آنگونه که ماموران آتش نشانی می گفتند ، از دو ایستگاه آتش نشانی شهر خودرو به محل اعزام شد امامتاسفانه هر دو به یک سرنوشت دچار شدند ! یعنی گرفتار ترافیک سنگین این محدوده شدند.
کد خبر: ۵۲۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸ 20 November 2017
 در اتفاقات و حوادث ، زمان مهمترین عامل تعیین کننده در جلوگیری از خسارات مالی و جانی است که عوامل متعددی می تواند باعث از دست رفتن زمان حیاتی برای امدادگران باشد. در حادثه ، حضور به موقع امدادگران چنان مهم است که می تواند از تبدیل یک حادثه به یک فاجعه جلوگیری کند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ساعاتی پیش اتفاقی معمولی در شهر یاسوج رخ داد که حضور ماشین آتش نشانی در محل بسیار الزامی بود اما طی کردن مسافتی حدود 50 متر برای ماشین آتش نشانی بیش ار 25 دقیقه به طول انجامید ! که مطمئنا زمانی بس طولانی برای این فاصله است و اگر مدت معمول 15 تا بیست دقیقه ای تا رسیدن به محل را در حالت عادی به آن اضافه شود بیش از 40 دقیقه زمان خواهد برد تا ماشین آتش نشانی یا فوریت های پزشکی به محل حادثه برسد که باید گفت ، عملا فرصت مفید از دست رفته است .
حادثه چه بود؟
وقتی مسیر ماشین آتش نشانی را از میدان شهدا(فلکه ساعت) تا میدان هفت تیر دنبال کردیم به محل حادثه رسیدیم. یکی از ترانس های برق در نزدیکی میدان هفت تیر دچار آتش سوزی شده و برق منطقه را هم قطع نموده بود. 
آنگونه که ماموران آتش نشانی می گفتند ، از دو ایستگاه آتش نشانی شهر خودرو به محل اعزام شد امامتاسفانه هر دو به یک سرنوشت دچار شدند ! یعنی گرفتار ترافیک سنگین این محدوده شدند.
دانلود 
 
 اما گویا خودروی آتش نشانی شعبه مرکزی پس از طی مسافتی طولانی ، و پس از مواجه شدن با ترافیک سنگین با کمک گرفتن از نیروهای انتظامی مسیری یک طرفه را به صورت خلاف جهت طی کرده تا به محل حادثه رسیدند.
راننده یکی از خودروهای آتش نشان گفت : هر چند در چنین مواقعی به ما اجازه عبور به صورت خلاف جهت داده شده است اما در صورت وقوع تصادف یا حادثه ، راننده آتش نشانی شخصا مقصر اعلام می شود.
این راننده خودروی آتش نشانی به تابناک گفت : در بیشتر مسیر مجبوریم تعدادی از نیروها را جلوی خودرو به صورت پیاده بفرستیم تا مسیر عبور را باز کنند اما متاسفانه بیشتر مردم چندان توجهی به این وضوع ندارند و مسیر را برای تردد باز نمی کنند !
در این مدت طولانی که خودروی آتش نشانی در حال تردد برای رسیدن به محل حادثه بود ، به این موضوع فکر می کردم که هر یک از خودروهایی که مسیر را مسدود نموده اند ، پتانسیل این را دارند که خدای ناکرده مصدوم یک حادثه باشند که در صورت اتفاق اولین انتظار این است که امدادگران در سریعترین زمان ممکن خود را به محل برسانند. اما آیا با چنین وضعیتی این امکان وجود دارد؟ پس خوشحال باشیم که مصدوم چنین حادثه ای نبوده ایم!
نکته دیگر این حادثه آتش سوزی بخشی از ترانس انتقال برق بود که به نظر می رسد ارتباط تنگاتنگی با موضع برق های غیر مجاز دارد ، چرا که یوسفی ، رئیس شرکت توزیع نیروی برق شهرستان می گفت دلیل آتش سوزی در تجهیزات ، فشار سنگینی است که باعث آتش سوزی می شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار