از طرف دیگر به نظر می رسد برخی مدیران در کهگیلویه و بویراحمد ، متوهمانه دیوار امنی دور خود احساس می کنند که منبع قدرتی در استان در هر شرایطی از آن ها حمایت می کند و این اقدامات ناشیانه رحیمی در برخوردهای عجولانه با استاندار ناشی از همین احساس قدرتی است که به وی دست داده است.
کد خبر: ۵۲۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶ 21 November 2017
آنچه که در ادامه منتشر می شود ار سری یادداشت مخاطبان تابناک است که عینا منتشر می شود و انتشار آن به معنی تایید یا تکذیب آن از طرف تابناک نیست. مخاطبان می توانند مطلب منتشره نقد، تایید یا تکذیب نمایند.
گاف عجیب رحیمی در مقابل انتقاد استاندار !
روز گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، از بی برنامگی مسئولین دانشگاه یاسوج و دیگر دانشگاه ها خصوصا در امر پژوهش انتقاد داشت به گونه ای که ختم جلسه را بدون از هیچ دستاوردی اعلام کرد. از آنجا که دبیر این جلسه رئیس دانشگاه یاسوج بود و در جلسه حاضر نبود ، استاندار وی را از دبیری شورای پژوهش برکنار کرد که در واکنشی عجولانه ، رئیس دانشگاه یاسوج اقدام به انتقاد تندی از استاندار نمود و در بخشی از سخنانش در گافی عجیب گفت : من هنوز به این سمت انتصاب نشده ام که حالا استاندار بخواهد حکم مرا لغو کند! این سخن رئیس بزرگترین دانشگاه استان نشان از بی اطلاعی کامل وی از قانون و مقررات است ، چرا که حکم دبیری کارگروه پژوهش از سوی استاندار قبلی استان برای رئیس دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر صادر شده بود در نتیجه تا زمانی که این حکم از سوی استاندار فعلی لغو نشود حکم رئیس دانشگاه یاسوج همچنان به عنوان دبیر کارگروه پژوهشی استان پابرجاست.
در نشست شورای پژوهش استان که در روز گذشته با حضور مسئولان کمیته های مختلف این شورا و برخی مسئولان استانی برگزار شد علی محمد احمدی در این نشست از نداشتن برنامه از سوی دبیر و برخی اعضای جلسه گله‌مند بود و اظهار داشت که رویه کار بنده داشتن برنامه ، اشراف به قانون و آشنایی کامل با مصوبات شورا است.
در این بین رئیس دانشگاه یاسوج که در چند سال اخیر به ندرت در نشست های مهم استانی و حتی برخی نشست های تخصصی و علمی از جمله شورای پژوهش شرکت نکرده بود این گله‌مندی استاندار را بر نتابید و با اقدامی عجولانه دست به فرافکنی و فرار به جلو زد.
این در حالیست که متولی اصلی امر پژوهش دانشگاه است در این بین رئیس دانشگاه یاسوج که از قوانین و مصوبات شورا اظهار بی اطلاعی می کند ، نشان از بی توجهی و بی مسئولیتی وی به مهمترین مقوله علمی و پژوهشی این استان است.
مدیری که آستانه تحمل اینقدر پایین است که تاب و توان یک انتقاد کوچک را هم ندارد آنچه که پیرامون وی مطرح می شود نشان از صحت این مطالب دارد.
در سوابق استاندار کهگیلویه و بویر احمد حداقل ریاست و عضویت ۲ پژوهشگاه مهم کشور از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و ریاست پژوهشگاه یکی از دانشگاه های برتر کشور یعنی دانشگاه تربیت مدرس تهران و مرکز پژوهشهای تامین اجتماعی به چشم می‌خورند و اینگونه به نظر می‌رسد که وی از قوانین و مقررات این گونه شوراها آگاه بوده و اشراف کامل دارد و این دکتر رحیمی است که بر موقعیت شغلی و قوانین پیرامون خود هم آگاهی ندارد.
از طرف دیگر به نظر می رسد برخی مدیران در کهگیلویه و بویراحمد ، متوهمانه دیوار امنی دور خود احساس می کنند که منبع قدرتی در استان در هر شرایطی از آن ها حمایت می کند و این اقدامات ناشیانه رحیمی در برخوردهای عجولانه با استاندار ناشی از همین احساس قدرتی است که به وی دست داده است. در صورتیکه رئیس دانشگاه یاسوج نمی داند که منابع قدرت در هیچ جایی چک سفید امضاء به کسی نداده اند که با بی برنامگی هم موقعیت های پیشرفت استان را مختل کنند و هم باعث زیر سئوال رفتن آن حامی خود شوند.
مطمئنا گاف های عجیب رحیمی در نداشتن برنامه و حملات بی مهابا به استاندار ، چیزی نیست که به این راحتی از چشم نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین وزارت علوم پنهان بماند و یا با فرافکنی های صورت گرفته از درج نمره منفی در کارنامه اش صرف نظر شود.
واقعیت امر این است که نظم و مدیریتی که استاندار در این مدت از خود نشان داده است ، تحرک عجیبی در مدیران استانی بوجود آورده است و کسانی که بر اثر شرایط گذشته در عین توانایی های فراوانی که داشتند ، با نوعی بی انگیزگی مدیریت می کردند ، اکنون با جدیت و با برنامه های منسجم با استاندار همکاری می کنند ولی مدیرانی که فقط به صرف مسائل قومی سیاسی و یا موارد دیگر حفظ سمت کرده اند ، اکنون به هر نحو ممکن سعی بر برهم زدن شرایط امیدوار کننده ی فعلی دارند. 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
درود بر مخا'طب عزیزی که این مطلب را منتشر کرد متاسفانه در طی سالیان متمادی بر اثر سیاست زدگی وخط وباند چپ وراست و نفوذ رانت های قدرت بعضی مدیران برای خود حاشیه ی امن درست کرده و هیچ انتقادی را بر نمی تابند وبیشرین ضربه را
ضعف مدیریت به این استان وارد کرده است از نمایندگان استان ونخبگان انتظار می رود با حمایت استاندار وکمک به ایشان این ضعف ها جبران شود با تشکر مخاطب از چرام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
عالی بود
رئیس دانشگاه واقعا نمی دونه که دکتر احمدی خودش اهل پژوهش هست و اشنای این مسایل
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
تا وضعیت انتخاب مدیران به این سبک هست که همه چیز را قومیت تعیین کنه ، وضعیت استان هم همینه که هست . ما دقیقا شدیم همون اعراب جاهلی که عصبیت قومی داشته اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
اینجور که نمیشه! آبادی چل کدخدا میشه! آقای رحیمی اگه نمیتونه با شرایط کاری استاندار کنار بیاد ، خودش کنار بره ! حتما هم نظر ایشون خدمت هست نه قدرت پس با این وضعیت خدمتش دچار مشکل میشه و حق مردم و دانشجوها بر گردنش میمونه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار