپرس.
احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: با چه زبانی به آقایان بگویم، دستور العمل آمده. آقای محنایی دستورالعمل را بخوان که محنایی، اعضای شورای پژوهش را از روی دستورالعمل خواند، سپس احمدی خطاب به اعضای جلسه گفت: مگر آقای نوروزی و ایلامی بیکار بودند که در جلسه حضور یافتند آنها هم می‌توانستند معاونین خود را به جلسه بفرستند.
 
 به علت نبود برنامه و پادرمیانی معاون ، استاندار رای به تکرار جلسه در دو روز بعد داد! / به احترام جایگاه علمی شما فعلا بیرونت نمی کنم/ گوهرکانی کجاست؟/ برو این سخنم را به زارع پور بگو! /تنها مدیری که با عصبانیت تهدید کرد + تصاویر

وی تصریح کرد: باید چارچوب‌ها را رعایت کنیم و اگر غیر از این باشد یا نمی‌آیم جلسه و یا آئین‌نامه‌ها را رعایت می‌کنید. کسی که آئین‌نامه‌ها را رعایت نمی‌کند، احترام خودش را با مشکل مواجه کرده است، چارچوب‌ها را رعایت کنید و اگر نبودم، می‌گویم آقای محنایی و یا نوروزی جلسه را تشکیل دهند که حضور اینها هم به این معنا نیست که مدیرکل به جلسه نیاید.
استاندار با بیان اینکه احترام همه دوستان خارج از این میز برای من واجب است، گفت: شاید به نظر بعضی‌ها هفته پژوهش مهم نباشد اما برای من شورای اشتغال، شورای برنامه‌ریزی و شورای پژوهش و دیگر شوراها و برنامه‌ها مهم است، اگر مدیرکلی در جلسه حضور نیابد، معاونین وی هم نمی‌آید و کارشناسی را می‌فرستند به جلسه که این کمکی به استان نمی‌کند، نمی‌پذیرم مدیرکلی پشت میز اتاقش باشد و در جلسه به این مهمی نیاید.
من خود همه کاره پژوهش هستم
حسینعلی فاتحی معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش در جواب صحبت‌های استاندار افزود: من ۱۰ دقیقه پیش این دعوتنامه را دریافت کردم و در سریعترین زمان در جلسه حضور یافتم که استاندار با تعجب گفت: چطور در عرض ۱۰ دقیقه دعوت‌نامه را دریافت کردید و بعد می‌خواهید در این جلسه‌ای به این مهمی نظر بدهید که معاون آموزش و پرورش گفت: من خودم همه کاره پژوهش آموزش و پرورش هستم و از ریز برنامه‌ها آگاه هستم.
من قانون را رعایت می کنم
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این جلسه، اظهار کرد: دستور عمل هفته پژوهش را ۹ آبان دریافت کردم و با توجه به همه مشغله‌ای که داشتیم از آقای محنایی( معاون اقتصادی استاندار) خواستم که هر چه سریعتر جلسه را تشکیل دهد، اما متأسفانه کسانی که صاحب این کار هستند، مثل اینکه پژوهش برای آنها مهم نیست و معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه در بالا بودن جایگاه علم و دانشگاه تردیدی نیست، گفت:هفته پژوهش هم مانند سایر هفته‌ها دارای برنامه است و دانشگاه به عنوان بالاترین سطح علمی باید برای این هفته برنامه تعریف کند، لذا انتظار می‌رفت افراد دانشگاهی این جلسه شسته‌ترین و بهترین برنامه‌ها را ارائه کنند اما در جلسه مفاد آن رعایت نمی‌شود.

احمدی اضافه کرد: برای من مهم نیست که گذشتگان چگونه برخورد می‌کردند و چه کاری انجام می‌دادند، من به عنوان نماینده دولت مفاد قانون را رعایت می‌کنم و با احترام به همه، قائل به این هستم که چارچوب‌ها رعایت شود، اگر در دستور‌العمل گفته باشد، معاون رئیس جلسه باشد من حاضر نمی‌شدم و شما را هم مورد مواخذه قرار نمی‌دادم.
مرا ناامید نکنید
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی بحث اخلاق می‌شود، دانشگاه باید اخلاق را رعایت و قانونمدار باشد و در حفظ چارچوب‌ها الگویی برای سایر دستگاه‌ها و ادارات باشد.

احمدی گفت: در شورای برنامه ریزی اسلایدهای خوبی به نمایش در می‌آید و فکر می‌کردم دانشگاه یاسوج هم برنامه‌های خوبی را به نمایش خواهد گذاشت، اما وقتی اسلایدها و برنامه‌ها را دیدم، از دانشگاه ناامید شدم.

وی افزود: انتظار نداشتم عزیزی در جلسه به من بگوید، ۱۰ دقیقه پیش دستورالعمل جلسه به من رسید. در جلسه از دانشگاه می‌خواهم که برنامه‌هایش را ارائه دهد، اما در وظایف و چیزهای دیگری را به ما نمایش می‌دهند.

احمدی خطاب به دانشگاه‌ها گفت: روی توان و قابلیت‌های شما حساب باز کردم، مرا ناامید نکنید. که اگر کسی به وظیفه خودش عمل نکند، راه دیگری برای پیگیری کارها وجود دارد.

وی با بیان اینکه سالی که نکوست از بهارش پیداست، عنوان کرد: قصد داشتم یک روز سر زده از دانشگاه‌ها بازدید کنم، اما با این نوع پاسخگویی فهمیدم فضای دانشگاه چگونه است و نوع نظارت و پاسخگو بودن شما همه چیز برای من روشن شد.
تنها مدیری که با عصبانیت تهدید کرد
ظریفی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: دانشگاه علمی کاربردی یکی از مجریان برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش است که برنامه‌های داریم و من یک پیشنهادی برای اعضای کمیته دارم که استاندار از شنیدن صحبت‌های وی امتناع کرد و جلسه را به پایان رساند. ظریفی که این رفتار استاندار را دید به مجید محنایی معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با تندی و عصبانیت گفت: من در نمایشگاه هفته پژوهش حضور پیدا نمی‌کنم.
 
به علت نبود برنامه و پادرمیانی معاون ، استاندار رای به تکرار جلسه در دو روز بعد داد! / به احترام جایگاه علمی شما فعلا بیرونت نمی کنم/ گوهرکانی کجاست؟/ برو این سخنم را به زارع پور بگو! /تنها مدیری که با عصبانیت تهدید کرد + تصاویر 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
سلام مرا به استاندار برسانید که اینمدیران همینطوری رشد کردن وهمینطوری هم فرمالیته میخان زید سخت نگیر
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
درود می فرستم بر این استاندار دست گذاشتند روی نقطه ی ضعف این استان سال ها همین رویه بوده چه جناح چپ چه راست شایسته سالاری نبوده فقط حفظ خود و.
ارائه ی آ مار وتشکیل جلسه الکی امید وارم
آ قای استاندار این روش مدیریتی را ادامه واصلاحات مدیریتی خوبی انجام دهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
سلام.من پای چنین مسولیئن ارزشی همجون استاندارمحترم را می بوسم چرا که اگه استانداران قبلی مثل ایشان با مدیران استانی وشهرستانی برخورد قاطع می کردند مدیران قدر جایگاه وسمت خود را دانسته بودند وپیگیر مشکلات ومعضلات مردم بودندو حال استان ما دچار این همه بیکاری و زد خورد نبودند .بنده جوانی تحصیلکرده وبیکار هستم و امسال من دراستان زیاد هست چرا که دلیل ان را در وهله اول کم کاری مسولین که پیگیر حذب نیروی مورد نیاز نیستن وفقط دنبال این هستند که از راه غیر قانون وقدرتی که در دست دارند فامیل وبستگلن خود را جذب کند. درود براقای استاندار درود برعزت وشرفت که پیگر یسری تغیرات در استان مظلوم کهگیلویه وبویر احمد هستی .امیدوارم بحث استخدامی و نیروهای مورد نیاز و بویژه سازمان میراث فرهنگی وگردشگری که چندین سال جذب نیرو نکرده و امثال ما ارزوی استخدامی دراین سازمان به دلمون نشست پیگیر ورفع مشکل کنید. من الله توفیق
موسی مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
درود بر قاطعیت این استاندار
جناب استاندار !بزرگترین مشکل استان ما بی نظمی و بی قانونی و ندانستن و رعایت نکردن شرح وظایف است
علی شریعتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
من بی احترامی به هیچکس قبول ندارم اقای استاندار اگرقاطعیت داشته باشه خوب اما نه درجلسه با ابروی کسی بازی کردن
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
انشاالله این رویه استمرار داشته باشد.ودر عین حال یک خونه تکونی اساسی در سطح مدیریت کلان استانی داشته باشند... برخورد ایشان امیدوار کننده است.انشاالله این استمرار مد نظر باشد
میر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
درود بر استاندار
امامزاده پهلوان
|
Italy
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
درودبراستانداری که بهخوبی مدیریت شایسته خودرا نشان داد وامیدوارم که خسته نشوید وهمین طورادامه داده که درناامیدی بسی امیداست
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
درود بر استاندار عزیز وقانونمند بهترین رفتار را کردند مدیران باید متوجه شوند که بی نظمی و اهمیت ندادن یک مدیر به همه زیرمجموعه اش سرایت میکند حساب کار دستشان بیاد مدیرشدن کارکنن استان را از بحرانهای اقتصادی اجتماعی و بیکاری نجات دهند نه اینکه پشت میز بشینن و به کارهای وابستگان خود برسند . انتظار داریم استاندار عزیز عملکرد مدیران را درهمه زمینه ها خصوصا انتصابات مناقصات و بکارگیری نیروها و در رأس آن شایسته سالاری ها آنالیز و پیگیری ورسیدگی کنند تا همه بفهمند دلیل عدم رشد استان درچه بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
درود بر استاندار محترم عامل بی نظمی این اسنان اقای ... نماینده که همه چیزو پارتی بازی کرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار