اقدام عجیب پلیس
ماجرای پرواز بالگرد اورژانس در هوای نامساعد از آن دسته اتفاقات جالبی است که گاها مشاهده می شود.
کد خبر: ۵۲۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴ 21 November 2017
گاهی مواقع اجرای قانون با حواشی همراه است در حالیکه برخی معتقدند شرایط می تواند ، اجرای قانون را به تعویق بیاندازد. موقعیت های اورژانسی کاری می کند که ماشین آتش نشانی جاده یک طرفه را خلاف جهت حرکت کند بلکه به موقعیت حادثه برسد .
ماجرای پرواز بالگرد اورژانس در هوای نامساعد از آن دسته اتفاقات جالبی است که گاها مشاهده می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فرویت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی خودروی آمبولانس را بدلیل نداشتن پلاک توقیف و به پارکینگ منتقل کردند.
جلال پوران فر افزود: نزدیک به 38 خودروی آمبولانس بدون پلاک در استان در حال کمک رسانی به انتقال مصدومان سوانح جاده ای هستند که مراحل قانونی شماره گذاری آنها در حال انجام است .
وی در گفتگو با ایرنا تاکید کرد که شماره گذاری این آمبولانس ها زمان بر است و در صورت انتقال آنها به پارکینگ ،در انتقال مصدومان سوانح به بیمارستان خلل ایجاد می شود.
پوران فر گفت بدلیل انتقال آمبولانس به پارکینگ مجبور شدیم برای انتقال یک زن باردار در سانحه تصادف ،بالگرد 115را در هوای نامساعد و بارانی به منطقه محل تصادف اعزام کنیم .
 
 توقیف آمبولانس در حال ماموریت ، بالگرد را مجبور به پرواز کرد! + تصویر

وی تاکید کرد که هم اینک نیروهای اورژانس 115 برای انتقال مصدومان بیش از دو سانحه رانندگی در جاده ارتباطی یاسوج به بابامیدان در مناطق کوشک و دشتروم با کمبود آمبولانس مواجه شده اند.
یک مسئول در مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت که براساس قانون تردد هرگونه وسیله نقلیه بدون پلاک در جاده های درون شهری و برون شهری ممنوع است و ماموران راهنمایی و رانندگی از تردد آنها جلوگیری می کنند.
وی افزود که فرق نمی کند که خودروی بدون پلاک آمبولانس باشد یا هر خودروی دیگری .
آیین نامه ای وجود دارد که به آیین نامه راهور برای چگونگی تردد خودروهای امدادی در حال ماموریت مشهور است.
بر اساس بند ۱۰۰ ماده یک و مواد ۶۰ و ۱۸۶ آیین نامه پلیس راهنمایی و رانندگی مصوب سال ۸۴ وسایل امدادی در زمان انجام ماموریت از اعمال قانون یک سری تخلفات استثنا هستند.
منظور از وسایل نقلیه امدادی بر اساس قانون وسایل نقلیه ویژه خدمات انتظامی ترافیکی، وسایل نقلیه پزشکی، وسایل نقلیه آتش نشانی و وسایل نقلیه امداد اضطراری، آب، برق و گاز هستند.
خودروهای امدادی تنها در زمان انجام ماموریت مشمول این قانون می‌شوند و طبق قانون این خودروها باید در مرتفع‌ترین نقطه خود که قسمت سقف است چراغ گردان همراه با آژیر را نصب کنند و از نظر پلیس تنها آن دسته از خودروهایی در حال ماموریت هستند که یا چراغ گردان‌شان روشن بوده یا آژیرشان روشن باشد یا هر دو عامل روشن باشد، در غیر اینصورت خودرو در گروه خودروهای عادی ارزیابی شده و مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
...... این ماموران ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار