کد خبر: ۵۲۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲ 20 November 2017
آسمان کرمانشاه فردا ابری در برخی ساعات بارش باران همراه با وزش باد و رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا روز چهارشنبه نیز ادامه دارد.

‌به گزارش فارس، براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش پراکنده باران در شمال غرب، غرب و از اواخر در دامنه‌های جنوبی و ارتفاعات البرز شرقی پیش‌بینی می‌شود،همچنین بارش خفیف برف در ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی از مناطق غربی رخ می‌دهد.

در استان گیلان روزهای دوشنبه و سه‌شنبه وزش باد شدید و افزایش دما و روز چهارشنبه مجدداً کاهش قابل ملاحظه دما پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه با فعالیت بیشتر سامانه بارشی در غرب کشور رگبار و رعدوبرق در جنوب غرب و احتمال آبگرفتگی در برخی از شهرهای نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود و به تدریج از بعدازظهر بارش به استان‌های واقع در دامنه شرقی زاگرس نیز می‌رسد، بارش برف در ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز در این روز رخ خواهد داد.

بارش روز چهارشنبه در جنوب غرب، زاگرس مرکزی و جنوبی شدت می‌گیرد که وقوع آبگرفتگی در برخی از شهرهای این مناطق وجود دارد.

فردا سه‌شنبه‌ در استان‌های لرستان، نیمه جنوبی ایلام، نیمه غربی کردستان، شمال کرمانشاه و غرب چهارمحال و بختیاری، شدت بارش گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های این استان‌ها پیش‌بینی می‌شود که در خوزستان همراه با آبگرفتگی معابر است.

روز چهارشنبه‌ در استان‌های کهگیلویه و بویر‌احمد، نیمه جنوبی لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، غرب کردستان و شمال بوشهر، شدت بارش گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های این استان‌ها پیش‌بینی می‌شود و در خوزستان همراه با آبگرفتگی معابر و امکان بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها خواهد بود.

امروز و فردا با توجه به پیش بینی بارش برف و مه‌گرفتگی در مناطق کوهستانی جنوب آذربایجان غربی، شرق لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی این مناطق دور از انتظار نیست از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم به‌کار گرفته شود.

آسمان کرمانشاه فردا ابری، برخی ساعات بارش باران همراه با وزش باد و رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز چهارشنبه نیز ادامه دارد. بیشینه و کمینه دما فردا در کرمانشاه 15 و 9 درجه خواهد بود.

آسمان تهران فردا ابری همراه با غبار صبحگاهی در برخی ساعات رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 15 و 7 درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای 30 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و کرمان با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان است.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 26 آبان‌ماه سال جاری 10.8 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 12.5 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ 86.1 درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزبان بارش در هفته هشتم سال زراعی متعلق به منطقه کیاشهر استان گیلان به میزان 159 میلی‌متر بوده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار