کد خبر: ۵۲۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹ 21 November 2017
سخنگوی بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان سرپل‌ذهاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی ساداتی با گرامیداشت هفته بسیج به اقدامات بسیج سازندگی در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از زمان وقوع زلزله کمتر از 13 ساعت تیم کارشناسی استان به منطقه اعزام شد و جزء اولین استان‌هایی بودیم که در منطقه حضور پیدا کردیم.

سخنگوی بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تیم خودجوشی از بسیجیان شهرستان چرام در منطقه زلزله‌زده حضور پیدا کرد و ساماندهی خوبی به منطقه دادیم، افزود: افزون بر 450 میلیون تومان کمک‌های نقدی مردم در روزهای اولیه حادثه بود که همراه با کاروان کمک‌های دولتی و غیردولتی جمع‌آوری شده به منطقه اعزام شد.

وی تصریح کرد: با همکاری سپاه و استانداری کهگیلویه و بویراحمد تمامی اقلام جمع‌آوری شده استان کهگیلویه و بویراحمد به قرارگاه شهید اورنگ ارسال شد که ما در مناطق زلزله‌زده به 6 روستا خدمات‌رسانی کردند و به 3 روستای جنبی خدمات ارائه کردیم.

این مسؤول تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 50 نفر از جهادگران استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند و اولین استانی هستیم که دفترچه خدماتی را بین روستاهای زلزله‌زده توزیع کردیم.

ساداتی با بیان اینکه 48 کامیون اقلام ارسالی مردم استان به کرمانشاه بود، گفت: بیش از 100 چادر اسکان موقت برای روستاهای زلزله‌زده ایجاد کردیم، حدود 40 قلم بسته معیشتی و جیره خشک بین اهالی توزیع شد و بیش از یکصد بسته ویژه نوزادن، شامل شیرخشک و البسه و .. به منطقه ارسال شد.

وی تصریح کرد: 100 هزار بطری آب معدنی به منطقه ارسال کردیم و در حال حاضر نیازمند کمک‌های نقدی مردم برای انجام کارهای عمرانی و ساخت و سازها در مناطق زلزله‌زده هستیم.

سخنگوی بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی بسیج سازندگی استان خبر داد و افزود: این بیمارستان صحرایی روز دوشنبه در شهرستان سرپل‌ذهاب مستقر خواهد شد، همچنین آشپزخانه غذای گرم روز پنجشنبه در مناطق زلزله‌زده ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: بیش از 1500 نفر در قالب 30 گروه جهادی در نوبت اعزام به منطقه هستند که در حال حاضر منتظر مجوز برای اعزام به منطقه هستیم.

این مسؤول تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین نیازمندی‌ها شیرآلات، لوله، کابل برق، لامپ، ابزار آلات و نقدینگی است که امیدواریم بتوانیم با کمک مردم اقدامات ساخت و ساز و کارهای فرهنگی، معیشتی و اجتماعی را در این روستا انجام دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار